Syskonvagn?

Här träffar du andra föräldrar till barn födda samma år, regnbågsfamiljer, utlandsföräldrar mm.

Syskonvagn?

Inläggav alina » 03 maj 2011, 15:24

Hej! Är gravid med andra barnet. Sitter och tittar runt lite på olika syskonvagnar. Men har lite svårt för vilken jag ska välja.

Min dotter blir exakt två år när bebis är planerad.
Behöver en stadig vagn, har hund och går därför på långa promenader på olika sorters underlag.
Bor i "stan" och måste komma lätt in i hissar, bussar, tunnelbanor osv.

Någon som har några tips?
alina
Stammis

BF: 010110

Re: Syskonvagn?

Inläggav Gotland » 04 maj 2011, 21:30

Puffar lite då jag själv gärna vill ha tips på bra syskonvagn.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Gotland
Alltid online

BF: 120120
Status: Gravid mamma

Inläggav Petra86 » 04 maj 2011, 21:47

Vi har en babytravel den nyare varianten, vet dock inte vad skillnaden är mer än utseendet men.. ;)

Den är skön att köra och funkar på alla underlag vigått på iaf.. stabil är den också.. sen vet jag ju inte hur den är med bussar och sånt.. men tror man kommer in genom en vanlig dörr om man säger så.. tror det har stått nånstans att den kommer in överallt där rullstolar o sånt kommer in, typ överallt nuförtiden.. =)

Jag tycker att den är bra iaf, vi är nöjda!
BildBild
BildBildBildBildBildBild
BildBild
BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
Petra86
Alltid online

Status: Mamma till Emilia och Lucas!

Inläggav Elvi » 28 maj 2011, 21:08

Vi har en Carena double swing. FÖRMÅNLIG även som ny!
Den är SUPER, har varit jätte nöjd. Köpte till den en liggkorg som används för bebin som nyfödd, vår minsting kunde sova i den (rymdes där o ligga) tills 7-8 månader ungefär. Hon ryms nog än men den känns osäker eftersom hon får tag i kanterna och kan sätta sig upp.

Vagnen är smidig och mycket lätt, väger inte alls lika mycket som vår vanliga vagn. Nu har vi tagit bort liggkorgen och använder den som dubbel-sittvagn. Barnen trivs mycket bra att sitta bredvid varann.
Den kan sättas ihop så den blir väldigt liten och får plats i bagageluckan på bilen (våran iaf). Vad mer? =)

Bor inte själv i stan men min kusin som har exakt samma vagn rekommenderade denna. Hon bor mitt i Umeå, åker ofta buss och sånt.

Googla bara på carena double swing så får ni fram mer info.
Elvi
Alltid online

Återgå till Min bebis föräldragrupper