SYSKONVAGN?

Här pratar vi om föräldrashopping, mode och skönhet!

SYSKONVAGN?

Inläggav Dezert Roze » 25 mar 2011, 13:05

Hej,
Är det någon som kan rekommendera en smidig, bra och säker syskonvagn? :roll:
För en som är 0+ år gammal och stora syster 2+år?
Vilken vagn ska man välja?
Bor i storstan att påpeka!

Tack snälla! :lol:
Användarvisningsbild
Dezert Roze
Stammis

BF: 110909
Status: Lycklig...الحمد لله Tack till Gud! =)

Re: SYSKONVAGN?

Inläggav madeleinenaaw » 25 mar 2011, 14:59

Vi bor i Västerås, och vi kommer nog troligtvis köpa oss en Phil & Ted Vibe. Den är supersmidig och snygg. Annars finns ju Britax B-dual och Babyjogger City select om man vill ha en syskonvagn som inte är bred, utan där syskonen sitter bakom varandra. Vill man ha en traditionell syskonvagn där de sitter bredvid varandra så är ju Emmaljunga Twin Nitro bra för stan eftersom den han svängbara framhjul. Jag har undersökt en hel del bland vagnar, men jag tror P&T vinner för min del. Den är ju från början en enkelvagn som man köper till en smidig syskonsits som kan placeras över det lilla barnet och som man sen flyttar ner under den ordinarie sitsen när det yngre barnet lär sig sitta.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Alltid online

BF: 111009

Inläggav Dezert Roze » 25 mar 2011, 17:41

av madeleinenaaw 25 mar 2011, 13:59

Vi bor i Västerås, och vi kommer nog troligtvis köpa oss en Phil & Ted Vibe. Den är supersmidig och snygg. Annars finns ju Britax B-dual och Babyjogger City select om man vill ha en syskonvagn som inte är bred, utan där syskonen sitter bakom varandra. Vill man ha en traditionell syskonvagn där de sitter bredvid varandra så är ju Emmaljunga Twin Nitro bra för stan eftersom den han svängbara framhjul. Jag har undersökt en hel del bland vagnar, men jag tror P&T vinner för min del. Den är ju från början en enkelvagn som man köper till en smidig syskonsits som kan placeras över det lilla barnet och som man sen flyttar ner under den ordinarie sitsen när det yngre barnet lär sig sitta.

Tack Madeleine för ditt svar!

Har kikat lite på dina råd.
http://www.minimee.com.au/epages/whitel ... etailImage
P&T vagnar är snygga, enkla och lagom stora, men att ha ett nyfött barn i en liten korgsitts nära marken känns inte så tryggt??? Kanske om lillen är 6 månader+?

Babyjogger City ser bra ut, undrar bara ifall man kan ha liggkorg för lillen och sittdel för det äldre barnet samtidigt? http://www.jusonne.co.uk/baby-jogger-se ... 1373-p.asp

Britax B-dual kan man ju bara använda från 6 månader för den yngsta?

iCandy pear tandem då? Kan man ha nykomlingen och stora syster 2 år gammal samtidigt? Alltså en liggdel och sittdel?

http://www.familjetorget.se/default.asp ... eny_Id=976

Jag är så dålig på detta att jag skäms. :oops:
Men jag är ute efter en smidig syskonvagn med ligg och sittdel på en och samma gång :roll: :?:
Användarvisningsbild
Dezert Roze
Stammis

Inläggav madeleinenaaw » 25 mar 2011, 21:34

De ligger ju inte alls speciellt nära marken under spädbarnstiden på en P&T, de ligger lika långt ner som om den vanliga sitsen är helt nerfälld. De ligger ju inte i varukorgen direkt, hehe. Det är bara sjävla syskonsitsen som fästs ganska långt ner när det väl är dags för den, men det blir ju inte förrän det yngsta syskonet är 5-6 månader.

City selecten kan man ha både liggkorg och sittdel samtidigt. På den sidan du länkade finns det en bild som visar alla variationer på hur man kan ha sitsarna. Tror det finns 18 olika kombinationer. Syskonen kan till och med sitta mittemot varandra på den vagnen, det tycker jag är bra!

Okej, det med Britaxen hade jag inte tänkt på, trodde den gick att använda från start med två barn! Men det var ju bara om man har ett barn.

Icandy har jag faktiskt inte kollat alls på, men de ser ju smidiga ut dem med!

