svårt att bli gravid efter missfall!

Nytt försök efter missfall.

svårt att bli gravid efter missfall!

Inläggav minframtid » 12 jan 2013, 11:38

Hej på er alla!
Är ny här och vet inte riktigt om jag gjort rätt.

I Januari förra året fick vi de glädjande beskedet att vi var gravida.
Fick dock missfall i april. Det var ganska så okomplicerat.
Kroppen skötte de själv, jag slutade blöda efter en vecka.
Och mensen kom tillbaka på en gång. Dock så kommer den ibland två dagar sent eller två dagar tidigt. Innan missfallet blödde jag alltid 5 dagar men nu kan de skifta ibland 3,4 eller 5.

Men nu har de gått 9 månader sen missfallet och inget pluss på stickan.
De gör mig så ledsen.
Jag har ägglossning nu i dagarna och hoppas på att de kommer
ta sig nu.

Är det någon mer som har samma problem?! Dela gärna med er.
minframtid
Nykomling

BIM: 27

Re: svårt att bli gravid efter missfall!

Inläggav Villhalitenimagen » 12 jan 2013, 13:30

Hejsan jag beklagar ditt mf o jobbigt att det tar sån tid att få pluss igen. Jag hade liknande problem när vi försökte skaffa första barnet. Vi kämpade i ett år. Fick pluss på stickan o blev överlycklig. Fick sedan mf i v 9. Fick tabletter för att få ut allt. Sedan tog det 1,5 år innan vi lyckades igen. Skulle börja utredning samma månad vi lyckades. Då fick vi vår första son. Sen har det tagit sig samma månad jag slutat amma. Vet inte om vi haft tur nu.

Hoppas mitt svar tröstar lite. Lycka till
Villhalitenimagen
Alltid online

BF: 130827
Status: I aug blir vi 5 i familjen.

Inläggav minframtid » 12 jan 2013, 13:50

Hej!
Tack för ditt svar!
Usch, 1,5 år är ju väldigt länge. Men vad skönt att de gick för er sen. :)
De är ju alltid jobbigt och vänta när man vill ha de NU. Men jag har ändå någonstans börjat och tänka att de kommer när de kommer. Vi kan ju inte göra något åt de.

Hur tänkte du genom dem 1,5 åren? Var du någonsin nära på att ge upp tanken om barn?

Tack för att du vill dela med dig!
minframtid
Nykomling

Inläggav Villhalitenimagen » 12 jan 2013, 15:16

Det var ju väldigt påfrestande, blev lite sex på beställning. O ibland kändes det som att vi aldrig skulle lyckas. När jag väl ringt o blivit uppsatt i kö till utredning då kunde vi slappna av.

Visst var man totalt nere i hålet så att säga men man orkar ju alltid att ta sig upp igen. Men såhär efteråt så var tiden man kämpade ändå en tid man stärkte sin relation. Och man uppskattar sina barn så otroligt mkt för man vet vilken värdefull gåva man har fått.

Hur länge hade ni försökt första gången ni lyckades? Får man fråga hur gamla ni är?
Villhalitenimagen
Alltid online

Inläggav minframtid » 12 jan 2013, 15:33

Jag förstår. :)

Första gången tog de sig på 4:de försöket. Den gången tänkte jag ändå att de kommer säkert att ta ett år om inte mer. Kanske jag i mitt omedvetna jämnför gången då med nu. Jag tänkte faktiskt innan på varför de skulle vara så svårt denna gången när de inte var de förra gången. Det är svårt att låta bli och tänka.

Jag är 25 och gubben min 26. :)

Nu känns det i alla fall som om att jag har ägglossning, men fick negativt resultat när jag testade imorse. Får testa imorgon igen ! Har inte varit så fixerad vid att kolla med ägglossningstest innan men nu så vill jag försöka göra allt jag själv kan för att de ska bli ett plus! :)
minframtid
Nykomling

Inläggav Villhalitenimagen » 13 jan 2013, 13:51

Oki skönt att ni är unga iaf. Ja man tror ju lite att det ska ta samma tid, men äl o mens cykeln kan ju bli lite påverkad av mf tyvärr.

Vi räknade inte att bli gravida såhär fort trots att vi inte skyddade oss. Så känns lite hoppsan sa. :)

Ja att kolla med äl stickor kan ju vara bra så man får lite koll. Men annars e nog varannan dag sex e säkrast då kan man ju inte missa :)

Håller tummarna för er.
Villhalitenimagen
Alltid online

Inläggav anile » 13 jan 2013, 14:05

Hej minframtid!

Jag vet tyvärr hur det känns.. För oss tog det 1,5 år efter första missfallet. Det är jättejobbigt och man kan nog inte säga mer än att om ni orkar kämpa på så kommer det att vara värt det i slutänden! Ett litet snabbt tips kan vara att inte ta ägglossningstester på morgonen. Om det brukar funka bra för dig är det säkert inget problem, tänkte bara om du inte visste att de helst ska tas på eftermiddagen.
Bild

Bild
MA okt -10 vecka 13 (v 9)
MA april -12 vecka 8 (v 6+0)
MF juni -12 vecka 5
MA jan -13 vecka 9 (v 8 )
MA april -13

Fertilitets -och missfallsutredning ua.
anile
Alltid online

Inläggav Charlotte89 » 02 apr 2013, 14:06

Hej Tjejer,

missfall är tungt och jobbigt att gå egenom och jag tror dels att de kan ta lång tid att bli gravid igen är för att man tänker för mycket på att vilja bli de eller har svårt att gå vidare efter missfallet. Men missfallet kommer ju alltid finnas i bakhuvudet, hela livet.

Jag råka själv ut för utomkvedshavandeskap nog 2011 och fick ta bort ena äggledaren som blivit så förstörd. Och jag fick då veta att de kan bli svårare eller kanske inte har lika lätt att bli gravid, men jag blev gravid igen men fick missfall maj 2012, blev gravid igen efter sommaren och fick missfall igen sept 2012 den gången misste tvillingar, jag som drömt om tvillingar hela mitt liv men aldrig trodde va möjligt jag skulle få, så blev så ledsen att inte dom heller överlevde. Men för ett tag sedan började vi utredas för mina missfall och hittills verkar de som vi bara haft rejäl otur. Men dom tycker de är ganska fantastiskt att jag lyckats bli gravid så pass många gånger på kort tid med bara en fungerande äggledare.

Så nu är de bara till att vänta och se vad sista provsvaret säger och hoppas på att man kan få en lyckad graviditet snart. Längtar så otroligt efter en liten knodd, och de gör min man med. Även att jag "bara" är 23 så känner man att klockan tickar, och de är jobbigt att se alla andra få barn och bli gravida när man själv fått kämpa så.
Charlotte89
Stammis

Återgå till Gravid efter missfall
Annons: