• jordnära

    Semester med barn! hur svårt kan det vara?

    Hej på Er!
    Jag är en pappa till två 16-12 åriga barn. Det är slut slut på fantasier hos mig o sitter fast inför semester Obestämd!
    Därför fråga jag er om tips om vad kan jag hitta på ? så att vi kan göra något roligt ihop. 
    Självklart jag börja med att fråga dem om vad dem vill göra själva, och det har jag gjort o svarat är sola o bada :), och det har vi gjort i tre år, malaga, mallorca och malta. 
    sakn är allt nu koster förmögenhet om män skall resa eller åka under första två veckor i juli Drömmer.
    Har Ni något tips om vad skulle män göra annars?

  • Svar på tråden Semester med barn! hur svårt kan det vara?
  • Det kommer bli bra

    Camping i Sverige - kan det vara nåt? Eller att ni åker på cykelsemester och tar med tält etc där det finns trevliga stränder. tex Gotland eller Öland (och massa andra ställen i Sverige).

    Hyra en stuga nånstans i Sverige (alternativt Danmark) nära till ett bad. Kan ju vara hur mysigt som helst.

  • Darimna
    Lena skrev 2016-05-22 15:51:35 följande:

    Liseberg? Gotland?


    Tänkte jag också föreslå. 

    Är det någon gång man INTE vill resa utomlands så är det ju i Juli. För varmt utomlands och alldeles underbart här hemma. Åk på något trevligt i Sverige istället. Campingsemester kanske? 

    Gotland är ju superfint, man kan cykla om man är lite sportig, annars kanske hyra en stuga eller båta ut till karlsöarna och titta på fåglar och får och unik natur...
  • jordnära
    Lena skrev 2016-05-22 15:51:35 följande:

    Liseberg? Gotland?


    jo, Liseberg blir en dag säker: Vi gör det som familje dag med derras mamma.
  • jordnära
    Det kommer bli bra skrev 2016-05-22 15:56:30 följande:

    Camping i Sverige - kan det vara nåt? Eller att ni åker på cykelsemester och tar med tält etc där det finns trevliga stränder. tex Gotland eller Öland (och massa andra ställen i Sverige).

    Hyra en stuga nånstans i Sverige (alternativt Danmark) nära till ett bad. Kan ju vara hur mysigt som helst.


    1000 tack, Camping är fint, och jag tycker det är himla mysigt, bara inte säker om mina barn tycker samma Tyst.
    Har du en bra tips på en hemsida som män läsa mer om olika alltrnativ till Gotland eller Öland? 
    Haft otur med vädret i somras när vi hyrde stuga i OlofsboSpöke
  • jordnära
    Rödaskor skrev 2016-05-22 15:55:37 följande:

    Vandra, sova i tält och laga mat över öppen eld?


    låter undenbart.. Du o jag kan vi göra det Rynkar på näsan
  • Carambolan

    Kryssning till Tallin, Riga eller St Petersburg kanske? Det är ju varmt i närområdet i juli så ni kan kombinera kryssningsbufféer, stadssemester och bad.

  • Det kommer bli bra
    jordnära skrev 2016-05-22 16:15:35 följande:
    1000 tack, Camping är fint, och jag tycker det är himla mysigt, bara inte säker om mina barn tycker samma Tyst.
    Har du en bra tips på en hemsida som män läsa mer om olika alltrnativ till Gotland eller Öland? 
    Haft otur med vädret i somras när vi hyrde stuga i OlofsboSpöke
    Tyvärr inget tips om nån bra sida, men borde gå att hitta genom att googla runt. :)


  • Ramborg

    Vandringsled kan vara ett alternativ om du är osäker på camping. Sörmlandsleden, skåneleden etc beroende på var du finns. Välj en sträcka med möjlighet att övernatta på vandrarhem. Eller övernatta i vindskydden, det tyckte jag var mysigare än tält när jag var liten. Du kan ju avsluta vandringen i någon stad med café, simhall, eller shopping eller så, beroende på barnens intresse.


    42.
  • jordnära
    Anonym (Tropikerna i en hangar) skrev 2016-05-22 22:27:25 följande:

    lägger du upp det rätt kan du kanske sälja in det som ett jäkligt häftigt äventyr?


    Tack, hålla med, det låter kul.. jag kollar upp det :)
  • jordnära
    Ramborg skrev 2016-05-22 22:19:01 följande:

    Vandringsled kan vara ett alternativ om du är osäker på camping. Sörmlandsleden, skåneleden etc beroende på var du finns. Välj en sträcka med möjlighet att övernatta på vandrarhem. Eller övernatta i vindskydden, det tyckte jag var mysigare än tält när jag var liten. Du kan ju avsluta vandringen i någon stad med café, simhall, eller shopping eller så, beroende på barnens intresse.


    Det har jag aldrig gjort, men jag tycker vandring är härligt!
    Det finns mycket i Sverige att se, man ska inte bara åka utomländs så fort man har semester!!
    Jag bor i Jönköping. Min son kan inte sova i tält längre, så vandrarhem ett bra allt.
    vill du berätta lite mer om vad har du vandrat o vilken tyckte du var bara?


Svar på tråden Semester med barn! hur svårt kan det vara?