• Bisexärbäst

    Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?

    Jag klagar inte, jag är lyckligt singel men jag undrar om en bisex kvinna eller man träffar en helstraight partner, gifter sig och njuter av livet. Den bisexuella går miste om en del av sitt sexliv om straight partnern förvägrar den bisexuelle rätten av att njuta av sex med en sexkompis.
    Varför är det så jävla svårt att acceptera varandras sexualitet och varför ska det behöva smygas med. Den bisexuelle blir troligen en mycket bättre partner i relationen om denne också får vara hel.

  • Svar på tråden Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?
  • Drottningen1970

    Tycker resonemanget är märkligt. Att du är bisexuell betyder ju att du tänder på både män och kvinnor. Precis som en hetero bara tänder på det motsatta könet. Både bi och hetero kan givetvis attraheras av andra än de som de har en relation med, men i ett seriöst förhållande väljer man att hålla sig till en partner. Ditt resonemang innebär då att även hetero som avstår att ligga med någon annan än sin partner berövas en del av sitt sexliv? 


     

  • Bisexärbäst
    Drottningen1970 skrev 2023-05-28 20:12:59 följande:

    Tycker resonemanget är märkligt. Att du är bisexuell betyder ju att du tänder på både män och kvinnor. Precis som en hetero bara tänder på det motsatta könet. Både bi och hetero kan givetvis attraheras av andra än de som de har en relation med, men i ett seriöst förhållande väljer man att hålla sig till en partner. Ditt resonemang innebär då att även hetero som avstår att ligga med någon annan än sin partner berövas en del av sitt sexliv? 


     


    Vad är det som är märkligt. Sex är sex och förhållandet en annan sak.  Släpp varandra fria och få ett mycket bättre förhållande
  • Fjäril kär

    Bisexualitet är inte samma sak som att vara polygam

    Att vara bisexuell betyder inte alls att man vill ligga runt. Majoriteten vill leva monogamt och är nöjd med det. 

  • Guldnovan
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:26:19 följande:
    Vad är det som är märkligt. Sex är sex och förhållandet en annan sak.  Släpp varandra fria och få ett mycket bättre förhållande
    Men då är det väl monogami du vänder dig mot? 
    Du är fri att göra som du vill så länge din partner är ok med det, oavsett er sexuella läggning.
  • Anonym (Skumtomte)

    Ja, den bisexuelle mannen förvägrar ju mig rätten att ligga med andra män så varför ska han få göra det?!

    Vilken idiotfråga....

  • Tukt

    Är inte det där ett mer allmänt problem. Eftersom du fokuserar på sex och inte kärlek så tänker jag att många har sexuella behov som kan vara svårt att uppleva i sin relation. 
    Där får man helt enkelt välja om vad som är det viktiga, snarare än att ens partner ska anpassa sig. 

  • Bis mis
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:06:04 följande:
    Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?

    Jag klagar inte, jag är lyckligt singel men jag undrar om en bisex kvinna eller man träffar en helstraight partner, gifter sig och njuter av livet. Den bisexuella går miste om en del av sitt sexliv om straight partnern förvägrar den bisexuelle rätten av att njuta av sex med en sexkompis.
    Varför är det så jävla svårt att acceptera varandras sexualitet och varför ska det behöva smygas med. Den bisexuelle blir troligen en mycket bättre partner i relationen om denne också får vara hel.


    För att dom flesta är monogama skulle jag tro.
  • Anonym (Shag)
    Känner du dig attraherad av någon annan än din partner? Eller misstänker du att din partner spanar in andra? Monogami strider mot människans naturliga instinkter.
  • Anonym (??)
    Anonym (Shag) skrev 2023-05-29 08:52:49 följande:
    Känner du dig attraherad av någon annan än din partner? Eller misstänker du att din partner spanar in andra? Monogami strider mot människans naturliga instinkter.
    Va? Säger vem? 
    Varför klistra in något okänt från var som helst? 
  • Ascendere
    Bisexärbäst skrev 2023-05-28 20:26:19 följande:
    Vad är det som är märkligt. Sex är sex och förhållandet en annan sak.  Släpp varandra fria och få ett mycket bättre förhållande
    De flesta håller inte med utan föredrar sexuell monogami. 
    Och de som inte gör det är fria att gå in i förhållanden med likasinnade. 
Svar på tråden Ska det vara så svårt att acceptera bisexualitet i ett hetro förhållande?