• Bootstrap

    Gissa kön

    Hej! Jag och min sambo väntar vårt första barn och var idag på det första ultraljudet.  Vi tyckte det skulle vara roligt att ta reda på kön, men barnmorskan ville inte uttala sig om det. Jag befinner mig i v. 12+6. Vad tror ni på FL att det kan vara för kön? Postar en bild för de som vill gissa.  




  • Svar på tråden Gissa kön
  • Bootstrap
    Yuppyupp skrev 2023-07-21 22:26:12 följande:

    Pojke enligt NUB teorin :)


    Här är en bild till där man inte ser någon direkt vinkel. Men kanske det bara är benet som ligger för? :) 
  • Yuppyupp
    Bootstrap skrev 2023-07-21 23:13:33 följande:
    Här är en bild till där man inte ser någon direkt vinkel. Men kanske det bara är benet som ligger för? :) 
    Jag tror pojke, men är såklart bara en gissning. Oavsett är det en söt liten filur :) och ett fint och tydligt foto
  • Yuppyupp
    Sam2023 skrev 2023-07-22 20:00:03 följande:

    Vill någon gissa på mitt bebis ultraljud vecka 13+5 


    Tös! 
  • Sam2023
    Yuppyupp skrev 2023-07-22 21:09:13 följande:
    Tös! 
    Tack för gissning vad är det du ser på ? 
  • Yuppyupp
    Sam2023 skrev 2023-07-22 21:19:19 följande:
    Tack för gissning vad är det du ser på ? 

    NUB teorin! :) man tittar på NUBENs vinkel. Pekar den uppåt är det vanligtvis pojke och rakt fram för flicka. Ibland kan det ta tid för NUB att resa sig, så det är inte helt ovanligt att flickor egentligen är pojkar och att nuben helt enkelt inte ställt sig ännu. Sen är det en ganska osäker teori för den som inte är riktigt riktigt tränad :) men ganska kul! Meddela gärna om jag hade rätt sen. 


  • Sam2023

    Wow så kul ! Att man kan se med vinkel.Men den andra bilden då ? Två bollar eller hål vad är detta för nåt ? Hörde att man kan se något med huvudet form också? Återkommer till dig ska på ultraljud I augusti tack för svaret 

Svar på tråden Gissa kön