• saraBulletProof

    Flytta hemifrån

    Jag ska flytta 18 om mindre än 2 månader. Jag vill verkligen flytta hemifrån och fokusera på mitt eget liv och lära mig ta ansvar. Men men mina föräldrar låter absolut inte mig att flytta. Varje gång jag nämner det så blir det bråk.
    Jag klarar inte av att bo hos min familj längre, jag lever i depressioner. Min mamma är upptagen med mina små syskon 24/7 hon har inte ens tid att prata med mig. Min pappa är altingen på jobbet eller ute och han har ingen tid med mig alls om han är hemma. Min bror är alltid borta i sitt rum. Jag känner mig väldigt oönskad, störd och irriterad av allt och alla. Jag vinner inget på att bo hemma med familjen liksom jag pratar knappast med de jag äter inte heller hemma längre. 
    Jag undrar vad man kan göra för att få flytta hemifrån?

  • Svar på tråden Flytta hemifrån
  • JennieLj

    Om du är 18 så behöver du ingen tillåtelse att flytta hemifrån. Så länge du kan försörja dig själv så är det väll bara se till att fixa en lägenhet och flytta, inte så mycket de kan göra åt det. 

    Vad har de för anledning att inte låta dig flytta hemifrån? 

  • Carambolan
    saraBulletProof skrev 2016-12-15 02:00:14 följande:

    Jag undrar vad man kan göra för att få flytta hemifrån?


    Steg ett är att hitta en stabil inkomst, annars får du ingen lägenhet. Steg två är att hitta en bostad. Steg tre är att packa och flytta. Har du väl fyllt 18 kan dina föräldrar inte hindra dig.
  • Annelie 76

    Om du kan betala för allt är det bara att flytta när du fyller. Om du inte har nån inkomst får du vänta tills du gått klart gymnasiet och skaffat en inkomst.

Svar på tråden Flytta hemifrån