Annons:

Svårt att få till syskon

Träffa andra som har svårt att bli med barn här.

Re: Svårt att få till syskon

Inläggav Tinalin » 02 maj 2016, 10:28

Infinite: Ja vi fick inte till det på fredagen då jag hade ägglossning men testerna visade på ägglossning på lördagen också och då fick vi till det. Och vi fick ju till det dagen innan testerna visade något så jag tror att vi maximerat våra chanser nu. Nu börjar den jobbiga väntan mot BIM. Men jag är glad över att jag hittade ägglossningen denna månad, har gått ned lite i vikt det är kanske det? Hoppas det går vägen den här gången. Så trött på att vänta.

Är det pga risken för cancer som det inte blir mer pergotime? Kan ni få IVF? Men du får ägglossning utan pergotime? Hoppas det går vägen för dig denna månad. Skriv när du har ägglossning så jag kan följa med i din väntan. Jag använder också cbs tester, har en fertilitetsmonitor. Enkelt men dyrt...Lägger hellre pengarna på bebissaker nu framöver :)
Tinalin
Nykomling

Inläggav Infinite » 11 maj 2016, 21:30

Jag vågar nog inte mig på mer pergotime o det är för cancerrisken. Finns för lite forskning för hur mycket pergo som är skadligt. Men denna månaden testade jag munkpeppar o fick äl på dag 18 istället för dag 14. Vilket förmig är något bra.

Vad skönt att du hittade din äl den här månaden. Vikten kan säkert ha påverkat. När har du BIM? Så jag vet vilket datum jag ska hålla tummarna för ;-) Jag hade äl i lör/sön.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Status: Tvåbarnsmamma

Inläggav Infinite » 18 maj 2016, 21:36

Här är mensen på ingång. Känns surt. Fyller 30 denna månad o hade varit kul med en present men icke. Å andra sidan får jag väl dricka ett glas vin i helgen när jag o sambon ska ut o äta (utan kidsen). Men idag är jag ledsen o besviken.
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav heidimariajohanna » 23 maj 2016, 20:03

hej på er tjejer o grattis infinite till att fylla 30.
har försökt hålla mig undan härifrån men ville kika in o se hur ni har det. infinite jag började också med munkpeppar förra månade nås detta är månad nr 2 . hade ite beställt ältest för jag har inte använt det på ett tag så vet ej om jag haft äl eller det är på g.. känner lite idag så kanske är en försenad äl precis som du fått. jag försökte köpa rfsu ältest på ica och apoteket men fanns ingenstans så tänkte .. det är la inte meningen att slösa pengar på det.. har gått rätt bra att inte tänka på att föröska bli gravid dem senaste månaderna. jag blev så ledsen o förbannad varje gång så tänkte nu ger jag upp..

jag hoppas vi lyckas allesammans snart så vi kan lägga ner gruppen..

utan pergo tror jag vi har svårt att bli gravida.. vet inte vad som hjälper om ivf ens gör det.. vi får se till hösten om vi väljer det eller bara väljer att vara nöjda som det är..
kram till er allesammans.
BildBild
Dream as if you´ll live forever,
Live as if you´ll die tomorrow.

kramisar
Användarvisningsbild
heidimariajohanna
Alltid online

Status: Mamma till lilla E

Inläggav Infinite » 05 jun 2016, 07:48

Hur går det för er tjejer?

Här är det tredje omgången utan pergo. Känner helt hopplöst men fortsätter med munkpeppar. Hade äl igår men kör utan äl test så vi får kämpa några dagar till ;-)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Misshfr » 17 nov 2017, 08:50

Hej,

Vet inte ens om ngn är aktiv på den här tråden längre. Finns det andra forum med? Tänker om ni känner till ngn grupp på fb eller liknande. Vi vill gärna ha ett syskon och kämpar på, försökt sen 8 månader tillbaka så inte jättelänge antar jag men likväl väldigt jobbigt när kroppen spelar en ett spratt varannan månad. Hur har ni det?
Misshfr
Nykomling

Inläggav Infinite » 08 jan 2018, 20:29

Hej (några månader senare).. brukar vara inne då o då och kolla men nu var det länge sen.
Vi kämpar med nr tre här. Försökt i tre år nu i mars.

Förstår att det är jobbigt för er. Hur gick det med att bli gravid med första? Har du lyckats bli gravid nu under tiden?
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Infinite
Alltid online

Inläggav Nicki1990 » 16 mar 2018, 11:38

Infinite skrev:Hej!

Här tänkte jag att vi som har lite trögt med att bli gravida av olika anledningar kunde ventilera. Jag har två underbara barn som båda har tagit tid. Sista blev till med pergotime omgång två och nu har vi gjort tre omgångar med pergotime och misslyckats. Är med i lite andra trådar men då det är många som är på första barnet o vissa med lite svårighetert att bli gravida med första barnet så känner jag att min längtan efter en trea är så självisk o jag vill inte "beklaga mig". Därför ville jag starta denna tråden där jag inte ska behöva skämmas att jag vill ha en trea. Det är säkert fler som känner som jag gör och ni är så välkomna här!

Jag var precis i samma situation som dig innan. Dock var det stress som blockerad mig tror jag! Jag börja de meditera och så köpte jag ägglossningsstickor och började räkna stegringen av AL hormonet och det funkade ganska bra för mig.. Har du inte redan testat detta kan jag varmt rekommendera det. Dessa köpte jag: https://www.provsvaret.se/produkt/agglo ... ka-28pack/ om det skulle vara till någon hjälp vill säga :) Lycka till <3
Nicki1990
Nykomling

Föregående

Återgå till Svårt att bli med barn
Annons: