Tänk om vattnet går när man kissar och man inte känner det.

Allt om din förlossning, diskutera och berätta.

Tänk om vattnet går när man kissar och man inte känner det.

Inläggav LilaGrace » 16 jul 2011, 02:10

Jag var uppe och kissade förut och plötsligt kurrade det till i magen på vänster sida och jag fick för mig att det började forsa kiss ur mig under loppet av några sekunder. Min första tanke var att tänk om vattnet gick? Jag gick upp tio minuter senare för att se om det kom nåt mer när jag satte mig på toa men det gjorde det inte. Har hört att när vattnet väl gått så brukar det fortsätta sippra även efter den största "flodvågen". Är bara så orolig att vattnet skulle ha gått utan att jag är 100 på det... Tacksam för svar.
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Re: Tänk om vattnet går när man kissar och man inte känner det.

Inläggav anna_g » 16 jul 2011, 08:41

När vattnet gick för mej kom de hela tiden lite vatten. När man ringer förlossningen brukar dom be en läggaen binda eller så i trosorna för att man ska se...
Vet inte om de är på andra sätt för andra personer...
anna_g
Alltid online

BF: 130906
Status: mamma till Lucas och Emil <3

Inläggav majan » 16 jul 2011, 08:44

När vattnet gick för mig så slutade det liksom inte att rinna, utan det kommer lite hela tiden. Du kommer att märka om det är vattnet som går.
Bild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
majan
Alltid online

BF: 111018

Inläggav chilli » 16 jul 2011, 10:00

Det var samma för mig, på med rejäl binda och ha inte för nybytt på förlossningen eftersom de vill se det som kommit ut...
Bild
chilli
Alltid online

Status: Älskar mitt <3

Inläggav LilaGrace » 16 jul 2011, 10:02

Ok, tack för svar allihopa. Ännu en sak mindre att behöva oroa mig för. :)
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Inläggav Lexi08 » 16 jul 2011, 11:47

Jag upplevde att vattnet var varmare än kiss :) Mitt vatten gick tre dagar innan förlossning och det sipprade nästan hela tiden.. Så du märker om det är kiss eller vatten ;)
Lexi08
Stammis

BF: 120112

Inläggav LilaGrace » 16 jul 2011, 15:08

Ok, ja det blir väl bara till att fortsätta vänta. Har ju inte BF förrän 27/7 men letar efter tecken hela tiden på att förlossningen ska starta. Känner mig enorm och svullen och längtar bara efter att min lilla dotter ska komma ut, så det blir nog mycket inbillning också. :) Tack igen tjejer för alla svar och lycka till! :D
~Lila-Grace~
Användarvisningsbild
LilaGrace
Stammis

Inläggav rahul12 » 03 jan 2013, 08:31

Jag har INGET minne av värkarna från när jag födde min son mer än att dom gjorde äckligt ont när dom blivit starkare! MEN i början hur va det? började dom kännas i hela magen eller var det bara en del av magen som kändes lite? jag har 15 dagar kvar till BF nu och ikväll har jag känt i nedre delen av magen, men det jag känt är jag osäker på om det är bebisen som rör sig eller om det är "värkar" ????????
rahul12
Nykomling

Inläggav L8i » 03 jan 2013, 08:39

Med andra sonen började det med oregelbundna värkar. Inte jätteonda, men man fick stanna upp och andas. Hade det så hela tisdagen, sen avtog det på kvällen, onsdagen var lugn och torsdagen fortsatte med oregelbundna värkar. Minns att jag även hade galen mensvärk tidigt på morgonen. Allting var ändå under kontroll och jag somnade runt 10 på kvällen, vaknade vid 00 och då var värkarna galna! Kl 03 var lillebror ute.. Tror jag var tåligare andra gången och väntade in i det sista..
BildBild

Bild
L8i
Alltid online

Status: Mamma till Julian och Milian

Återgå till Snack om förlossningen