• Noname4now

    Vill flytta

    Hej! Jag lever i en relation som är super destruktiv. Min sambo är våldsam fysiskt mot mig och har även sönder saker i hemmet. Det går inte många dagar mellan att hennes utbrott på rätt så banala saker.
    Hon har även gett sig på våran hund. Men inte barnet än så länge. 

    Jag är super redo att lämna henne.. Men! vi har ett barn på snart 6månader. Vill inte missa en sekund av mitt barns uppväxt. 


    vet inte hur jag ska gå tillväga. 


    vi sitter också fast med ett hus som vi båda äger. Lika så bilarna äger vi båda. 


    Hur har ni andra gjort som separerat? 

  • Svar på tråden Vill flytta
  • Anonym (Jenny)

    Vad är hennes problem?

    Vill inte victim blamea, men har du varit otrogen eller gjort henne upprörd? Då menar jag inte med att du har fel ton när du pratar, att du städar slarvigt mm. 

    Kan hon ha en förlossningsdepression? Var hon såhär innan?

  • Anonym (Blomma)

    Du tar med dig hunden och barnet och drar. Låter som det bara är en tidsfråga innan något händer barnet. 

  • Anonym

    Beställ tid på familjerådgivning omgående. Säg att det är akut.
    Ni har ett barn tillsammans och ska samarbeta kring det, ni behöver professionell hjälp med det samarbetet

  • Noname4now

    Jag önskar så klart inte henne något ont som att ta henne ifrån henne barnet. Hon är egentligen en bra mamma. men hon räds inte att skrika framför vårat barn. 


     


    absolut kan det vara en förlossningsdepression. 
    jo hon var så innan barnet kom. 

    har inte varit otrogen eller nå sånt. Lever väll bara inte upp till hennes förväntningar ang städ och sånt. 


     

  • Anonym (..)

    Ring soc på måndag! Beskriv det du skrivit här, förklara att du oroar dig över hur det här påverkar barnet. Be dem om hjälp. 

    Du behöver polisanmäla om hon misshandlar dig. Det kan också påverka hur man ser på hennes förmåga att ha hand om barn. 

  • FuckGoggleAskMe

    Du måste skydda barnet. Ta barnet och hunden och dra. 


    Ett hus går att sälja, en bil kan bara ha en registrerad ägare, det är världsliga saker. 


    Du har lika stor rätt till barnet som hon, större om hon är oberäknelig och våldsam. 


    Drottningen1970 skrev 2023-09-15 19:50:39 följande:

    Du tar med dig barnet och hunden och söker hjälp på kommunens enhet för våld i nära relation.


     

  • Anonym (S)
    Anonym skrev 2023-09-15 20:49:41 följande:

    Beställ tid på familjerådgivning omgående. Säg att det är akut.
    Ni har ett barn tillsammans och ska samarbeta kring det, ni behöver professionell hjälp med det samarbetet


    Nej
    Inte familjerådgivning när den ena är våldsam.
    Det är inte meningsfullt och kan bli riktigt farligt.

    Som flera har sagt, ta kontakt med socialtjänsten för att få skyddat boende. Om det är akut så finns det socialjour även nätter och helger som kan göra bedömning.

    Det praktiska och ekonomiska kan lösas sen, med hus etc men först måste du skydda dig och ert barn.
  • Anonym (S)
    Noname4now skrev 2023-09-15 21:06:47 följande:

    Jag önskar så klart inte henne något ont som att ta henne ifrån henne barnet. Hon är egentligen en bra mamma. men hon räds inte att skrika framför vårat barn. 


     


    absolut kan det vara en förlossningsdepression. 
    jo hon var så innan barnet kom. 

    har inte varit otrogen eller nå sånt. Lever väll bara inte upp till hennes förväntningar ang städ och sånt. 


     


    Spelar ingen roll varför. Våld är aldrig ok och det är fruktansvärt skadligt att som barn befinna sig i en sån här destruktiv miljö. Det är numera tom olagligt att låta barn bevittna våld.
    Just nu brister hon rejält som mamma.

    Hon behöver hjälp och du, ditt barn och hunden behöver skydd.
Svar på tråden Vill flytta