• Anonym (linden)

    Lust försvann helt.

    Jag och min pojkvän träffades för första gången i April, vi kände varandra 2 år innan och bestämde oss att träffas för att se om vi ville bli ihop. Vi har en väldigt speciell connection med varandra och passar jättebra tillsammans. Vi hade sex den veckan han hälsade på och det gick också bra, vi båda gillade det. Bokstavligen enda sen han åkte hem efter den veckan i April så har jag förlorat min sexlust helt och hållet. Från ingenstans försvann den, ingenting dåligt hände, den bara gick poof. När jag tänker på sex kryper jag ihop. Jag slutade onanera själv då jag kände att jag inte hade något krav för det. Sen April har jag kanske gjort det 2 gånger, bara för att se om jag skulle ändra mig efteråt, men det är samma sak. Min pojkvän hälsade på igen i början av Juni och vi hade inte sex alls dom 2 veckorna han var hos mig då jag inte hade någon lust alls. Jag ville fortfarande duscha tillsammans, hålla hans hand, mysa i sängen/soffan och vara romantiskt ''intim'', men jag ville bara inte att det gick längre än att se varandra nakna typ. Han är såklart oroad över att jag inte tycker han är attraktiv längre, men jag tror inte det är det. Detta har aldrig hänt förut så jag vet inte vad det kan bero på. Har något liknande hänt er?

  • Svar på tråden Lust försvann helt.
  • Anonym (Verona)

    Förmodligen var du inte tillräckligt attraherad till att börja med, sen när ni hade avstånd igen blev du medveten och känslorna kom ikapp. Kroppen reagerar med att stänga av. Du kanske älskar honom och känner dig trygg med honom som vän men saknar gnistan som är förälskelsens bränsle?

  • Anonym (linden)
    Anonym (Verona) skrev 2022-07-23 22:10:47 följande:

    Förmodligen var du inte tillräckligt attraherad till att börja med, sen när ni hade avstånd igen blev du medveten och känslorna kom ikapp. Kroppen reagerar med att stänga av. Du kanske älskar honom och känner dig trygg med honom som vän men saknar gnistan som är förälskelsens bränsle?


    Vi kände varandra 2 år innan vi träffades och det var en omedelbar attraktion och kemi, så när han är med mig tycker jag han är snygg. Det är det som är så förvirrande till varför "hon" inte vill samarbeta ????
  • Anonym (Verona)
    Anonym (linden) skrev 2022-07-23 22:51:56 följande:
    Vi kände varandra 2 år innan vi träffades och det var en omedelbar attraktion och kemi, så när han är med mig tycker jag han är snygg. Det är det som är så förvirrande till varför "hon" inte vill samarbeta ????
    Då förstår jag att du blivit förvirrad...kanske något annat känslomässigt eller nån depression eller något eller att du inte känner så längre.

    Kolla hur ni känner nästa gång, men pressa inte dig eller tvinga fram något för då kan du få men långt fram i form av vaginism. Inget kul!
  • Tukt

    Om du slutat ha lust även ensam med onani och så, känns det onekligen som det är något anna än i relationen till din pojkvän.
    Har jag fattat det rätt där?

  • Anonym (linden)
    Tukt skrev 2022-07-24 00:03:58 följande:

    Om du slutat ha lust även ensam med onani och så, känns det onekligen som det är något anna än i relationen till din pojkvän.
    Har jag fattat det rätt där?


    Jag tror det. Jag funderade på om det var Asexualitet, men jag vet inte varför det bara skulle develope helt sådär..
  • Tukt
    Anonym (linden) skrev 2022-07-24 11:15:39 följande:
    Jag tror det. Jag funderade på om det var Asexualitet, men jag vet inte varför det bara skulle develope helt sådär..
    Om det inte är så att du har något underliggande trauma, typ övergrepp som du inte bearbetat, så tycker jag du ska gå till din husläkare.
    Det troligaste är väl då att det handlar om hormoner. Eller någon annan obalans i kroppen. 
    Även om du tycker det är strunt samma med just sexet, så kan det vara bra kolla upp det, då det kanske är annat som påverkas också.
  • Anonym (linden)
    Tukt skrev 2022-07-24 13:22:50 följande:
    Om det inte är så att du har något underliggande trauma, typ övergrepp som du inte bearbetat, så tycker jag du ska gå till din husläkare.
    Det troligaste är väl då att det handlar om hormoner. Eller någon annan obalans i kroppen. 
    Även om du tycker det är strunt samma med just sexet, så kan det vara bra kolla upp det, då det kanske är annat som påverkas också.
    Inget trauma alls, så jag får nog diskutera det med läkaren.. Tack :)
  • Anonym (Mizz_C)

    Fast det är bara till att börja igen.
    onanera även om du inte känner för det, 
    Ha sex och försök att locka fram lusten, använd glidmedel och vibrator.
    eller bara ligg nakna och ha honom tryckandes mot dig utan att komma in. 
    Låt han reta dig med lite smek.
    aHar också det så i perioder och det jag skrev ovan brukar hjälpa. 

  • Anonym (Mizz_C)

    Det är normalt att lusten kommer att gå, helt ärligt så tror jag att man måste underhålla det.

  • Tukt

    Håller nog inte med MIzz_C här ovan. Sex ska i nån ån bygga på lust. Att programmera hjärnan lite så där pavlovskt, att det är en plikt, är sällan så bra.
    Dessutom är det förmodligen medicinskt, och då blir det som att ordinera mer onani för en man som är impotent.

  • Anonym (Mizz_C)
    Tukt skrev 2022-07-24 14:45:54 följande:

    Håller nog inte med MIzz_C här ovan. Sex ska i nån ån bygga på lust. Att programmera hjärnan lite så där pavlovskt, att det är en plikt, är sällan så bra.
    Dessutom är det förmodligen medicinskt, och då blir det som att ordinera mer onani för en man som är impotent.


    Fast det behöver inte vara så avancerat. Börjar man tänka på att man inte har lust då blir det till en grej och man låser sig.
    Det är bara till att testa, men alla funkar olika.
    jag mörker Själv av perioder av ingen lust, men vibratorn gör alltid susen.
    lyckas man komma då brukar suget komma efter.
  • Anonym (Jury)

    Din kropp verkar protestera mot att din hjärna vill inleda en relation till en man trots avsaknad av som kvinnor brukar kalla 'kemi'. Vad du skall göra åt det är en annan sak. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Mizz_C) skrev 2022-07-24 14:04:06 följande:
    Det är normalt att lusten kommer att gå, helt ärligt så tror jag att man måste underhålla det.
    Så är det.
  • Tukt

    Jo, det är så att lusten kommer och går. Men avsaknad av lust är liksom lite som att säga man ska sluta äta eller gå på toaletten, och bara man sätter sig på muggen eller stirrar in kylskåpet så kommer den tillbaks.
    Inte heller är det så att man måste fimpa pågående relation bara för att alla bittra människor med egna dåliga upplevelser på familjeliv rekommenderar detta. Det handlar mer om dom, än om dig TS.

    ...Alltså i bland undrar jag om folks "goda" råd. Förstår man vad det kan betyda för den som får dom?
    Jaha, jag skulle gnida på mer med min dildo. Men shit, det var ju cancer jag hade...

Svar på tråden Lust försvann helt.