• Alexi

    Vad är poängen med att julpynta i början av november?

    Jsg förstår absolut att man vill ha lite mer ljus i mörka november, både ute och inne. Och kanske sätter upp en neutral ljusslinga. Men julpynt? Julgran, tomtar, julmusik, adventsljusstakar osv, hur kan de skapa njutning flera veckor före första advent?

    För mig känns det bara konstigt och som falskt. Som att gratulera någon på födelsedagen en månad före. Eller dansa runt midsommarstången redan på nationaldagen. Som en femåring som inte står ut att vänta på sin födelsedag på riktigt och därför öppnar paketen veckor i förväg.

    För mig är njutningen just att man tagit sig fram till första advent och verkligen längtat. Och då börjar myset, pyntet, fixet.

    Berätta hur ni tänker, ni som känner annorlunda?!

  • Svar på tråden Vad är poängen med att julpynta i början av november?
  • Madelen21

    Jag har satt upp en ljusslinga bara ute på min balkong pga att de är så mörkt och trist. Adventsstakar å gardiner brukar jag ta upp 1 v innan Advent eller samma v Advent är.

  • Jag är bara jag

    Jag börjar fredag kväll före första advent. Då åker stakarna och stjärnan upp i fönstren. Resten blir lite pö om pö. Jag har dock en bekant som brukar ha allt klart inkl gran redan nu. Folk gör som de vill.

  • Anonym (anonym)

    Julpynt är riktigt fult. Nu börjar den märkliga julhögtiden med alkoholvurmande och äcklig mat.

    Usch. 

  • Anonym (workoholic)

    Håller med. Fast exakt vilken helg det blir beror på vad vi har att göra.

    Det har hänt att det blir julpyntat både 25 november och runt lucia, bereoende på hur vi flänger och far.

Svar på tråden Vad är poängen med att julpynta i början av november?