Svårt att få till syskon

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Svårt att få till syskon

Inläggav Infinite » 23 feb 2016, 08:15

Nej nu tog jag ett testa tidigt det blev självklart negativt o mensen kommer ju självklart!
Men nu tänkte jag såhär min nuvarande läkare vill inte skriva ut dubbeldos till mig men en annan läkare som nu har slutat har kunnat göra det. Så om jag då tar ut mitt pergorecept spar den dosen till nästa månad o tar dubbel på egen hand. Jag vill inte käka
pergo i flera månader till så därför funderar jag i dessa tankar...
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Trebarnsmamma

Inläggav Infinite » 25 feb 2016, 08:18

Mens :-(
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 25 feb 2016, 20:48

hej.. nä fy fan vad trist=( jag har ägglossning nu i dagarna men känner att ja inte hoppas längre. det kommer inte gå. sambon kramade om mig härom dagen och sa tt om vi ej lyckas bli gravida på egen hand fram till sommaren kommer vi testa ivf.. svindyrt men det kanske får mig att börja tänka på annat och slappna av .. det kanske går bra om vi testar ivf
känner bara att allt är så jävla orättvist
jag hoppas du orkar med nya tag.. jag har också haft tankarna att be om pergo en gång till o köra dubbel dos. jag har ju inga älflytningar o än mindre nu med pergo. förra månaden trodde jag verkligen att jag var gravid hade så sjukt ont i brösten. . har aldrig det annars men dt är ju en biverkning av pergo.
åt dag 3-7 denna månaden .. kan säga att jag inte känner nånting än.. dag 13 idag .. suck..

hur brukar du äta?
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Infinite » 28 feb 2016, 09:16

Hoppas du hittade äl :-) Jag har bestämt för för att försöka lite till iaf med mina två enkeldoser som är kvar.
Jag brukar ta dem på dag 5-9. Någon gång råkade jag hämta ut senare o då blev det dag 6-10 men oftast blir det dag 5-9 :-)
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 06 mar 2016, 23:17

hej..
väntar på bim. jag känner att jag har gått vidare typ. jag orkar inte vara ledsen o irriterad på allt o alla o må dåligt för att vi inte lyckas. vi har pratat o ivf efter sommaren (sjukt dyrt .. när man redan har ett gemensamt barn men värt varenda krona om vi lyckas) .. inget spikat men blir vi inte gravida så ska vi boka o gå dit. jag fick en sista kur uskriven av min läkare nu. nu vågar jag inte ens gå dit mer .. haha. men man blir lite knäpp när man försöker månad efter månad..han förstår kanske det också.
denna månaden kände jag knappt av äl.. jag tog pergo dag 3-7 .. hade köpt sånt där spermievänligt glidmedel som de kan simma i o det använde vi varje dag kring äl. tar det sig inte denna gången så kommer det inte göra det på egen hand tror jag..

hur går det för dig. vad är det för tid i cykeln för dig. jag hoppas vi lyckas snart.. men jag har inte tänkt p ådet alls mkt denna månaden. jag har lagt de tankarna åt sidan .. inte accepterat vår situation men ändå inte tänkt på det så mkt.. för min egen skull.. o för min omgivnings skull.. uscha då..
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Tinalin » 07 mar 2016, 14:28

Hej!

Jag hänger gärna med i denna tråd, har läst igenom hela. Grattis till er som plussat och beklagar sorgen till er som fått missfall.

Jag och min sambo är inne på vårt sjunde försök denna månad. I somras förlorade vi vårt barn i vecka 20, pga ärrvävnad i livmoderhalsen efter en konisering så blev det tre hemska dagar med fruktansvärda värkar innan bebisen fick skrapas ut under sövning.

Jag har två barn sedan innan, 5 och 3 år och sambon har två, 10 och 5½ år.

Efter vårt sena missfall, den graviditeten var inte planerad, så har vi insett hur otroligt gärna vi vill ha detta barn och vi ger oss inte förrän den är här. I november fick jag ett svagt plus dagen innan BIM och på BIM dagen ett svagare plus och blödning så det var väl ett tidigt missfall. Glädjen vi kände den där dagen när vi var gravida var så härlig, all sorg kunde liksom skuggas. Förra månaden hade jag ingen ägglossning, hoppas på bättre lycka denna månad.