Det går ju att åka till Barnens hus eller Babyproffsen och fråga vilken dem rekommenderar för era behov, de har ju full koll :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Alltid online

BF: 111009

Inläggav mallan29 » 26 mar 2011, 17:10

Jag har också funderat på syskonvagn. Har en tjej som kommer att vara 2 och 7 månader när hon blir storasyster. Men jag gillar inte Phil & Ted vagnen. Har i-och-för-sig inte prövat den. Men jag tycker också att det ser ut som att syskonet som är unders hamnar så nära marken :oops: Och när den lille blir lite större och ska sitta mer upp så tittar den bara rakt in i ryggen på den större. Jag är inne på en Urban jungel eller babytravel. Nackdelen där är ju att den blir bredare... :roll:
mallan29
Alltid online

BF: 110508

Inläggav Dezert Roze » 26 mar 2011, 19:28

De ligger ju inte alls speciellt nära marken under spädbarnstiden på en P&T, de ligger lika långt ner som om den vanliga sitsen är helt nerfälld. De ligger ju inte i varukorgen direkt, hehe. Det är bara sjävla syskonsitsen som fästs ganska långt ner när det väl är dags för den, men det blir ju inte förrän det yngsta syskonet är 5-6 månader.

City selecten kan man ha både liggkorg och sittdel samtidigt. På den sidan du länkade finns det en bild som visar alla variationer på hur man kan ha sitsarna. Tror det finns 18 olika kombinationer. Syskonen kan till och med sitta mittemot varandra på den vagnen, det tycker jag är bra!

Okej, det med Britaxen hade jag inte tänkt på, trodde den gick att använda från start med två barn! Men det var ju bara om man har ett barn.

Icandy har jag faktiskt inte kollat alls på, men de ser ju smidiga ut dem med!

Det går ju att åka till Barnens hus eller Babyproffsen och fråga vilken dem rekommenderar för era behov, de har ju full koll

Hej och tack igen, :)

Man har ju olika åsikter om P&T-vagnen, den är snygg & smidig men jag vill nog inte ha babyn så lågt ändå och ingen trevlig utsikt heller. :shock:

Ja Jogger Cityn ser ok ut, men inte hundra. :roll: Tycker att den med arton bilder (som har en ligg o sittdel) verkar ha en liten sittdel :?: , skall en 2 åring få plats där?
Ska någon dag InshAllah prata med vagnproffsen och höra vad de säger.

Tänkte att andra erfarna mammor kunde ge råd här inne och höra vad de tipsar, tycker och har erfarenhet av!?

Annars får det bli en bredare variant, typ en sådan:
Bilagor
walker_34367014.jpg
Syskonvagn
(40.88 KiB) Nerladdad 4380 gånger
Användarvisningsbild
Dezert Roze
Stammis

Inläggav CattisR » 26 mar 2011, 20:48

Här blir det aktuellt med syskonvagn i sommar då storebror kommer va 18 månader när lillebror kommer.
I jakten på "den perfekta vagnen" har jag priotiterat mina kriterier och kommit fram till några som jag inte kunde tumma på. En viktig är att jag vill kunna ha barnen vända mot mig när de sitter, alltså inte en endast framåtvänd vagn. Sen är stora hjul ett måste eftersom vi bor på vischan med grusvägar och är ute en massa då vi har hund.
Att det större barnet ska ha gott om plats är även det viktigt, en del vagnar vi kollat på har varit små i sittdelarna har vi tyckt. Kan tillägga att vi då ändå har en relativt liten storebror så detta är nog viktigt för er med äldre och större barn att tänka på.

Jag tror ju inte att den perfekta vagnen finns i verkligheten, därför är det nog bra att fundera på vad man tycker är viktigast med vagnen och sen sortera ut vilka som är kvar att välja på.
I vårt fall blir det en Teutonia.
BildBild
Användarvisningsbild
CattisR
Alltid online

BF: 110723

Inläggav Dezert Roze » 30 mar 2011, 12:39

Hej igen, :)

Någon som har åsikter eller erfarenheter av denna vagn då? :lol:

http://www.jollyroom.se/produkter/aka-r ... round.html

Min dotter kommer vara 2 år och 2 månader gammal när lillen kommer, och hon är en väldigt liten och klen tjej min lilla älskling vad jag är kär i henne <3 :D
Användarvisningsbild
Dezert Roze
Stammis

Inläggav Anya001 » 09 maj 2011, 13:45

Har du kollat på den här vagnen? http://www.easywalker.nl/

Vi har haft den ny i typ 1 år och är jättenöjda! :)
Anya001
Nykomling

Inläggav Trollungen » 09 maj 2011, 14:10

Vi funderar på en babytravel syskonvagn.. Har flera vänner som har den och som tycker den är toppen!
Bilagor
babytravel syskonvagn.jpg
(7.06 KiB) Nerladdad 4203 gånger
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Trollungen
Alltid online

Nästa

Återgå till Shopping, mode & skönhet