• dawkins

    varför kan vi fortfarande inte redigera inlägg?

    Jag blir så förbannad när jag upptäcker att jag har skrivit "fel" eller stavat konstig etc., men jag kan inte ändra mitt inlägg. Detta kan man göra på i princip alla andra forum, så vad är problemet? Man ska inte kunna ändra sina inlägg lång tid efteråt, men inom 10 minuter eller nått sånt ska man kunna ändra om något blivit fel.

    Detta är påtalats massor av gånger, men inget händer. VARFÖR !!

  • Svar på tråden varför kan vi fortfarande inte redigera inlägg?
  • dawkins
    dawkins skrev 2012-07-01 13:17:44 följande:
    Jag blir så förbannad när jag upptäcker att jag har skrivit "fel" eller stavat konstig etc., men jag kan inte ändra mitt inlägg. Detta kan man göra på i princip alla andra forum, så vad är problemet? Man ska inte kunna ändra sina inlägg lång tid efteråt, men inom 10 minuter eller nått sånt ska man kunna ändra om något blivit fel.

    Detta är påtalats massor av gånger, men inget händer. VARFÖR !!
    Ops, jag skrev "Detta är påtalats". Det skulle ha sått "Detta har påtalats", men jag kunde förstås inte ändra det..
  • dawkins

    Det går fortfarande inte att redigera något man skrivet, detta går ju på alla andra forum, VARFÖR? Jag blir så förbannad varje gång man upptäcker något "fel" som man inte kan rätta till

  • dawkins
    Daddy Cool skrev 2012-09-01 01:32:05 följande:
    Lite konstigt också att du inte fått något svar på två månader.
    Det är väl ingen som läser här, eller så skiter de i det. Denna funktion är ju det självklaraste som finns i ett forum
  • Jellybeanbaby

    *BUMP*

    SKITVIKTIG fråga ju!!! Jag irriterar mig som fan på detta. Testat att mejla supporten?

  • soetnoet

    Men skulle inte det göra att de som hoppar på folk lätt kan ändra sina inlägg och liksom säga "näää, jag har inte skrivit det", eller skulle det finnas med nån slags "edit-notis" längst ner i inlägget? Hur duktiga de flesta än är så kommer det ju alltid finnas folk som missbrukar funktionen. Men en väldigt bra idé annars

  • dawkins
    soetnoet skrev 2012-12-02 04:54:34 följande:
    Men skulle inte det göra att de som hoppar på folk lätt kan ändra sina inlägg och liksom säga "näää, jag har inte skrivit det", eller skulle det finnas med nån slags "edit-notis" längst ner i inlägget? Hur duktiga de flesta än är så kommer det ju alltid finnas folk som missbrukar funktionen. Men en väldigt bra idé annars
    De flesta forum har en tidsgräns, så du kan inte ändra "gamla" inlägg, men t.ex. inom 10-60 minuter så kan du ändra. Man ska ju inte kunna 'ändra" gamla inlägg som man skrev för flera dagar sedan,  men oftast så märker man direkt om man har skrivet något fel, eller formulerat sig tokigt etc. och då snabbt vill ändra. Det är konstigt att FL bara skiter i detta, som är en sådan självklar funktion i ett forum, och som retar upp så många.
  • LängtansBlåaBlomma

    Jag har också saknat en sådan funktion och givetvis skulle det stå Inlägget ändrades datum klockslag. Om man får ändra max 5 min efter skapandet hinner det inte påverka hela diskussionen.


  • elyse

    Jag har också tänkt på det. Jag är också medlem på iFokus och där kan man ändra ca en timme efteråt. 

  • Jellybeanbaby

    på flashback kan mod se exakt vad personen har ändrat/raderat i inlägget.

  • Dao

    Det är märkligt att forumredaktionen inte ens bryr sig om att kommentera det här problemet som leder till så många missförstånd.

    Redigeringsfunktionen kan vara begränsad till en timme efter publicering. 

Svar på tråden varför kan vi fortfarande inte redigera inlägg?