Svårt att ha sex på beställning vid ägglossning!

Diskutera symtom, tecken och tips vid ägglossning.

Svårt att ha sex på beställning vid ägglossning!

Inläggav Hoppfull? » 02 sep 2010, 20:54

Jag orkar inte mer nu...Är det bara vi som tycker att det är jobbigt att ha sex på beställning vid ägglossning. Nu har min man tom fått svårt att prestera! Vad ska vi göra? Sitter här med ägglossning och väntar på att han ska komma hem och då måste vi ha sex! Tänk om han inte kan prestera? Han verkar ha låst sig helt...
Hoppfull?
Stammis

BF: 110528
Status: Läängtar till maj!

Re: Svårt att ha sex på beställning vid ägglossning!

Inläggav Nadine » 02 sep 2010, 21:01

Det är väl kanske försent nu men du får väl helt enkelt äl-testa i smyg i fortsättningen och inte berätta för honom när du har äl... om det inte tar sig den här gången vill säga :)
Användarvisningsbild
Nadine
Alltid online

BF: 140313
Bor: Sollentuna
Status: Mamma till älsklingen Donovan <3 110615

Inläggav Hoppfull? » 02 sep 2010, 21:10

Ja, det var planen.. men sen blev det så att jag var tvungen att berätta då han var trött och inte ville. I går kom han utanför av misstag, jag blev tyvärr tokig, det är väl jag som gör stackarn impotens. Det är så jobbigt att vara tjej och ha koll på allt!
Hoppfull?
Stammis

Inläggav helenaeg » 02 sep 2010, 21:27

vet exakt hur det är. När vi försökte så blev det sånt fokus på äl att vi var som robotar. Min sambo fick prestationsångest och ingen av oss hade lust alls. Men vi kämpade på ändå med vetskapen om att vill vi bli föräldrar så är det såhär vi måste göra, jag har nämligen PCO och jag har sporadisk äl. Det är totalt osexigt och jobbigt.. Jag tänkte också att jag inte skulle berätta om när jag har ÄL men han har ju koll på min cykel och visste ändå när det var dax.. så, ja, det finns inga genvägar.. det ni kan göra är att prata om det och prata om hur ni känner och prestationsångesten ni känner.. Ett annat helt oromantiskt alt är ju att han fixar saken själv och samlar upp spermierna och att ni sedan ser till att de kommer in i dig.. det är något vi funderade på men inte gjorde för jag visste inte hur man sklle få in dom utan att de bara låg och simmade runt i slidan men det finns ju "sprutor" med bred öppning.. Som sagt var, totalt oromantiskt men vad gör man inte..

Lycka till
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav 08nin » 02 sep 2010, 21:42

Oj, va man känner igen det där. Så där höll vi på i flera år. Nu ska jag inte skrämma dig. Vi hade svårt att bli gravida. Men som Helenaeg skriver så prata om det. Sen är det en god idé att båda ställer in sig lite smått på att man har regelbundet sex, varannan eller var tredje dag under mensfria perioden. Att bli gravid på första eller andra försöket är det inte många som blir. Genomsnittet är mellan 6-12 månader.

Det viktiga är att förbereda sig mentalt på det och att ni vet när det passar bäst att mysa. Är det på kvällen, ja då får man lägga sig lite tidigare innan man är jättetrött. Är det på morgonen, ja hur funkar det med alla morgonbestyr? Har man sex några ggr dagarna runt äl så är det inte hela världen om det inte klickar nån gång. Spermierna är seglivade och kan stanna ett par dagar i livmodern och vänta. Men prata och var överens. Annars är det svårt att få till det.

Lycka till!
Bild

MA 4 dec - 08 v 12
MF 23 nov - 09 v 8+0
Användarvisningsbild
08nin
Alltid online

Status: Stolt mamma

Inläggav förstagångare » 03 sep 2010, 08:51

Det är jobbigt...jag har inte världens största sexlust, och orkar verkligen inte typ varannan eller var tredje dag...
Bild
Bild

MA 7+5 (maj 2010)
MA vecka 7 (mars 2013)
förstagångare
Alltid online

Status: Stolt mamma till finaste Elsa

Inläggav Hoppfull? » 03 sep 2010, 11:53

Tack för svaren! Känns ändå skönt att vi inte är de enda. Till slut lyckades vi få till det (kl. 12 på natten) efter lite trixande. Det blir liksom osexigare för varje försök (6 mån). Ska man även ha sex efter att stickan visat ägglossning?
Hoppfull?
Stammis

Inläggav helenaeg » 03 sep 2010, 21:48

Ett par dagar innan och ett par dagar efter ÄL kan man bli befruktad..
BildBild
helenaeg
Alltid online

Status: Tove du är mitt allt

Inläggav missingbaby » 24 okt 2010, 18:49

hej på dig!

Ja vet precis vad du menar,nu har min kille somnat.
Ja känner paniken,att denna omgång går förlorad.
Vad räcker det med tröstande sen?
Jag blir ju förstörd varje gång mensen kommer.
Det hjälper inte att trösta miig när man inte verkar 110% är med på att försöka,utan att får "kalla fötter,eller vara så trött just de bästa dagarna".
Varför ska jag ställa upp för sex innan de dagarna?

Känns så ensamt med barnlängtan.Innerst inne känns det inte som att han egentligen vill.Fast han hänvisar att han försökt skaffa barn med mig.
"men" det känns inte som vi är två som Verkligen "ger järnet" att det ska bli.
Eftersom jag är den mer drivande.Han tycker det är så jobbigt med sex på beställning.I viss mån måste det vara på beställning pga "önskan" man måste ju "orka" försöka.Sexlusten sinar för honom under de dagarna som e fertila.
Hur kan man då säga att vi försöker?
Jag vill ha barn & vill ha sex mer än bara på de "säkra dagarna"

//ledsen
missingbaby
Stammis

Inläggav ciccil » 24 okt 2010, 19:05

Jag känner igen mig i det du skriver missingbaby. Min sambo säger att han vill ha barn men han blir tokig av äl-stickor och säger att det kommer när det kommer. Klart att det kommer när det kommer men jag vill bli gravid nu och då underlättas det ju av att jag vet när jag har ägglossning. Hela förra veckan var min sambo utomlands med jobbet och jag visade positivt på ägglossningstest i torsdags, jag var självklart väldigt på när han kom hem på fredagen men han var bara trött. För mig känns det som om en hel månad blev förgäves och mitt humör är då inte på topp!
ciccil
Stammis

Nästa

Återgå till Ägglossning