Tecken på graviditet?

Diskutera graviditeten och stötta varandra. Här kan du skriva om graviditets ämnen som inte passar in på de andra alternativen

Re: Tecken på graviditet?

Inläggav moia » 20 maj 2009, 12:52

Gud vad mycket symptom det känns som man har när man läser om era, haha! Jag blir törstig, kissnödig, trött, illamående, hungrig, konstig i magen... Säkert inbillning alltihop.
BildBild

BildBild

BildBild

Bild
Användarvisningsbild
moia
Alltid online

Status: satsar på en trea

Inläggav MISAN_E » 25 maj 2009, 22:49

Jag plussade i fredags och är nu i v.5 tror jag. Jag har inte haft sån jätte koll på när min mens ska komma men jag visste att den var sen och gick och väntade på att den skulle komma. Hade ingen mensvärk och var inte lika känslig och ilsken som jag brukar vara innan mens. ( brukar gråta för ingenting vid mens) så misstanken om att jag kunde vara gravid fanns ändå där. Men jag blev ganska överraskad när jag upptäckte att jag var gravid.
Sen tänkte jag tillbaka på veckan som gått och insåg att jag både varit illamående och fruktansvärt trött. Illamåendet hade jag inte kopplat ihop med att jag kunde vara gravid för jag jobbar på dagis och just nu är vi inne i en riktig magsjukeperiod så jag trodde att det berodde på det. Tröttheten trodde jag berodde på att jag tog ut mig så med trädgårdsarbete helgen innan, hur dum får man bli, det sitter väl inte i i en hel vecka :oops:
Jag hade även huvudvärk i flera dagar och det kan tydligen vara ett symtom.

Mina symtom just nu är i alla fall:
-illamående som kommer och går (blir snart tokig pga det tror jag)
-trötthet, speciellt på förmiddagen-mitt på dagen
-orolig i magen och det drar lite
-yrsel ibland
-fryser, svettas
MISAN_E
Stammis

Inläggav Skuttan » 26 maj 2009, 08:37

Hej!
Tog ett test på dag 4+4, men då visade det inget. Väntade därefter ända till vecka 6+1 och fick ett starkt pluss! Innan plusset hade jag inga symtom förutom utebliven mens och en enorm trötthet. Nu är mina symtom ömma och mer fylliga bröst, trötthet, huvudvärk, svagt illamående/yrsel och väldigt hungrig hela tiden.
Bild

Bild
Skuttan
Stammis

Inläggav Maja82 » 27 maj 2009, 11:30

Mina symptom var:

Ömma bröstvårtor som blev ljusare och fick "hål" i mitten.
Väldigt törstig/ torr i munnen.
Mycket lättare anfådd/ svettades mer.
Maja82
Stammis

Bor: Åkersberga

Inläggav cornelia19 » 28 maj 2009, 06:20

Det första jag kännde av var att jag mådde jätte illa och då var jag på jobbet blev så illamående så tror jag fick springa på toa. Då en av sköterskerna frågade om jag kankse skulle köpa gravtest.

Annars kände jag av mensvärk så mkt mer var de inte
Användarvisningsbild
cornelia19
Alltid online

BF: 101105
Bor: Uppsala

Inläggav denise » 09 jun 2009, 15:01

Nu när jag tänker efter så mådde jag lite småilla, var trött och torr som fasen i munnen. Läpparna smakade liksom lite beskt, men jag trodde att jag höll på att bli sjuk.
Men det som faktiskt fick mig att hajja till att något inte var som det brukar var en kväll när min sambo och jag låg och tittade på filmen Marley and me. Jag gråter ytterst sällan till film, bara någon vecka innan hade vi gåt och sett Seven pounds på bio (och dom som har sett den vet ju att dn är jättesorglig) och grät inte så mycket som en tår. Men i slutet av Marley and me så stortjöt jag som ett barn och kunde verkligen inte sluta... :lol: Bara någon dag efter plussade jag
:D
denise
Stammis

BF: 271211
Bor: Vittsjö

Inläggav vambi » 06 nov 2011, 04:44

hej, hm detta kanske är fel tråd, men fy vad jag mår illa just nu=(
känns som nått åker hiss i halsen, det kör i magen och har skalleont, ej feber, har testat mej och fått starka streck som dock bleknat och en BM sa nej,ett CB som först sa ej gravid för att sedan innan jag skulle kasta det stod gravid 3+,ska till KK om nio dagar hoppas jag blir klokare då,urrk
vambi
Alltid online

Inläggav vambi » 07 nov 2011, 04:10

hej kör i magen idag med känner mej allmänt blä och jag har ej ägglossning
det känner jag väl igen och jag brukar ej må illa, hm och som sagt ska jag till kk om några dagar, hoppas jag blir klokare då
vambi
Alltid online

Föregående

Återgå till Allmänna trådar om graviditet