• Anonym (Vetinte)

    Besluta abort

    Jag har vetat om min graviditet ett antal veckor nu, där jag mestadels vägt tyngst till att göra abort pga flera orsaker. Har känt väldigt lite lycka över denna graviditet, men jag mår också då väldigt illa pga hormonerna. 


    önskar att jag får missfall och vill inte alls vara gravid. Har barn sen innan och har upplevt liknande känslor i en annan graviditet, som sen gick över.

    nu satt jag och gjorde en lista med för och nackdelar, där jag blev ganska chockad över att jag ser fler fördelar med abort än att behålla i dagsläget. Ändå har jag ännu inte utfört en abort? Har t.o.m. bokat av?

    hur vet man vad man vill? känner mig ju hemskt som ens överväger att ta död på det som växer inuti mig.

  • Svar på tråden Besluta abort
  • Anonym (Ja)

    Känner igen mig? dock har jag varit lite glad vissa stunder och alla vet om detta o är i vecka 17? men funderar att ta bort de men alla kommer hata mig? men börjat må så dåligt psysiskt och blir värre o värre 

  • Anonym (Vetinte)
    Anonym (Ja) skrev 2023-10-11 13:55:13 följande:

    Känner igen mig? dock har jag varit lite glad vissa stunder och alla vet om detta o är i vecka 17? men funderar att ta bort de men alla kommer hata mig? men börjat må så dåligt psysiskt och blir värre o värre 


    Hur vet man om det kanske bara beror på hormonerna? För det kan ju mycket väl vara så och då är det ju hemskt sen efter man utfört en abort. Har du pratat med någon kurator?
  • Anonym (som jag tänker)
    Anonym (Vetinte) skrev 2023-10-11 14:05:04 följande:
    Hur vet man om det kanske bara beror på hormonerna? För det kan ju mycket väl vara så och då är det ju hemskt sen efter man utfört en abort. Har du pratat med någon kurator?
    Hormoner ändrar ändå inte på fakta.

    1. Tycker du det är lagom jobbigt med det barn du har, inga problem att orka mer?
    2. Du har jobb och pengar så du klarar ett barn till?
    3. Finns det en pappa till barnet som kommer att engagera sig?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Vetinte) skrev 2023-10-11 14:05:04 följande:
    Hur vet man om det kanske bara beror på hormonerna? För det kan ju mycket väl vara så och då är det ju hemskt sen efter man utfört en abort. Har du pratat med någon kurator?
    de är svårt, men känner att andra människor påverkar mitt mående dåligt. Börjat få panikångestattacker på jobbet så kan inte ens jobba eller handla längre. Vet inte om det är hormoner eller elaka människor eller trauma från förr som kommer upp till ytan nu. Sen väntar jag en pojke och ville hellre ha en flicka. Hur hemskt det än låter. Man ska vara glad och tacksam för det man får? hur mådde du innan? Tror du samtalsstöd kan få dig att orka och vilja fortsätta? Kanske är normala känslor.. får du stöd av omgivningen? Vilken vecka är du i? Illamående påverkar ju ens mående negativt. för mig är det bara psysiskt 
  • Anonym (Eh)

    Fast, det är ju inte graviditet vs abort du ska fundera på utan om du vill ha barn eller inte!

Svar på tråden Besluta abort