• CaCo

    Jag önskar att jag hade gjort nånting annorlunda

    Hur många av er har tänkt och önskat att man hade gjort nånting annorlunda förr i tiden?

    Det är jobbigt tanke och känsla. Hur hanterar ni det?

  • Svar på tråden Jag önskar att jag hade gjort nånting annorlunda
  • Anonym (Abc)

    Det är mycket jag önskar jag gjort annorlunda.

    Men Jag tog besluten efter den informationen jag hade just då och det tillståndet jag var i Vid de aktuella tillfällena. Jag lärde mig från misstagen Även om jag skäms över dem. 


    Det går ju inte förändra det som varit så man får försöka vara tacksam för insikterna man fått.

  • Anonym (Hm)
    Anonym (Abc) skrev 2023-10-01 21:22:09 följande:

    Det är mycket jag önskar jag gjort annorlunda.

    Men Jag tog besluten efter den informationen jag hade just då och det tillståndet jag var i Vid de aktuella tillfällena. Jag lärde mig från misstagen Även om jag skäms över dem. 


    Det går ju inte förändra det som varit så man får försöka vara tacksam för insikterna man fått.


    Så tänker jag med
  • Anonym (66:a)

    En stor grej men det är meningslöst. Jag var kär och blind. 

  • Anonym (Jodå)

    Det händer då och då och det är en jobbig känsla, men jag har blivit bättre på att hantera det med åren. Man går under om man ältar allt man borde gjort annorlunda, och många gånger går det inte att ändra så man får lära sig att acceptera det och och att kunna släppa och gå vidare. När de jobbiga tankarna dyker upp så stryper man dem genom att tänka på något annat eller göra något som bryter tankemönstret, det har faktiskt hjälpt mig mycket även vid ångest. 

  • Anonym (Mänskligt att ångra saker)

    Fundera på varför det hände, förlåt dig själv och fundera på vad du kan lära utav det...och vad du kan göra för att det inte ska hända igen.....
    Se det som en erfarenhet....som berikar... men tillåt dig också att sörja det som du inte uppnådde....
    Kanske kan du prata av dig om dina känslor o tankar kring det hela. Du kan skriva ned det. För att se vad som styr dig och vad som påverkar dig till det beslut som du fattar. Är det rädsla för vad andra ska tycka, tvivel på din egen förmåga etc..... eller har du tex bra förebilder som motiverar dig....Också för att se vad det är som kanske smärtade mest med det som hände.
    Sen tror jag att du behöver kunna gå vidare för att inte missa mera möjligheter i livet......

Svar på tråden Jag önskar att jag hade gjort nånting annorlunda