• Anonym (Vad är detta?)

    Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!

    Plötsligt kände jag hur det började sticka i ljumsken, längs med troskanten. Det försvann och har sedan dess kommit och gått med några minuters mellanrum. När det sticker till så sticker det verkligen till, det gör skitont. Kände efter. Och känner då en knöl som är ca 1 cm i diameter. Kanske lite större.

    Smärtan sitter längs troskanten mellan lår och snippan.

    Vad sjutton är detta? Och att hitta en knöl skrämmer ju livet ur en

  • Svar på tråden Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!
  • Anonym (E)

    Om jag var du skulle jag kolla upp det direkt! Inte för att skrämmas men min mamma har fått det med, och hon väntar nu på operation för att se om det är cancer i hennes (som läkarna tror att det är :( ). Din kan vara en fettknöl men det är bäst och kolla upp så att du vet helt säkert.

  • SofieJ
    Anonym (E) skrev 2018-02-27 22:22:01 följande:

    Om jag var du skulle jag kolla upp det direkt! Inte för att skrämmas men min mamma har fått det med, och hon väntar nu på operation för att se om det är cancer i hennes (som läkarna tror att det är :( ). Din kan vara en fettknöl men det är bäst och kolla upp så att du vet helt säkert.


    Lugn nu. Man har lymfkörtlar där som kan svullna när immunförsvaret jobbar. De skulle kunna svullna av en vanlig förkylning. Är du sjuk TS? Annars, håll koll på knölen och om den inte är borta inom några dagar, då kan du kolla upp det.
  • Anonym (E)
    SofieJ skrev 2018-02-27 22:35:18 följande:
    Lugn nu. Man har lymfkörtlar där som kan svullna när immunförsvaret jobbar. De skulle kunna svullna av en vanlig förkylning. Är du sjuk TS? Annars, håll koll på knölen och om den inte är borta inom några dagar, då kan du kolla upp det.
    Absolut, så kan det vara. Men är väl alltid bra och kolla upp för att vara säker?
    Min mamma fick veta detta igår, så vi är fortfarande i chock. Jag sa samma som dig till henne, svullna lymfkörtlar, fettknöl går bra det här försvinner nog snart. Nu håller jag tummarna att hon bara behöver en operation och att det sen är över.
  • Anonym (Vad är detta?)
    Anonym (E) skrev 2018-02-27 22:22:01 följande:

    Om jag var du skulle jag kolla upp det direkt! Inte för att skrämmas men min mamma har fått det med, och hon väntar nu på operation för att se om det är cancer i hennes (som läkarna tror att det är :( ). Din kan vara en fettknöl men det är bäst och kolla upp så att du vet helt säkert.


    Hur stor knöl har din mamma?
  • Anonym (Vad är detta?)
    SofieJ skrev 2018-02-27 22:35:18 följande:

    Lugn nu. Man har lymfkörtlar där som kan svullna när immunförsvaret jobbar. De skulle kunna svullna av en vanlig förkylning. Är du sjuk TS? Annars, håll koll på knölen och om den inte är borta inom några dagar, då kan du kolla upp det.


    Inte sjuk. Men haft ont i ryggslutet ett tag men ska ha mens nu i dagarna.
  • Anonym (Vad är detta?)

    Har en knöl som kanske är 1 cm i diameter och den ligger liksom alldeles under huden för den känns om man bara smeker lätt där. Men om man känner tydligare där så är det fler knölar på samma ställe men mycket mindre. Kanske 0,5 cm i diameter. Kan mycket väl vara lymfkörtlarna.

    Ingen aning hur länge den funnits där för jag har liksom inte känt där. Den kan mycket vä funnits där i många många år. Men eftersom det stack till något så grymt i ljumsken igår kväll så kände jag efter och gjorde detta fynd.

  • Anonym (Vad är detta?)

    Kanske ska tillägga att jag är ganska smal förutom lite bukfetma

  • Anonym (Vad är detta?)

    Pratat med vc och de sa att det troligen är lymfkörtlarna och jag skulle avvakta några veckor. Om den blir större skulle jag återkomma, och om den/de är kvar om några veckor skulle jag återkomma. Men de ansågs inte stora förrän efter 1,5 cm i diameter i ljumsken.

Svar på tråden Det sticker i ljumsken och jag har en knöl där. Hjälp!