Svanskotan

Förlossnings ämnen - Smärtlindring, oro, ställning, partners roll och annat som rör förlossningen.

Svanskotan

Inläggav Kardamoona » 11 apr 2014, 19:39

Det har snart gått 2 månader sedan förlossningen och jag har lika ont i svanskotan ännu. Några andra fysiska problem har jag inte haft. Någon med erfarenhet?
Kardamoona
Nykomling

Re: Svanskotan

Inläggav Mysmonstret » 12 apr 2014, 15:26

Har du sökt vård än? Det är faktiskt ganska vanligt att svanskotan får sig en törn under förlossningen. Det kan vara en kota som hamnat snett, en spricka eller annat. Det finns hjälp att få, från bl.a sjukgymnaster, kiropraktiker, osteopat. Men man måste söka vård för det först, via vårdcentralen antagligen och få remiss till rätt ställe.
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav Kardamoona » 12 apr 2014, 20:09

Jag pratade med läkaren när jag var på BB men hon sa ju förstås bara att man kan inget göra, bara äta värkmedicin. Ska snart på eftergranskning, då ska jag banne mej ha hjälp! Jag kan inte sitta och amma. Ibland är det så illa att det tar på nerverna och tålamodet.
Kardamoona
Nykomling

Inläggav Mysmonstret » 13 apr 2014, 09:21

Ja, jag vet också att de flesta brukar säga att man inget kan göra. Men stå på dig, för det FINNS hjälp att få. Har följt en tjej på hennes blogg. Hon bröt svanskotan under förlossningen, och fick efter många om och men hjälp, via en osteopat. Det behöver inte vara så illa som att något är brutet, men en t.ex. en kiropraktiker kan ju "knäcka" tillbaka en kota som hamnat lite snett.

Men som sagt, viktigt att du inte ger upp i sökandet på hjälp, för det finns hjälp!
Carl född 140321.
Användarvisningsbild
Mysmonstret
Alltid online

Bor: I hus
Status: Son född 140321

Inläggav Kardamoona » 13 apr 2014, 23:16

Det kan nog vara nåt ur led. Ibland när jag gör knipövningar så hörs det tydligt ett knäppande ljud från svanskotan....
Kardamoona
Nykomling

Återgå till Förlossningen