Svårt att få till syskon

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Svårt att få till syskon

Inläggav Infinite » 12 mar 2016, 00:26

Jo pergotime är också i tablettform. Inte så stora men lite större än ppiller. Munkpeppar finns i koncentrat också man blandar ut några droppar i vatten o dricker 3 gånger per dag. Smakar äckligt men man får hålla för näsan o svälja ;-)
Här säljs den bland annat (har inte beställt härifrån).
http://www.mabrapostorder.se/se/agnus-c ... ricerunner
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Trebarnsmamma

Inläggav Lellan84 » 12 mar 2016, 23:54

Hej tjejer! Jag blev gravid tillslut. En så otrolig lättnad att det över huvud taget gick. Nu är vi bara i v.5 och det finns ju fortfarande stor risk att det tar slut på vägen. Men jag orkar inte oroa mig mer. Jag försöker bara att vara glad och tacksam, här och nu.

Jag använde faktiskt munkpeppar fast i tablettform sista två månaderna Emelie86.

Nu hoppas jag verkligen av hela mitt hjärta att ni andra också får era plus och slipper den här eviga strävan. Det är tufft. Jag önskar er stort lycka till!
MF 10/6 2015 v.5
Pojke född oktober 2013
Lellan84
Stammis

Inläggav Emelie86 » 13 mar 2016, 09:24

Idag,dag 35,är bim enligt min app. Får se om det blir någon mens. Cykeln har ju dock blivit längre å längre så mens vilken dag som helst veckan som kommer är väntat... testar tidigast nästa helg! Har dock inte haft så mkt sex denna period så skulle vara en himla tur om vi lyckats!
Emelie86
Alltid online

Inläggav Emelie86 » 13 mar 2016, 09:25

Kanske är värt att testa då?...
Får beställa hem till i april/maj om det inte blir nått innan dess...
Emelie86
Alltid online

Inläggav Infinite » 13 mar 2016, 12:15

Lellan84: Jättegrattis hoppas pyret håller sig kvar! När har du BF? :-)

Emelie86: ja jag tycker absolut du kan pröva :-)
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Lellan84 » 14 mar 2016, 08:13

Bf 7/11 om man räknar på sista mensens första dag. Jag tror dock inte det stämmer då jag hade sen äl. I så fall går jag in i vecka 7 imorgon, så det är ett gäng nervösa veckor kvar. Jag har aldrig haft missfall senare än vecka sju, men det lämnar ju inga garantier. Men det är inget annat att göra än att slappna av så gott det går och hoppas.
MF 10/6 2015 v.5
Pojke född oktober 2013
Lellan84
Stammis

Inläggav Tinalin » 14 mar 2016, 10:28

Infinite: Jag blev gravid med mitt första barn med min dåvarande sambo och det var innan koniseringen. Koniseringen gjordes när bebis var tre månader, helt i onödan visade det sig för det var inga cellförändringar alls. Så när mensen kom igång när jag slutat nattamma så kom den inte ut, fick sövas och "öppnas upp" och "tömmas" vid tre menstillfällen sen var jag i Danmark och blev inseminerad med barn nummer två (blev lämnad när jag var gravid med mitt första barn och ville ha syskon så jag skaffade barn själv). Barn nummer två kunde inte komma ut normalt utan efter 20 timmars värkarbete med bara 2 millimeter öppning så snittades jag akut. Efter det har jag haft kraftig mensvärk, det värker som sjutton i någon dag och sen forsar det ut. Förlåt om det är för mycket info... Men jag blev gravid med min nuvarande sambo men efter att de fick skrapa ut bebisen så har jag problem med mensen igen och jag är rädd att det blivit mer ärrvävnad. Ett 20 veckors foster är ju inte jättelitet så jag kan ju tänka mig att de fick "vidga lite", lyckades bli öppen 1,5 cm efter 3 dagars värkarbete men inte tillräckligt för att föda ut barnet. Det är kanske för mycket info och för deppigt men så var det. Jag är rädd att de liksom skadat mig mer efter det.

Missfall är gräsligt. Speciellt när de försöker trösta med "det är så vanligt" okej då känns det ju mycket bättre helt plötsligt. Eller "som kvinna får man räkna med att gå igenom minst ett missfall". Det var lätt det jobbigaste jag gått igenom i hela mitt liv. Det känns som jag är i ett vakuum, jag önskar bara att jag kunde bli gravid och gå ur allt det jobbiga. Alla reagerar ju olika efter missfall men vi reagerade som så att vi ville försöka så fort det bara gick igen.

Har du haft missfall tidigare Infinite? Var det i november du fick ditt missfall?

Lellan84: Grattis till din graviditet! Nej noja inte över missfall, nu är du gravid njut och längta efter bebis :)
Tinalin
Nykomling

Inläggav Lellan84 » 14 mar 2016, 15:30

Tack Tinalin! Det ska jag verkligen göra. Jag ska ta ut glädjen allt vad jag kan varje dag oavsett hur det går. Då blir livet så mycket roligare och resultatet blir ju detsamma oavsett.

Åh vilken kämpig historia du har med dig. Hoppas verkligen att du får bli gravid snart igen!
MF 10/6 2015 v.5
Pojke född oktober 2013
Lellan84
Stammis

Inläggav heidimariajohanna » 14 mar 2016, 18:26

Åh stort grattis till graviditeten!! tänk inte så utan försök njut att du är gravid. men vet hur svårt det är.. när jag var gravid med vår tös efter nästan 2 år så var man orolig nästan hela tiden i början.

Är munk/mungpeppar som naturens eget pergotime eller vad är det? har för mig att jag testat det nån gång för länge sedan.. skulle nog nästan kunna öppna eget naturapotek..
sista pergokuren nu fick jag .. ska testas denna månaden..sen ger jag nog upp.. kanske ivf till hösten då om det ej tar sig. jag orkar nog inte fler egna försök o är livrädd för ivf.. för tänk om man inte lyckas då heller.. =(

hur ser det ut för er andra tjejjer.. äl eller bim på g?hade hänt mkt här sen sist
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Infinite » 15 mar 2016, 20:51

Lellan84: Jag håller tummarna för att allt ska gå vägen för er nu :-) Min son är född 7 november :-) Ett bra datum för mig :-)

Tinalin: Oj vilken historia du haft. Ja då förstår jag att du är orolig av dig nu. Jag hoppas att spermierna kan ta sig fram i passagen så ni slipper hjälp där.
Jag har bara haft ett missfall och det var i november. De två hemskt o sorgligt o allting men de var ju i v.9 så det låg inom "ramarna" för missfall. Går ju inte att jämföra sorgen med ditt fall eftersom du gick halvvägs men jag måste ju verkligen säga att det är en av de tre jobbigaste sakerna i mitt liv. Men jag har ju svårt att bli gravid. Jag har inte tillräckligt bra ägg så jag behöver pergotime.
Jag hoppas du lyckas bli gravid snart :-)

Heidimariajohanna: Då håller jag tummarna för att pergokuren ska göra susen nu så du slipper IVF. Ja uppfattningen om munkpeppar är ju att boosta äggen precis som pergotime. Men jag antar att det är mer "krut" i pergotime än munkpepparn. Men skulle min läkare inte skriva ut mer pergotime så börjar jag nog med munkpepparn igen.

Jag hade äl förra veckan, mitten på veckan så nu är det bara väntan. Men jag har väldigt sparsamt med flytningar denna gång. Antar att det är en biverkning av pergon jag inte haft tidigare.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Svårt att bli med barn