• Kajsa Bergendal

    Bebis namn tvillingar

    Min make tyckte det var en bra ide att skaffa ett konto här på familjeliv eftersom vi väntar tvillingar. Vi har valt att inte få veta vilket kön det är på barnen eftersom vi gjorde lika dant på våran första dotter som nu är 10 månader gammal. Vi valde att skaffa barn så snabbt som vi kunde eftersom vi båda ville ha flera små barn i familjen och vi båda gillade min förra graviditet förutom morgon illamåendet. Så vi har lite svårt att komma på namn till våra tvillingar så han tyckte vi kund be om hjälp här.  Glad Så om ni har några namn förslag så är vi väldigt tacksamma Hjärta

  • Svar på tråden Bebis namn tvillingar
  • Jeanette47

    Åh vad spännande! Har själv tvillingar. Pojkar. Dante och Romeo. När vi döpte dem så ville vi ha namn som går bra ihop. Så vi tänkte, Dante var ju författare och Romeo är ju från Romeo och Julia och det gick ju så underbart hand i hand. Så mina förslag skulle ju vara Vincent och Leonardo, kanske? Eller annars är ju alltid Simba och Baloo fint. Båda Disney karaktärer. Men om du vill ha något vanligare är ju Rasmus och Oskar fint. Från Rasmus på luffen. 

    Flicknamn är jag inte så bra på. Men kanske Odette och Odille från svansjön. Eller möjligtvis Mia och Elizabeth. Från Madicken. Sen finns det ju alltid namn som Elenore och Julia. Det är ju Beatles-låtar. 

    Nu vet jag ju inte om det var enäggstvillingar eller inte men om det skulle bli en flicka och en pojke så fungerar ju alltid Hampus och Fia från Den Vita Stenen. 

    Ja det var nog alla namn jag kan tänka på nu. Lycka till! Skrattande

  • Kajsa Bergendal

    Tack för namn förslagen :D 


    Min make tycker att Pumbaa och Timon sjulle var passande. Han har ju sin konstiga humor som är en av dom stor anledningarna till att hag valde att gifta mig med honom Hjärta

  • Jeanette47
    Kajsa Bergendal skrev 2021-03-15 13:35:35 följande:

    Tack för namn förslagen :D 


    Min make tycker att Pumbaa och Timon sjulle var passande. Han har ju sin konstiga humor som är en av dom stor anledningarna till att hag valde att gifta mig med honom Hjärta


    Nej men vad gulligt. Nu vet jag inte om Timon och punbaa hade varit så jättebra när barna börjar skolan men annars tycker jag nog att din make har en liten poäng. :)
  • Kajsa Bergendal
    Långbenopluto skrev 2021-03-15 13:58:28 följande:

    Jag har grannar med tvillingtjejer som heter Milena och Mileja


    Det var ju jätte gulliga namn :D 


     

  • Lilant
    Kajsa Bergendal skrev 2021-03-15 13:35:35 följande:

    Tack för namn förslagen :D 

    Min make tycker att Pumbaa och Timon sjulle var passande. Han har ju sin konstiga humor som är en av dom stor anledningarna till att hag valde att gifta mig med honom 


    Gav som förslag i jeanettes tråd och namnet jag gav va faktiskt pumba så tycker du ska lyssna på mannen din :)
  • Kajsa Bergendal
    Lilant skrev 2021-03-15 14:41:35 följande:
    Gav som förslag i jeanettes tråd och namnet jag gav va faktiskt pumba så tycker du ska lyssna på mannen din :)
    Då får man väll lyssna på han Glad
  • AMCG
    Kajsa Bergendal skrev 2021-03-15 13:21:49 följande:

    Min make tyckte det var en bra ide att skaffa ett konto här på familjeliv eftersom vi väntar tvillingar. Vi har valt att inte få veta vilket kön det är på barnen eftersom vi gjorde lika dant på våran första dotter som nu är 10 månader gammal. Vi valde att skaffa barn så snabbt som vi kunde eftersom vi båda ville ha flera små barn i familjen och vi båda gillade min förra graviditet förutom morgon illamåendet. Så vi har lite svårt att komma på namn till våra tvillingar så han tyckte vi kund be om hjälp här.   Så om ni har några namn förslag så är vi väldigt tacksamma 


    Nellie och Noel.

