• mallan 70

    Äldre mans beteende mot vår dotter

    Vi har en 17- årig dotter. När hon fyllde 15 år kom en swish på 500 kr helt plötsligt till henne från en av våra stuggrannar. En 57- årig man som jag och min man umgåtts med mycket tillsammans med hans sambo ( nu fd sambo). Våra barn har växt upp med dessa sommargrannar med vår dotter har ingen egen nära relation med mannen. Det stod " Grattis på 15 årsdagen" , inte med hälsning från han och hans sambo. Bara så. Och att det syntes mannens namn som avsändare. Jag tyckte detta var märkligt.  Jag messade sambon som jag uppfattade som ovetande om swishen. Men kan ha felbedömt det. För ett år sedan separerade mannen och sambon efter att hon avslöjat att han flörtat på nätet med ett stort antal kvinnor under flera år. Häromdagen framkom att mannen TRE gånger skickat fråga till vår dotter om att följa henne på Instagram fast hon nekat honom alla gångerna. Han har därefter ändå börjat följa hennes konto då hon bytt till öppet konto. Vår dotter har då blockat honom. Detta har skett då vår dotter varit mellan 14- 16 år. Vår dotter har nu berättat att hon upplever honom som obehaglig. Han har även kommit fram på olika gemensamma tillställningar vi haft och pratat med henne då hon suttit lite vid sidan om själv. Behöver jag / vi ens tveka att denna man har stora problem med gränser och förmodligen har någon slags ickeokey avsikt?? Jag är så chockad. Men han är verkligen urtypen för " trevliga farbrorn". 

  • Svar på tråden Äldre mans beteende mot vår dotter
  • erikaABC

    Hon bör skicka tillbaka pengarna
    Jag tycker din man eller du ska säga till honom att låta henne vara i fred. Hon har sagt nej men han respekterar det inte.

  • Earlgrey

    Han verkar obehaglig och det är väl tyvärr så att många såna typer kan vara väldigt trevliga och charmiga utav sig.... Man vill ju tro gott om sina grannar men tyvärr här har han ju bevisat motsatsen.... han verkar ha dåliga avsikter tyvärr...

Svar på tråden Äldre mans beteende mot vår dotter