TÄNK OM jag är GRAVID

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

TÄNK OM jag är GRAVID

Inläggav Mush » 08 apr 2008, 00:19

Okej. Nu är det ingen vaken denna tid men jag är så sjukt nojig. Det känns exakt som sparkar i min mage, ni vet så där bubblandes och jag är inte ens gasig. Man känner ju skillnad. Och grejen är den att min spiral legat på snedden lång tid tror jag. Den är halvvägs ute, man kan liksom känna den. Har haft känningar av det i kanske mer än ett halvår. Min mens har kommit varje månad men har varit konstig och inte helt regelbunden. Jag måste göra ett graviditetstest imorgon men jag vill bara prata av mig för nu är jag helt tossig. Jag vill jättegärna ha ett till barn men inte nu, allt är så kaotiskt nu. Jag och Grim bor inte ens hemma nu utan vi har förflyttat oss till far min. Men jag gillar inte abort. Jag vill inte göra abort. Vill verkligen inte. Är direkt emot abort, inte mot andra men mot mig själv. Tänk om jag är gravid nu. Vad ska jag göra då? Och om jag är gravid och den lilla parvelen håller på att sparka där inne så är jag ju minst i månad 4 och då kanske jag inte ens kan göra abort. Nej om jag är gravid så hoppas jag på det så slipper jag bestämma mig men allra helst önskar jag att jag inte vore gravid. Det sparkas verkligen där inne och mina tuttar tittar uppåt vilket de aldrig gör. Vad ska jag göra människor? Hur ska jag klara natten? Jag kommer inte kunna sova. Hoppas dom har tid med direkten imorgon för jag vill inte vänta. Och hoppas inte om jag är gravid att spiralen förstört och haft sig fast den är ju liksom ute, jag kan nästan dra ut den om jag vill. Min mamma var tvungen att göra abort i femte månaden när hon hade haft spiral fast den var inte på snedden men barnet hade blivit skadat. Snälla någon, prata med mig.
BildBild
Användarvisningsbild
Mush
Alltid online

Re: TÄNK OM jag är GRAVID

Inläggav Tossy » 08 apr 2008, 00:31

Ojoj, vilket dilemma. Inte mycket du kan göra i natt, utom att grubbla över det och det lär du väl göra vare sig du vill eller inte. Om det nu skulle visa sig imorgon att du är gravid så är jag övertygad om att du fixar det, åtminstone är det den uppfattningen jag fått av dig under min tid här på forumet. Men, chansen finns ju också att det inte är något utan det kanske finns en annan naturlig förklaring? Lycka till imorgon och hur det än visar sig vara så fixar du det!!
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online

BF: 100413

Inläggav Mush » 08 apr 2008, 00:37

Ja hemskt dilemma. Lär inte bli mycket sömn inatt. Och jag har alltid varit för att det också är pappans sak att välja men om jag är gravid och han vill att jag gör abort och jag vill inte. Vad ska jag göra då? Då tvingas jag må dåligt och gå emot min moral på grund av det. Jag klarar inte en abort. Ibland tänker man sig inte för, jag har alltid tyckt att båda väljer men just nu vill bara jag välja för det är i min mage barnet i så fall är. Gah jag kommer bli galen :)
BildBild
Användarvisningsbild
Mush
Alltid online

Inläggav Tossy » 08 apr 2008, 00:48

Du har ju faktiskt försökt skydda dig, du har ju en spiral. Det är ju inte ditt fel om den inte har fungerat som den ska. Så du har ju inte lurat honom och blivit gravid iallafall. Han kan ju inte tvinga dig, men det är klart att det inte är roligt att göra något mot hans vilja. Testa först och grubbla sedan på hur ni ska lösa det om det visar sig att du är gravid. Vet han om vad du misstänker?
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online

BF: 100413

Inläggav Syster Plupp » 08 apr 2008, 00:55

Hej, måste bara skriva att det är din kropp och den kan bara du bestämma över :wink: Det finns ingen som kan tvinga dig att göra nått du inte vill.. Stå på dig om det nu blir så att du måste.. Det är ditt val som gäller i slutändan!!
Kram och lycka till i morgon 8)
BildBild
BildBild
BildBild
Användarvisningsbild
Syster Plupp
Alltid online

BF: 090222

Inläggav Taweret » 08 apr 2008, 08:16

Hoppas du får reda på hur det är idag Mush att dom har en tid åt dig så fort som möjligt så du får kolla upp det.
Mf maj-07 v.8
Mf 11/11 -07 v.12

Oskar 2810g 48 cm 4/9-08
Alma 3090g 49 cm 9/10-09
Användarvisningsbild
Taweret
Alltid online

Inläggav Jenima » 08 apr 2008, 08:41

Men shit gumman.... ja fan spring och gör ett test hos gyn eller vad ni har i närheten där uppe... så slipper du orora dig! och se till att fixat till spiralen oxå för du kan få mäkta ont om den sitter galet.
Jenima
Rådgivare Minbebis

Återgå till Gravid forum