svamp

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

svamp

Inläggav lindajohan » 06 nov 2009, 11:21

Hej
Måste bara skriva av mig lite...Jag o min sambo har försökt bli m barn sen hösten -07.Men vi har inte haft nån verkstad överhuvudtaget sen i somras, rätt så käckande inte KUNNA ha det ens när man bara vill bli gravid! I juni i år fick ja först vad jag själv diagnosticerade som svamp (stark klåda,gryniga flytningar, bränningar i underliv)vilket jag behandlade mig mot med receptfria medel. Sen har det hållit på så att det kommit tillbaka hela tiden, först klådan, sen mycket brännande känsla.Det har framförallt kommit efter varje mens. Trodde ju va svamp då varje gång, men eftersom jag inte blev bättre fick ja söka vård, och efter mycket om och men ställer en ung kvinnlig läkare diagnosen i mitten på augusti bakteriell vaginos (slidkatarr)och så får ja salva o piller mot det. Men inte blir ja nå bättre...Blir remitterad till gyn i slutet på september.Helt knäckt e ja, dels för gått med dessa besvär så länge, och sen får jag veta e lååång väntetid tills får komma till gyn. 19okt träffar ja då äntligen en kvinnlig läkare pågyn som undersöker mig, men hon hittar ingenting, det ser så fiiiint ut, och ja har så mycket mjölksyrebakterier, men eftersom jag har besvär med frallt brännande o svidande o även ömhet i huden får jag kortsisonsalva. Man kan bli irriterad i huden av haft bv säger hon o även svamp då. Kan ej fullfölja behandl m kortisonen för ljumskarna kliar, och är illröda, det e allmänt rött svullet o irriterat där nere.Ringer gyn igen för tusende gången o får turligt nog komma dagen därpå. Träffar en manlig läkare som diagnosticerar mig m svamp...Ja fattar nada.Säger hon läkaren för 2 v sen borde sett det!Han e tydligen lite expert på just svamp.Det försklarar ju att klådan kommit tillbaka.Den dämpades väl bara av kortsisonet som är klådstillande. Jaha...svamp!Men får pröva en behandl som tar lite fler svampsorter (o då pratar ja inte kantarell o karl-johan), äter det i 2 dagar, klådan stillas lite, men finns kvar, o sen den där känslan av en skogsbrand mellan benen...Så drygt. Så nu sitter man här, väntar på att läkaren ska höra av sig igen.Han prata om att man kommer ta en odling för att ta reda på vilken sorts svamp det kan vara..SUCK!Tänk om man gått hela sommaren o egentligen haft svamp, fast fått andra diagnoser,kul!

Någon som känner igen sig?Kan man bli bra, jag har tappat hoppet?Kanske blir det ingen ivf pga detta...DET som oroar mest...varför ska sånt här komma när man vill bli gravid.Ha sex e ju inte så skönt omman har dessa symtom, som dessutom kan förvärras, därav lagt det på hyllan ett tag
http://minbebis.com/blogg/lindis/
(5 pergotimekurer)1:a IVF, 3 ägg i frys,började i sept 2007

Lycka till
Användarvisningsbild
lindajohan
Alltid online

Re: svamp

Inläggav 08nin » 06 nov 2009, 15:01

Det där låter ju fruktansvärt! Det verkar som att även gynläkare inte har någon större koll på de olika sjukdomar man kan. Jag var med om liknande för många år sedan. Hade mycket flytningar och det var allmänt otrevligt.

Gick till ett antal läkare hos vårdcentralen, gynläkare alltså, tills jag gav upp. Gick till en privat gynläkare som snabbt konstaterade att jag led av Bakteriell Vaginos. Två behandlingar senare så var besvären borta. Han sa att det är lika vanligt som att tjejer får uvi.

Men det är tråkigt att man får olika besked. De första jag kom till var osäkra på vad det var. Klåpigt. Så roligt är det inte att vresa på benen för vem som helst.

Hur är det nu? Är besvären borta?
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav lindajohan » 08 nov 2009, 12:25

jaa du man tycker ju man ska kunna lita på läkare, speciellt gynläkarna, men det är uppenbart man inte kan det.Den första ja träffa gjorde mig verkligen bara sämre med kortison, o sen inte såg att jag hade svamp! Skönt du fick rätt diagnos och då oxå rätt behandling till slut:)Är väldigt förvirrande allt detta. Har dessutom nu kontakt med fertilitetsmottagningen för vi ska göra ivf.Dom säger en annan sak.SKITjobbigt.Vem ska msan lyssna på. Där sa en barnmorska att om det är svamp är det bästa att inte göra nånting, utan låta det gå över, för det gör det till slut enligt henne.Använd bara olja sa hon och så lufta mycket och bomullstrosor..he he har man hört den förut.Den förra läkaren som var expert på svamp sa detta inte finns belägg för allt det där med trånga byxor, bomullstrosor osv han sa gör som känns bäst helt enkelt.Han trodde ju ja kan fått svamp av pergotime jag ätit för infertilitet. Är i af skapligt förvirrad...

Det har varit bättre under två dagar, då har jag inte smörjt med annat än barnolja. Men inatt klia det igen, (kasnske för blev två tvättningar igår med olja, o sen två dagar med lite sex under äl) men den brännande känslan är mycket bättre, nästinitll ingen, så kanske går det åt rätt håll. Men jag undrar så, var det medicinen eller är det pga jag bara låter underlivet va ifred från kortison osv...Ska i af till en tredje läkare nu el är det fjärde kanske (den första ställde ju diagnosen bakteriell vaginos)får se om har kvar nån svamp då.... :roll:

Jo ja med läst baktvag är jättevanligt.Kanske får gå privat jag med om de inte blir bättre...
Kram o tack för svaret

Lycka till
Användarvisningsbild
lindajohan
Alltid online

Inläggav TheRealLady » 08 nov 2009, 14:14

Gud vad jobbigt det låter =/ Hoppas du får rätt diagnos och rätt hjälp så nu kan köra igång bebis verkstaden igen!
Bild
TheRealLady
Alltid online

BF: 070712
Bor: dalarna
Status: Mamma till världens finaste Alvin

Inläggav lindajohan » 09 nov 2009, 10:49

Thereallady
Tack!Jo varit rätt tufft...sen alla andra krämpr man haft detta år gör ju inte saken bättre...

Men det måste väl ta slut nångång...
Kraaaaaaaaaaam

Lycka till
Användarvisningsbild
lindajohan
Alltid online

Inläggav Plastic » 04 okt 2015, 12:16

Thank you for posting this information!)
Plastic
Nykomling

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: