tankeställare för mig i byggbranschen

Diskutera ekonomi och jobb kring graviditeten och det nya livet med barn

tankeställare för mig i byggbranschen

Inläggav naellie » 01 sep 2010, 12:07

var ute på en arbetsplats i förmiddags. skulle räkna in hur vi jobbat den här månaden inför fakturering (ibland lämnar killarnas arbetsrapporter lite övrigt att önska).

går mellan pelarkratrar, ca 50 cm mellanrum, går och tittar ner i backen och räknar, ser mig inte för och faller en meter ner i ett av pelarkratrana. stöten i magen är grym- jag får riktigt ont av smällen och mår illa och då är jag ändå vältränad (joggar 3-5 mil i veckan), jag slår i axeln riktigt illa och chockas nog en del för en timme senare när jag äter lunch börjar tårarna spruta.

tänk om jag inte fått mitt ma för en månad sen. då hade jag varit i v 12 nu. jag vet att det finns många risker med att jobba i min bransch. Det finns ingen annnan stans det händer så mkt olyckor. jag har räknat med att få ta det lugnt och sitta på kalkyl på sista månaden pga alla risker för fall, ras, påkörningar, halkrisk, slag, tunga element...men en sån här sak..

kan inte föreställa mig hur en ev bäbis reagerat på den smällen...jag vet att det är ett stort om/men.. men ja, tänk om jag fortfarande varit gravid...tänk om det händer igen när vi lyckats bli gravida igen?
Bild
naellie
Alltid online

Status: Mamma till Hubbe!

Re: tankeställare för mig i byggbranschen

Inläggav janssonbebis » 04 okt 2010, 21:29

usch vilken hemsk upplevelse. tur i oturen att du inte hade bebis i magen.
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF.
120116: GRAVIDA helt själva!

"Allt har sin tid..."

BildMake a pregnancy ticker
janssonbebis
Alltid online

BF: 120920
Status: Vi är gravida efter 17 månader!

Inläggav Sissy » 05 okt 2010, 09:44

Jag tycker att du ska kräva att få andra arbetsuppgifter från första början nästa gång du blir gravid. Det är ju inte värt att ta dessa otäcka risker, och jobbar du i en riskfylld miljö har du rätt till att få andra arbetsuppgifter/bli omplacerad under graviditeten. Skulle arbetsgivaren inte hitta något annat för dig får han/hon stänga av dig så att du får gå hemma med havandeskapspenning.
Användarvisningsbild
Sissy
Alltid online

Status: Blev mamma till Elly 2011-04-10!

Inläggav janssonbebis » 05 okt 2010, 18:17

På mitt jobb får vi gå hem två månader innan beräknad datum eftersom vi inte kan sköta vårt jobb 100% med en mega mage. Tycker jag är bra.
110927: Utredning klar.
120104: Står i kö för IVF.
120116: GRAVIDA helt själva!

"Allt har sin tid..."

BildMake a pregnancy ticker
janssonbebis
Alltid online

BF: 120920
Status: Vi är gravida efter 17 månader!

Återgå till Ekonomi & Jobb