• Marcus pappa

    La Liga

    I ärlighetens namn bör vi ta upp det som av många anses vara världens bästa liga, spanska primera division eller La Liga. Även om PL är mer underhållande och i viss mån jämnare är det ändå i La Liga som de bästa spelarna finns. I alla fall i mitt tycke.

    Själv är stolt Barcelona-fan och väldigt nöjd med fjolårssäsongen. Tror även på Barcá i år även om Real ser starkare ut och nu har de Gravesen hela säsongen. Tror att Valencia och Bilbao kommer att kunna utmanna en del, men främst lär det som vanligt6 handla om Barcá och Real.

    Vad tror ni andra? Vilka vinner och vilken liga är bäst?

  • Svar på tråden La Liga
  • knoddmaker

    Eftersom det fanns en tid då La Liga var en lokal liten liga i ena hörnet av Europa som egentligen bara bestod av två lag så antar jag att de allra flesta här uppe i norr håller på Real eller Barca. Det är ju främst på senare år som man har fått lära känna lite andra. Nu gillar jag verkligen Barcelona som stad, men det är Real som jag vill se som mästare !!!

    Sedan är det alltid lite kul när lite mindre lag utmanar. Så jag sulle nog kunna hantera en seger av Bilbao

  • Micke80

    Har hållt på Barcá sen 92/93 nån gång. Då var det ju Nr.4 Ronald Koeman som var den stora förebilden å han råkade ju lira i just barcelona på den tiden.
    Så sen dess har varit Barcá för min del :)
    Sk bli härligt att det drar igång nu till helgen.
    Dock missar jag Barcelonas match på 4+. Blir 25års kalas istället :P

    La Liga är enligt mig den bästa ligan
    Spelas den roligste och mest offensiv fotboll utav dom högt rankade ligorna ialalfall.
    Bara att kolla statestiken på Champions Leauge dom senaste 5 åren där spanska lag har varit representerade 20ggr. (italeien 19, england 17).

    Hur det kommer gå i år?
    Tror att Ronaldhino & Co tar hem ligan iår.
    Real kan utmana även iår, men farligate motståndarna till guldet tror jag blir Atletico Madrid, 3 riktigt bra nyförvärv Petrov, Kezman, Maxi Rodriguez.
    Men men.... Får väl gå några omgångar innan man kan utvärdera alltihop.

    I C.L Kommer Barcelona lätt gå vidare från gruppspelet iallafll.
    Udinese,Panathinaikos,Werder Bremen skrämmer mig inte allt för mkt.

    jaja d va allt från mig denna gången.
    nu blir d sängen!

    //Micke

  • Micke80

    Som sagt svåraste mtståndarna till guldet Atletico Madrid med Petrov, Kezman & Torres i spetsen slog ju vårt kära barcá idag

Svar på tråden La Liga