Tätt mellan syskonen

Familjeliv, här diskuteras livet som förälder.

Re: Tätt mellan syskonen

Inläggav lexus_ » 09 apr 2011, 13:10

Pysmaja: Men precis. När dom blir äldre så har dom så otroligt mycket nytta av varandra. Jag som har lite tätare mellan mina kommer dock få lite problem nu... Min stora tjej börjar ju skolan efter sommaren och lilltjejen stannar kvar på dagis vilket förmodligen kommer att skapa lite avundsjuka av sen... Jaja den dagen den sorgen :D
Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lexus_
Alltid online

BF: 110102
Bor: Ängelholm
Status: Mamma till två prinsessor och en prins

Re: Tätt mellan syskonen

Inläggav Charmeuse » 24 apr 2011, 06:53

Jag har en dotter på 21 månader och en annan på 3 månader och hitills går det rätt bra. Det jag kan märka är att stora tjejen blir lite ledsen när hon ska till barnvakt eftersom lillasyster får vara hemma med mamma och pappa. Känner inte att jag vill lämna bort lillasyster när hon inte börjat äta mat ännu.

Sen händer det att stora tjejen blir stressad när lillasyster skriker och vill slå henne (låter värre än vad det är). Och så vill ju gärna stora tjejen kramas och leka med lillasyster vilket blir lite för mycket ibland. Men jag tycker det ändå går rätt bra. Klart att stora tjejen inte får så mycket uppmärksamhet som hon fick när hon va själv men man försöker ge henne ensamtid med mamma och pappa ibland också :-)
Charmeuse
Nykomling

Föregående

Återgå till Familj & livet som förälder