• RalphA

    Brandskyddsdokumentation?

    Hej, Jag är lite ny här och håller på att bygga hus. 


     


    Nu mot slutet så efterfrågar kommunen en brandskyddsdokumentation för villan..


     


    Jag har hört talas om att man kan fylla i ett formulär och sen få dokumentationen. 


     


    Känner ni till detta eller hur gick ni tillväga? 


     


    Tack på förhand! 

  • Svar på tråden Brandskyddsdokumentation?
  • Mortiscia80

    Du kanske kan börja med att titta här: https://www.boverket.se/sv/PBL-kunskapsbanken/regler-om-byggande/boverkets-byggregler/brandskydd/brandskyddsdokumentation/#

  • Lasses123

    Vi byggde nytt för ett litet tag sedan och stod inför en liknande situation som du. 


     


    Vi använde en sida som heter brandskyddsdokumentationer.se och där kunde man fylla i ett enkelt formulär och sen skickade dom dokumentet till mig. 

  • RalphA
    Lasses123 skrev 2023-12-11 21:41:43 följande:

    Vi byggde nytt för ett litet tag sedan och stod inför en liknande situation som du. 


     


    Vi använde en sida som heter brandskyddsdokumentationer.se och där kunde man fylla i ett enkelt formulär och sen skickade dom dokumentet till mig. 


    Jaha, de låter ju smidigt. Hur mycket kostade de? 

  • Lasses123
    RalphA skrev 2023-12-14 17:43:19 följande:

    Jaha, de låter ju smidigt. Hur mycket kostade de? 


    Kommer inte riktigt ihåg men någonstans mellan 2-3000kr. De var betydligt mycket billigare än brandkonsulten jag kontaktade först som skulle ha 10 000:- för samma produkt.

  • RalphA
    Lasses123 skrev 2023-12-20 11:27:33 följande:

    Kommer inte riktigt ihåg men någonstans mellan 2-3000kr. De var betydligt mycket billigare än brandkonsulten jag kontaktade först som skulle ha 10 000:- för samma produkt.


    Okej, tack! Jag får gå in och kika en sväng där. 

  • RalphA
    RalphA skrev 2023-12-20 11:38:42 följande:

    Okej, tack! Jag får gå in och kika en sväng där. 


    Nu har jag vart in på brandskyddsdokumentationer.se och de va riktigt bra till ett rimligt pris och snabb leverans! 


     


    Stort tack för hjälpen! 

Svar på tråden Brandskyddsdokumentation?