• Kudde

    Hypofysadenom och hypotyreos. Någon mer?

    Jag kan känna mig ensammast i världen när det kommer till mina sjukdomar. Hypofys som inte gör vad det ska och en sköldkörtel som har hängt med på tåget av bråkstakar. Har även haft cystor på äggstockarna men de var visst borta senast jag gjorde gynundersökning med ultraljud. 

    Jag vill mest veta om det finns någon mer därute som jag. Som önskar barn inom några år och försöker göra det bästa möjliga av situationen, sjukdomar till trots. Hittills har jag slutat röka (rökfri sen hösten 2011), jag har dragit ner på mitt kaffedrickande och jag försöker mer eller mindre aktivt att gå ner i vikt (har ett BMI högre än 25). Funderar på det finns mer som jag kan göra. Jag vet att jag ska börja äta folsyra något halvår innan det är dags för bebisverkstad, men vad mer?  Känner att med en kropp som redan från utgångsläget har två endokrina sjukdomar som inte direkt gynnar bebistillverkning så måste jag kämpa ännu mer, och långt innan det ens är dags för själva produktionen.

    Någon mer? 

  • Svar på tråden Hypofysadenom och hypotyreos. Någon mer?
  • Constancia

    Får jag fråga hur symtomen för hypotyreos ser ut för dig? Själv har jag just varit hos läkaren och gjort sköldkörteltest.

    Hormonsystemet är känsligt och många har problem. Fattar att det känns uppgivet, men jag skulle testa en massa olika metoder om jag var du. T ex göra en fertility cleanse (fertilitetsdetox). Vi fuckar ju upp vårt hormonsystem bara genom att leva i den här världen. Kan vara värt ett försök!

    Kram!


Svar på tråden Hypofysadenom och hypotyreos. Någon mer?