Svårt att få till syskon

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Svårt att få till syskon

Inläggav Infinite » 02 feb 2016, 07:17

Heidimariajohanna: Jag känner nog inte av pergon, förutom mindre äl-flytningar. Har du testat dubbeldos, läst att en del fått dubbeldos när enkeldos inte funkat. Min gyn.läkare har inte velat skriva ut det till mig men jag har aldrig heller behövt vänta två år :-/

Tack emmis80!! Kram
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Trebarnsmamma

Inläggav heidimariajohanna » 09 feb 2016, 11:12

hej..dag 26 idag. är jätteförkyld och ligger hemma med feber=( känner ingenting och jag vet redan att mensen kommer komma på fredag.. på min födelsedag. o så söndag är det alla hjärtans dag.. heja mig liksom .. värsta helgen framför mig=(
dubbeldos skulle han inte skriva ut han tycker inte det hjälper att skriva ut pergo till en som redan har äl fast jag vet att det stärker min egna äl ... har ett paket kvar som jag ska hämta ut snart. sen är det liksom kört.. om vi söker oss till annan fertilitetsklinik så kostar pergo stimulering flera tusen.. de tar ju betalat för allt=( nä känns skit detta.
har drömt massa mardrmmar 2-3 nätter i rad nu. läste att det kan vara ett tecken haha dum som man är får man ju lite hopp.. :oops:
hur går det för er infinite?
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Infinite » 10 feb 2016, 09:49

Heidimariajohanna: Å stackare förkyld är ingen hödjare speciellt inte inför BIM då man redan mår dåligt pga brist på symptom. Jag håller alla tummar för att du får en fin födelsedagspresent nu, en plus.
När pergon är slut får du inga mer utskrivna då?

Jag har äl nu här i veckan. Brukar alltid få utslag på äl test dg 14 men det var igår o ingen glad gubbe. Men däremot började jag med pergo på dag 6 istället för dag 5 så då kanske den förskjutits?? Fick ut recptet lite sent. Ska testa ikväll igen så får vi se.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 10 feb 2016, 16:25

hej där..
nä jag tror inte han tycker det är någon idé.. det är väl så.. hur är din läkare? får du hur många recept utskrivet som helst? vart går d nånstans?
vi hade bokat in oss för en ny utredning i göteborg i somras men då de skulle ha semesterstängt så avbokade vi.. jag funderar på att boka en ny tid och gå utredning där de kanske utreder mina värden lite mer utförligt.. men det enda för oss är väl ivf så fall .. eller insemination. vi får se.. känns bara så jobbigt detta. jag tror att vårt fel är att jag inte har något sekret.. o än indre när man äter pergo. har testat såna där glidmedel som ska hjälpa spermierna att simma lättare men vad har det hjälpt.. =( ..
sista kuren pergo är beställt. usch.. ser inte fram emot denna skithelg.. födelsedag och alla hjärtans dag .. tänk vilken present .. men vet redan nu att jag inte är gravid.. =( sånt vet man bara..

lycka till nu äl kommer säkert nån dag sent pga att du började med pergo senare. kör du dubbel?
det sägs ju att det har effekt även månaden efter. tänkte köra en pergokur nu direkt på .. lika bra det.. kanske ger ännu en större skjuts när man äter två månader i rad. vilken kur är du inne på i försök med trean? hur länge har ni försökt?
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav Infinite » 10 feb 2016, 20:25

Heidimariajohanna: Funkar det inte nu så får du prata med din läkare om mer pergo. Du måste ju få mera. Helsnurrigt annars. Jag bor i Sthlm o går till Ultragyn på Sophiahemmet. Jag blev gravid nu i sep på femte kuren med pergotime. Jag tar enkeldos o varje månad. Nu är det andra omgången pergo sen missfallet :-/
Lite drygt det här med att göra barn när alla runt omkring mig blir gravida genom att ta av sig trosorna. Jag missunnar dem ej men de kunde varit lite mer rättvisst ;-)
Nu på kvällen fick jag i alla fall glad gubbe på äl tes, så det blir sex ikväll.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Infinite » 16 feb 2016, 20:44

