• Cerrgweni

    Seriös och bra e-mail!?

    Hej!

    Jag undrar om någon har bra tips på nån bra mail som man kan ha.. Alltså inte hotmail.com efter @.. Jag vill ha en mailadress som jag kan ha när jag söker jobb och skriver seriösa mail osv..
    Jag har hotmail-adresser redan, men det känns lite flum att ha det..

    Hade en jättebra i skolan. Men den slutar gälla snart så vill skaffa en ny..

    Hänger ni på vad jag menar..

    /Maria!

  • Svar på tråden Seriös och bra e-mail!?
  • Pyret 78

    vad är det för fel på hotmail-adress?? ser inget flum i det.

  • Linda1976

    gmail kanske?


    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • Cerrgweni

    Nja.. jag vet inte.. hotmail kanske inte är så konstigt.. Är väl kanske det att jag är bortskämd med den vi haft i skolan nu..

    Och ni vi började där så sa alla lärare att man inte fick ha någon hotmail-adress när vi hade kontakt med branch-folk för att det kändes ganska oseriöst...

  • Danbala

    Vad har du för ISP? Ingår det inte mail i internetabonnemanget?


    [En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Pyret 78

    Idag har väl var och varannan människa hot-mail. det är ju smidigt att ha eftersom du kan komma åt din mail var du än är.

  • Danbala

    Nej, hotmail ger för många ett synnerligen oseriöst intryck, det har läraren rätt i.


    [En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Cerrgweni

    Isp? Ehm... Vi har Telia... jo..visst det ingår säkert nån mail.. Men den har min sambo.. Men vill inte ha det heller...är lite kräsen.. *ler*

    Och kolla mialen vart man än är kan man väl med de flesta...inte bara hotmail..

  • Danbala

    telia.com är snäppet bättre än hotmail, gmail, spray, msn etc.

    Vilken roll har du när du kontaktar "branschfolk"?


    [En del är för dumma för att ha ångest. Det är smart. (Jan Stenmark)]
  • Cerrgweni

    Då i skolan var det för att knyta kontakter söka praktiker, jobb med mera... ungefär samma nu.. Håller på att söka jobb...och när man registrerar sig på olika sidor så skulle jag vilja ange en annan mail än just min hotmail..

    Ska kolla på gmail... har nog aldrig hört det förut...

  • snigelfart

    Jag har yahoo som mailadress och har lagt in mitt ovanliga namn innan [email protected]. Det fungerar alldeles utmärkt i sammanhang när man ska vara seriös.


    Bebis kommer i augusti...:)
Svar på tråden Seriös och bra e-mail!?