Teknik & Bilder

Forum speciellt för våra blivande och nyblivna pappor!

Teknik & Bilder

Inläggav Flottilaj » 01 sep 2008, 13:01

Något jag funderat mycket på är ett lämligt och snyggt lagringsmedia för alla hundra/tusen bilder man kommer att ta på den lille. Jag tänkte därför vända mig till alla som jag, teknikälskande fädrar som blivande fädrar.

I mina ögon är det vanliga fotoalbumet en aning förlegat. Tänkte därför höra om det finns någon "prylbög" som jag som har hittat ngt snyggt och simpelt prog med bra möjligheter för visning.
Bild
[/url]
Flottilaj
Nykomling

Re: Teknik & Bilder

Inläggav kärleksbebben » 01 sep 2008, 13:17

Det finns ju digitala fotoalbum, det kan ju vara en kul sak istället för de vanliga albumen. Såg att de hade såna på net on net.
Carpe diem
Gabbi och Fredde
Användarvisningsbild
kärleksbebben
Alltid online

Inläggav Flottilaj » 01 sep 2008, 13:39

Aight! Du menar sådana som kör bildspel i en vanlig ram.. Det är ingen dum idé det lär väl bli en sån också.
Jag hade typ tänkt att slänga upp dem på TVn, eller liknande, så att man har dem fint sorterade på datorn och underlättar var man än väljer att visa dem. Får väl helt enkelt sätta mig och börja programmera :P
Bild
[/url]
Flottilaj
Nykomling

Inläggav linus » 22 nov 2008, 11:46

Om man är lat (som jag), och dessutom alltid har datorn igång, så finns det ju skärmsläckare som slumpat visar bilder från en katalog på datorn. Finns en inbyggd sådan i WIndows, och garanterat även på Äppel-datorer. Välj katalog, så börjar den köra, snorenkelt, utan att behöva ha sladdar till en liten elektronisk ram i bokhyllan.
linus
Nykomling

Inläggav 30-åringen » 22 nov 2008, 12:31

Vi har en popcorn hour, den e super!! Och prislappen är mer än godkänd...
Via den är det lätt att titta på film, visa bilder eller lyssna på musik...
Kanon!!
BildBildBildBildBildBild

BildBild

BildBild

BildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
30-åringen
Alltid online

BF: 090114

Inläggav amosreynolds » 09 jul 2021, 06:57

linus skrev:Om man är lat (som jag), och dessutom alltid har datorn igång, så finns det ju skärmsläckare som slumpat visar bilder från en katalog på datorn. Finns en inbyggd sådan i WIndows, och garanterat även på Äppel-datorer. Välj katalog, så börjar den köra, snorenkelt, utan att behöva ha sladdar till en liten elektronisk ram i bokhyllan.

Du kan också kontrollera dina clicks per second med det helt gratis onlineverktyget kallat click speed test.

Det jag har gjort. Det är alltid min familj bilder som skärmsläckare särskilt min lilla son! Och det bästa är att du inte behöver installera någon programvara eller något ... det här är en inbyggd funktion i både Windows och Mac.
amosreynolds
Nykomling

Återgå till Pappa forum