Vet inte om jag orkar hålla på med att försöka bli gravid längre. Jag är förbannad på att jag förlorade barnet fast jag redan har svårt att bli gravid. Jag vet att jag har det bättre än många andra som inte kan få barn o jag har två underbara ungar som jag älskar mer än något annat men jag känner mig orättvist behandlad när alla i min närhet pratar om hur enkelt de hade de för att bli gravida, första försöket!!!
Nej blir det inget nu så tror jag att jag ger upp denna psykiska misshandel över att försöka bli gravid.. (Jag är inte bitter ;-) )
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Emmis80 » 17 feb 2016, 09:46

Infinite jag förstår dig precis.
Men jag håller tummarna hårt att de ska ta sig denna gång så du/ni får ert efterlängtade syskon. Längtan o önskan efter fler barn gör ju inte att man älskar dom man redan har mindre. Styrkekramar till dig
Emmis80
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 19 feb 2016, 10:06

hej där.
infinite jag känner precis samma sak.. denna gången känns så tungt. .jag känner inte alls lusten att ens försöka mer känns helt jäkla hopplöst. jag har också känt så att va skulle hända om man blev gravid och skulle få missfall. jag hade också blivit så jätteförbannad och ledsen=(
jag är också ledsen och känner att jag mår dåligt för alla som lyckas på första försöker. de som säger att de förstår en.. mm säkert om man är /varit i samma sits men inte när man själv blir gravid direkt. detta är psykisk påfrestande och gör så förbannat ont. man försöker att inte tänka på det men det är det enda man kan tänka och man ser barn överallt. man ska vara glad för det barn man har och det är jag.. hon är det bästa som finns men jag hae så hemskt gärna velat ge henne ett syskon.
är din sambo bra på att prata med dig om det och trösta? min .. jag kan inte säga något. .han hr så svårt att peppa mig men han är ledsen för det också självklrt. ivf är inte ett alternativ.
jag vet inte.. får höra med läkaren men känns meningslöst att försöka gång på gång men det är ju det som behövs för att boosta ägglossningen utan pergo kan jag ge upp helt..
kram
BildBild

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Inläggav Lellan84 » 19 feb 2016, 21:50

Åh, Infinite. Jag förstår dig verkligen. Det är så psykiskt påfrestande. Ibland känns det väldigt hopplöst. Och verkligen orättvist att den som kämpar för att bli gravid ska förlora barnet när det väl blir befruktning. Uscha för det här eviga slitet.
Jag vill också precis som dig heidimariajohanna ge mitt barn ett syskon. Kan inte riktigt förlika mig vid tanken på att han skulle vara utan. Men än är det inte kört. Fast jag har gett upp stressen lite och tänker ligga lite halvlågt ett tag och vila psyket. Vi fortsätter oskyddat och hoppas, men jag orkar inte den där hysterin jag har försatt mig själv i tidigare. Blir det nu så blir det och blir det om fem år så blir det så.
Jah hoppas ändå att det går vägen för er båda två så som ni önskar!
MF 10/6 2015 v.5
Pojke född oktober 2013
Lellan84
Stammis

Inläggav Infinite » 21 feb 2016, 09:48

Emmis80: Nej längtan o önskan är svåra att bara ta bort, hade det varit så enkelt :-)

Heidimariajohanna: Åh jag hoppas verkligen att ni får ett syskon till er dotter. Det är förjäkligt att vissa har det (för?) enkelt medan andra får kämpa med all ork de har.
Min sambo är inte så jätteenkel att prata med, han kan lyssna men han har svårt att prata om känslor o bemöta känslor. Vi fungerar på olika sätt, jag kan behöva älta för att må bättre o gå vidare han "tänker inte på det" för att må bra. Det är väl därför jag behöver forumet för att få ur all frustration ibland. Kram

Lellan84: Jag hoppas du lyckas med att hålla bli gravid på en avslappnad nivå, det är säkert mycket hälsosammare. Jag har aldrig riktigt lyckats med den metoden :-/ Allting kommer i vågor. Jag brukar må bra någon dag efter mens känner att jag ska samla energi då. Veckan vid äl försöket man få till det. Veckan innan BIM är värdelös!! Minst en vecka att känna efter fast det inte finns något att känna efter.
Jag hoppas ni lyckas med er önskan om ett syskon till ert barn.

Kram till er.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Svårt att bli med barn
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 9: file_get_contents(http://api.minbebis.com/articles.json?category=preconception&count=6&size=medium&sortorder=latest): failed to open stream: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: System error
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/relatedContent.php on line 12: Invalid argument supplied for foreach()