    Vilde och Vilda.

    Nenne och Nanna.

    Vilgot och Villmer.

    Teddy och Freddy (eller kanske inte?)

    Moa och Mia.

    Anna och Hanna.

    Tuva och Tova.
  • ErikaMaria77

    Många roliga förslag alla kommer med, men, men. Lite mer på allvar. Jag har ett tvillingpar i släkten, alla tyckte det var jättekul med tvillingar. De fick namn som rimmade, typ Pigge och Gnidde. Det var lätt att säga och gulligt när de var små. De nämndes alltid samtidigt, de blev som en enhet. 


    När de kom började gymnasiet bytte de båda till sina andranamn, de tyckte att de aldrig fick vara individer. De umgicks rätt lite under de åren, de hade fått nog av varandra. Nu som lite mer vuxna så har de fått en lite mer normal vuxenrelation.

    Med det sagt, se till att de får ett eget utrymme, tillåts bli individer.

  • Kvinna1989

    Tilda och Tindra? :)

    Två tjejnamn jag tycker är så fina men min sambo gillar inte alls. Gav som förslag till vår kommande bebis (vet dock inte kön än men om de är en tjej) :D

  • trollhona
    Kajsa Bergendal skrev 2021-03-15 13:21:49 följande:

    Min make tyckte det var en bra ide att skaffa ett konto här på familjeliv eftersom vi väntar tvillingar. Vi har valt att inte få veta vilket kön det är på barnen eftersom vi gjorde lika dant på våran första dotter som nu är 10 månader gammal. Vi valde att skaffa barn så snabbt som vi kunde eftersom vi båda ville ha flera små barn i familjen och vi båda gillade min förra graviditet förutom morgon illamåendet. Så vi har lite svårt att komma på namn till våra tvillingar så han tyckte vi kund be om hjälp här.  Glad Så om ni har några namn förslag så är vi väldigt tacksamma Hjärta


    Namn finns det ju massvis utav. Vad har ni döpt dottern till? Kanske man kan hitta något som matchar.

    Flickor:
    Olivia & Louise
    Amalia & Gabriella
    Sabine & Signe
    Aniara & Nova
    Covina & Otilia
    Blanka & Alba
    Marie & Rosa
    Marianne & Amelia
    Rigmor & Idun
    Agnetha & Annefrid

    Pojkar:
    Thord & Ivar
    Ragnar & Ulf
    Kurt & Knut
    Gabriel & Uriel
    Bengt & Ove
    Oliver & Elias
    Oscar & Axel
    Björn & Benny


    Bägge:
    Liv & Lucas
    Iris & Eros
    Joni & Juno
    Mika & Niko
    Nike & Deon
    Iggy & Jax
    Alec & Eli

  • Maximen

    Silas och Isak
    Hannes och Joel
    Frans och Filip
    Joar och Vidar
    Johannes och Jonatan
    Gabriel och Benjamin

    Aron och Nora 
    Love och Lilly
    Felix och Felicia

    Daniella och Simone
    Olivia och Matilda
    Mika och Milla
    Frida och Freja
    Cleo och Juni
    Ninna och Vega

  • tofslan

    Som tvillingmamma (barnen är snart 5 år) är min starka rekommendation att inte ge barnen två namn som är lika och "låter gulligt ihop". Ännu mer så om de är av samma kön, och ÄNNU med så om de är enäggstvillingar. De är två individer som ska växa upp med dessa namn. Därför - inte samma första bokstav och helst inte för likt, så att namnen rimmar eller liknande som många förslag du har fått... Tvillingarna kommer att buntas ihop hela sin uppväxt av omgivningen - hjälp dom genom att åtminstone ge dem olika namn. Mina tvillingar är väldigt förtjusta i sin egna FÖRSTA bokstav och det känns verkligen fint att de har den själv, när de delar på så mycket annat. Namnen i sig är olika även i övrigt, olika längd och så. Vi gav dem helt enkelt varsitt vackert namn som inte på något sätt låter tokiga ihop men som heller inte är lika eller namnmässigt hör ihop

    Ps grattis, tvillingar är så häftigt och verkligen en unik relation man får komma nära!

Svar på tråden Bebis namn tvillingar