• Misshp

    Höja diskbänk och spraylackera skåpsluckor

    Hej! 


    Jag har tänkt att köpa en bostadsrätt som behöver renovera. tänkte göra en slags budgetrenovering gällande köket. Så undrar om hur mycket, på ett ungefär, det kostar att höja diskbänk till dagens standard (kök från 50-tal), spraylackera skåpsluckor om man anlitar en hantverkare 

  • Svar på tråden Höja diskbänk och spraylackera skåpsluckor
  • Lönnsirap
    Misshp skrev 2023-05-31 07:47:47 följande:
    Höja diskbänk och spraylackera skåpsluckor

    Hej! 


    Jag har tänkt att köpa en bostadsrätt som behöver renovera. tänkte göra en slags budgetrenovering gällande köket. Så undrar om hur mycket, på ett ungefär, det kostar att höja diskbänk till dagens standard (kök från 50-tal), spraylackera skåpsluckor om man anlitar en hantverkare 


    Så fort man tänker hantverkare så kommer det kosta, men man har ju möjligheten att faktiskt ta in offerter.

    Jag tänker att "budgetrenovera" är något man ska passa sig för. Risken är att man kastar pengar och gör saker värre.

    Vad det kostar på ett ungefär beror på var man bor, hur mycket hantverkare som finns tillgängliga och vad man beställer. 

    Min erfarenhet är att ALL renovering kostar mer än man ursprungligen trott. Det finns ALLTID delar som går sönder, eller som upptäckts under renoveringen vilket leder till extra kostnader. Att höja en diskbänk innebär ju vanligtvis att flytta upp underskåp och då ska dessa inte gå sönder.... Och hantverkaren ska VETA hur man gör detta!
Svar på tråden Höja diskbänk och spraylackera skåpsluckor