Jag har en så grav ärrvävnad i min livmoderhals att jag under mensen har rätt ont för att den har svårt att komma ut. Med barn nummer två fick jag snittas för att jag inte öppnade mig mer än två millimeter efter 20 timmars värkarbete. Så jag och sambon ska på ett första samtal hos en fertilitetsklinik om några veckor, för att se om spermierna ens kan komma in under ägglossning. Men vi hoppas såklart att lyckas själva. Sju månader kanske inte låter som mycket men när man gått en halv graviditet och faktiskt sett bebisen framför sig är det otroligt jobbigt att vänta månad ut och månad in. Inte många i min omgivning som förstår, varken sorgen över vårt förlorade barn eller längtan efter fler barn. Har man redan barn ska man liksom vara nöjd med de man har, men det är inte vi, vi saknar vårt yngsta barn som inte finns ännu.

Hoppas att vi alla i denna tråd får våra efterlängtade bebisar nu!
Tinalin
Nykomling

Inläggav Infinite » 10 mar 2016, 22:25

Heidimariajohanna: Jag förstår er känsla av att det får kosta vad de vill angående IVF. Hade jag inte fått mitt andra barn så hade jag också betalat för IVF. Nu när jag har två barn så är IVF för ett tredje barn inte ett måste, inte just nu i så fall. Vi får försöka lite till tills vi inte orkar mer så får vi se vad vi gör. Men i ditt fall kan ju det faktiskt vara skönt att om ni inte lyckas på egen hand så kan ni alltid vända er till IVF även om det kostar massor. Jag hoppas dock att du plussar nu på egen hand så att du slipper allt som IVF innebär.

Tinalin: Beklagar verkligen er förlust. Jag fick missfall "redan" i v 9 och hade så många drömmar o tankar om det kommande barnet så att gå 20 v., det måste ha varit jättejobbigt. Jag beklagar verkligen :-(
Det låter ganska tufft med ärrbildningen men det verkar ändå fungera för dig att bli gravid om du blivit de två gånger med din sambo, eller kan ärrbildningen bli värre med åren? Förlåt om det är dumma frågor, skippa att svara dem då.

För min egen del så bör ja ha äl nu, så vi försöker pricka in. Men jag har inte alls haft så mycket älflytningar den här omgången. Biverkning av pergon?? Jag kanske också ska prova sånt där glidmedel som spermier kan ta sig igenom men inga apotek verkar ha sånt, så det är väl internet. Har du något speciellt märke heidi?

Kram på er
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Emelie86 » 11 mar 2016, 14:30

Hej tjejer!
Har inte läst igenom alla inlägg så har inte full koll på er andra än,bara Infinite jag känner till från en annan tråd.
Vi är nu inne på vårt 11 försök så nästa månad har det gått ett år av förhoppningar, väntan och besvikelser (ja ni vet ju hur det är). Var till gyn för nån månad sen men han sa bara att då vi endast e 30 år,och vi har tillsammans fått till 2 barn sedan innan (+ett missfall mellan dom) så var det ingen utredning som behövdes efter ett år.
Däremot funderar jag på att kontakta dom om pergotime eller liknande då mina cykler som förr alltid varit runt 28 dagar nu ligger på mellan 34-43 typ? Läste dock någonstans att pergotime kan vara cancerframkallande?
Emelie86
Alltid online

Inläggav Infinite » 11 mar 2016, 21:04

Emelie86: Hemskt att fortfarande behöva försöka såhär månad efter månad.. Men den som inte ger upp :-)
Ja pergotime kan vara cancerframkallande. Antar att man inte ska använda de för länge men jag har ingen aning om hur många kurer som är för många heller :-/ Jag är inne på min tredje kur nu men åttonde om man räknar med de gånger det senaste året :-/
Har du läst något om munkpeppar? Hälsopreparat som hjälpt nånga med sina cyklar samt för att bli gravida. Kanske redan nämnt de till dig?
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Emelie86 » 11 mar 2016, 22:25

Jo jag har faktiskt rekomendera munkpeppar till en kompis som även de försökt i ett år nu snart. Hon har ännu mer oregelbundna cykler...problemet är väl att jag har så svårt för tabletter:/ små p-piller går bra men inte mycket större:/ pergotime väl också i tablettform?
Emelie86
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Svårt att bli med barn