svärmorsproblem, hjäp mig!

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: svärmorsproblem, hjäp mig!

Inläggav MajMamma:) » 08 sep 2010, 18:05

bara så svårt att ta upp med henne,hon är väldigt speciell... men ska verkligen försöka..
inga lätta grejjer detta alls... tack för alla råd hörrni,ni är toppen :D
MajMamma:)
Stammis

Inläggav lexus_ » 08 sep 2010, 18:46

Majmamma: lider med dig... jag hade samma problem fast med min mamma... hon gjorde en massa skit för oss och hon gjorde allt för att min man inte skulle få jobb... dessutom så levde hon på hans pengar i flera månader... trots hon själv hade pengar... inte nog med det när jag väntade vårt andra barn anmälde hon oss till socialen för att vi inte skötte vår dotter ordentligt... när min far dog började hon diskutera vad HON skulle ha av det som jag och min bror skulle ärva... observera då att hon och min far varit skilda sen 95... och detta då innan han ens hade dött (han skulle stängas av dagen efter hon ringde) Jag har idag ingen kontakt med henne eftersom hon gjort så mycket skit för mig och min familj hon har till och med hotat att anlita folk för att slå ihjäl min man... har inte pratat med henne på över 2 år nu... så mitt tips är att byt totalt.... låt din man umgås med sin mor men eftersom det är din son med så kan du vägra att låta henne träffa honom... Min manhar sagt till mig att om jag någonsin skulle ta upp kontakten med min mamma igen så lämnar han mig... och det har jag accepterat... för jag har hellre honom och mina barn än min mor...

Oj blev lite mycket... hehe men du ser du är inte ensam i din situation... Hoppas detta hjälper lite...
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav MajMamma:) » 09 sep 2010, 08:43

oj ledsen o säga det man:du har det 10 gånger värre.. hoppas det löser sig någongång i framtiden för dig och din familj..

jag ska verkligen ta tag i detta,jag talade ordentligt med min man om detta igår o blev så ledsen för att man känner såhär. Vi fick en bra start svärmor o jag men den relationen är borta nu...

men det kanske blir bra om man tar upp detta eller inte 50/50 att detta kommer att gå käpprätt..men nej,positiva tankar:)
tack än en gång för att ni delar med er o bryr er. :wink:
Stammis

Inläggav lexus_ » 09 sep 2010, 12:26

jaja det kan så vara men jag ville iaf ge dig en jämnförelse så du vet att det finns fler som har det som du (och värre) Klart att man bryr sig det är hemskt när en relation tär så mkt på en att man inte vet vad man ska göra... förmodligen hade du gett ditt stöd till andra med... så man hjälper och stöttar varandra... det är vad detta forum är till för... att få svar på sina frågor och farhågor... :D
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Inläggav flizziz » 22 sep 2010, 12:41

Hej Majmamma!

Jag har oxå samma problem som du med din svärmor. Jag blev så jävla förbannad på min svärmor förra helgen ursäkta svårdommen. :oops: Det får mig att koka när jag tänker på den hyenan. Jag tog mitt samvete till förnuft och sa vad jag tyckte och tänkte om henne hon blev nog ledsen men det rör inte mig i ryggen ett dugg. Efter det så har hon inte ringt det gör inte mig något hennes barnbarn fyller 1 år på måndag så jag vet ej om hon kommer. För min svärmor har tryggt ner mig så många gånger. När vi fick vårat barn alltså hennes första barnbarn då börjar hon med att våran dotter har så mycket grejer bla bla. Så det koar i mig. Så jag förstår hur du känner det. Min sambo har en bror som inte har några barn än så sitter den kärringen och säger att ni kan väl ge bort lite kläder när de får barn. Det tänker jag inte göra. För de har knappt gett våran dotter nånting.
Oj vad myckte det blev det går i bara farten. Hoppas det går bra för dig med din svärmor. Lycka till
Bild
flizziz
Stammis

BF: 090911
BIM: 081202
Status: MAmma till lilla Thindra som föddes 090927

Inläggav Liiiiten » 22 sep 2010, 15:50

En liten uppdatering till dig MajMamma!

I måndags fick jag återigen sms från svärmor där hon höll på och sa hur jag ska sköta mitt barn osv. Hade haft en rakt igenom rutten natt och humöret började precis lätta lite när det kom. Blev så arg så jag bestämde att det fick vara nog. Skrev vänligt (jag citerar) "Skulle uppskatta om du inte skrev till mig något mer utan vänder dig till din son istället om du vill nåt."

Åkte iväg på ärenden i ett par timmar och under den tiden hade den kossan suttit och berättat för halva släkten hur elak jag är som bett henne "fara och flyga" och att hon inte får träffa sitt barnbarn nåt mer. Istället för att faktiskt fråga mig (eller sin son) varför jag valt att säga så, går hon och sprider lögner om mig. Tack och hej säger jag bara!

Hoppas det gått bättre för dig?!
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Inläggav MajMamma:) » 24 sep 2010, 16:04

oj detär inga trevliga svärmödrar vi tampas med någon av oss.

min svärmor är tydligen inne i en kris,där hon har blivit äldre och tiden rinner iväg., dvs: min förstfödde behöver inte mig ängre..herregud,det är väl bra att ens barn skaffar sig ett liv o inte åldras ensamma o ha någons hand att hålla i medgångar och i motgångar.
Dessutom anser jag att vårt barn ska väl lysa upp hennes tillvaro i all denna depp och bör väl ändå ringa o hörs hur allting är med oss...hon har ringt 2 jäkla gånger,jag fyllde år och sedan andra gången ville hon tala med min man,thats it!!
i hennes värld är det "fult" att må psykiskt dåligt o behöva hjälp,för vad ska då folk säga om en bort i stugorna va va va???? jo,de säger precis som hon själv har suttit o gottat sig- hörde du att ** käkar lyckopiller oj då hon mår såååååå dåligt.
ibland får man ligga i sin egen skit eller hur!
Min man har talat med sin far om det skulle vara någonting med henne,då blev ju svaret att hon insett att hon blir äldre och tiden flyger,lite existensfrågor sådär....
Stammis

Inläggav Liiiiten » 25 sep 2010, 19:59

Känner igen det där Majmamma! Lite asådana nojor har min svärmor också. Men tack och lov slipper jag det nu ;)
Hoppas du hittar någon lösning, berätta gärna också hur det gått!
Liiiiten
Alltid online

BF: 100730
Bor: Västerhaninge
Status: Vill ha en till..

Föregående

Återgå till Familj & livet som förälder