Svårt att få till syskon

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Svårt att få till syskon

Inläggav Lellan84 » 24 mar 2016, 13:06

Åh så tråkigt Infinite! :(
MF 10/6 2015 v.5
Pojke född oktober 2013
Lellan84
Stammis

Inläggav heidimariajohanna » 30 mar 2016, 17:20

hej tjejer
åh så tråkigt infinite.. här väntar jag på bim också o sista pergokuren.. sen ska jag nog köra med agnus castus tabletter eller vad det heter för ja får ej fler kurer pergo.. .. blä.. känner ingenting och har blivit dunderförkyld.
känns rätt kört faktiskt.. får helt enkelt vänt till hösten o eventuell ivf. jag är så trött på dessa försök så jag håller på att bli helt gråhårig snart.. =(
kram till er o grattis till plusset!!!! =)
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Tinalin » 04 apr 2016, 14:55

Emelie86: Grattis igen! Det går vägen, snart har du passerat de första skakiga veckorna, nu börjar en annan slags väntan för dig :)

Infinite: Vad tråkigt :( Jäkla kropp! Men nu är mensen slut och du kör på nya tag?

Jag är på dag 36, ingen mens men tror den kommer i natt. Har molvärk. Vill bara få igång den jäkla mensen så jag kan ställa om mig inför nästa månad. Usch vad jag hatar det här. Och i helgen så frågade mamma om det inte var på gång nu? Och svägerskan frågade rätt ut om vi inte vill ha en till efter vårt missfall. Vi vill väldigt gärna och så fort som möjligt, svarade sambon.

Nu ska sambon på bajenmatch och själv ska jag fixa hämtning av tre barn och matlagning. Livet snurrar på. Men jag vill in i graviditetssnurren...
Tinalin
Nykomling

Inläggav Tinalin » 05 apr 2016, 11:23

I natt kom mensen, dag 37. Jisses. Min mens kommer alltid på dag 30, har gjort i alla år. Kul att den ska strula när man försöker få barn...Åttonde försöket nu, ladda om för en ny månad. Nu får fan den där jäkla ägglossningen se till att komma och visa sig på stickorna. Den eviga väntan, väntan på att mensen ska ta slut, väntan på ägglossning och väntan på BIM. Om bebisen inte hade dött förra sommaren hade jag inte förstått hur frustrerande och sorgligt det är att gå månad in och ut utan att bli gravid.

Infinite: Är det helt omöjligt för dig att få ägglossning och bli gravid utan hormoner?
Tinalin
Nykomling

Inläggav heidimariajohanna » 05 apr 2016, 18:22

Oh fy fan denna väntan o längtan .. gör så ont. kommer få mensen inom några dagar. känner absolut ingenting utan precis som innan mens. jag tror att man känner på sig på nåt sätt att man är gravid när man väl blir det.
jag o en vän har pratat om detta lite nu.. de kan inte bli gravida med syskon pga medicinska skäl o vi kan inte för vi lyckas inte på naturlig väg verkar det som. man kanske ska vara nöjd med det barn man fått för vi hade jättesvårt första ggn också .. tog närmare 2 år. denna gången börjar det närma sig 3 år.. iv började ju försöka nästan på en gång när hon kommit ..eller försöka men ha aldrig skyddat oss förutom första 6 månaderna med kondom.
jag är så rädd för ivf också.. om man mår dåligt ibland pga att man inte lyckas normalt hur ska man då må om man misslyckas med ivf.
varför är man inte nöjd.. med det barn man fått undrar vi.. men längtan är för stor. hjärnan säger nåt och hjärtat nåt helt annat. så jobbigt att behöva känna så.
vi är ett gäng här som försöker.. jag hoppas vi lyckas snart. vet så många som ska ha i maj .. o jag längtar så efter att få vara gravid o bebisgos <3
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Tinalin » 06 apr 2016, 08:47

Ja det tror jag med att man gör. Speciellt när man haft en graviditet innan. Jag visste med barn nummer två att jag var gravid, kände det en vecka efter ägglossning. Hade molvärk som var konstant, drömde mardrömmar (gör jag bara när jag är gravid) och en lugn känsla i kroppen om att jag var gravid.

Varför kan de inte bli gravida? Vad är det för medicinskt skäl?

Hur gammal är du? Ge inte upp, ni lyckades ju en gång och då kan ni säkert igen. Har ni gått igenom någon utredning?

Nu sista två månaderna har min ägglossning strulat, annars har den kommit som en klocka varje månad. Jag tror mer på att min livmoderhals har så mycket ärrvävnad att spermierna har svårt att komma in. Får se om vi får hjälp med det.

Kollar du med stickor efter ägglossning varje månad?
Tinalin
Nykomling

Inläggav Infinite » 09 apr 2016, 06:46

Heidi. Hur gick det för dig, kom mensen? Här har vi haft äl nu i dagarna. Så vänta vänta. Blir nog inge mer pergo för mig heller. Börjat oroa mig för cancerrisken mer o mer.
Mamma till 3 barn. Son född 2011, dotter född 2013 och son född 2018.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Trebarnsmamma

Inläggav Infinite » 17 apr 2016, 21:24

Mensen är på g verkar komma tidigare än vanligt Kanske missade äl då.. Jaha där rök sista pergokuren.. Hur ska jag nu bli gravid Sorry för superdepp är förkyld också som spär p
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Tinalin » 29 apr 2016, 09:37

Infinite: Hur går det för dig? Testar du ägglossning med stickor? Får du inga fler pergokurer?

Jag och sambon fick svar på utredningen, allt verkar vara kanon. Vi ska fortsätta lite till själva. Jag har börjat träna och lägga om min kost så jag hoppas det ger effekt nu. Idag gav stickorna utstlag, jag har ägglossning. Vi hade sex igår och ska väl få till det ikväll. Jag hoppas det blir bra. Känns roligt när jag kunnat hitta min ägglossning igen. Nu vill jag få till det så vi kan gå vidare. :)

Hoppas det går för oss nu tjejer!
Tinalin
Nykomling

Inläggav Infinite » 29 apr 2016, 12:39

Thinalin: Härligt med ägglossning om man får till det :-) Nej verkar inte bli mer pergotime för mig. Kör munkpeppar denna omgång. Jag använder cbs äl test. Så enkla att läsa av men dyra :-/ Jag hoppas på äl i början på nästa vecka.
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

FöregåendeNästa

Återgå till Svårt att bli med barn