Annons:

Testat positivit på bim -3 - och nu då?!

Illamående, ultraljud & sparkar, här diskuteras graviditet.

Testat positivit på bim -3 - och nu då?!

Inläggav Pylsknyte » 15 maj 2017, 13:14

Hej!

Hjälp vad många såna här trådar om gravidtecken och allt möjligt jag googlat fram de senaste åren. Nu sitter jag här själv, som medlem, och författar en... surrealistiskt.

Jag och min man har inte aktivt planerat att skaffa barn ännu, även om det skulle vara välkommet om det kom (speciellt jag har känt så pga. modersinstinkt sen jag var ca 3 år :D )... men HJÄLP så chockad man blir när det faktiskt visar sig att man är befruktad, ändå!

Idag på förmiddagen skymtades ett mycket svagt streck på ett Apoteket-test, vilket ledde mig till att gå till Apoteket igen och köpa ett digitalt cb-test för att få ett rakare besked om vad den där mjäkiga linjen betydde.
Men jag räknar inte med att ha BIM förrän på torsdag, alltså om tre dagar, och dessutom låg vi inte oskyddat under nån fertil del av månaden, så varför detta starka driv... ja det vet jag inte. Sjukt ömma bröst och stark mensvärk i flera dagar, förvisso, plus oförklarligt lättrörd, men det hade jag ju upplevt flera gånger innan utan att det betytt nånting. Skengravid trodde jag, alltså, men ville få tyst på hjärnspökena.

Och japp. Jahapp. Jag är gravid. Det är ju sjukt! Känner exakt ALLA känslor samtidigt. Och har inte sagt nåt till mannen ännu eftersom han jobbar... har dock smsat och sagt att jag behöver prata om en grej... får se om han fattar :roll:

Ursäkta ordbajsandet, behövde helt klart ventilera ut i cyberhålet! Nu till min fråga. Är det fär tidigt att beställa tid hos barmorska redan nu? Känns lite löjligt när inte ens mensdagen har passerat. Men jag ÄR ju gravid. Och äter sköldkörtelmedicin (Levaxin) pga. underproduktion, så vill gärna göra kontroll så tidigt som möjligt och eventuellt justera medicindosen.

Hur tidigt har ni andra kontaktat vården?

Peace!
Pylsknyte
Nykomling

Återgå till Gravid forum
Annons: