• Anonym (Ts)

    Behöver porr för att knulla henne

    Är de vanligt att behöva porr för att få igång sexlusten? Har nu slutat runka med porr då de gör henne otroligt ledsen. Men känner att jag saknar porren och att bara gå in o kolla se lite nytt sådär... När jag gör de brukar jag få upp lusten, så kanske kollar lite sen någon timme tänker jag på sambon. Är de normalt? Kan kolla porr medan hon sover för att sedan stoppa in den i henne och komma, (vi har free use) så de är med consent! Men har försökt slutat då hon inte gillar att jag kollar porr o kommer i henne då hon känner sig utnyttjad.. Kollar ni porr för att få upp lusten?

  • Svar på tråden Behöver porr för att knulla henne
  • Anonym (Hmm)

    Du verkar tyvärr vara porrskadad. Du måste sluta helt med porren för att programmera om din hjärna. Du riskerar potensproblem och att inte kunna ha sex med riktiga kvinnor med tiden.

  • Anonym (.)

    Japp kikar (diskret) innan sex för att bli kåt. Under sexet brukar jag tänka på något klipp för att kunna komma.

  • EnAnonumius

    Du har väl en hjärna?
    Använd den och fantisera ihop det själv i huvudet lite porriga saker så kanske du kan få upp den när du och sambon har sex. 😏


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • SannnaB

    Att titta på porr kan vara mysigt om man gör det tillsammans. Behöver du porr för att gå igång på henne då är nog något fel.

  • Tink
    Anonym (Ts) skrev 2024-01-19 08:01:29 följande:
    Behöver porr för att knulla henne

    Är de vanligt att behöva porr för att få igång sexlusten? Har nu slutat runka med porr då de gör henne otroligt ledsen. Men känner att jag saknar porren och att bara gå in o kolla se lite nytt sådär... När jag gör de brukar jag få upp lusten, så kanske kollar lite sen någon timme tänker jag på sambon. Är de normalt? Kan kolla porr medan hon sover för att sedan stoppa in den i henne och komma, (vi har free use) så de är med consent! Men har försökt slutat då hon inte gillar att jag kollar porr o kommer i henne då hon känner sig utnyttjad.. Kollar ni porr för att få upp lusten?


    Jag har inget emot porr i största allmänhet om det är gjort med lite finess och med glimten i ögat, men för det mesta är porr en kall industriprodukt som bygger på våra grundläggande behov och fantasier.

    Människorna i porrens värld är inga riktiga människor och beter sig över huvud taget inte som sådana. Det är klichéartade fantasifigurer, inte mer realistiska än Superman, Satoshi eller Thor. Om du har fått dessa som din idealbild, så finns det ingen chans för en riktig kvinna att matcha den. Vi har skavanker och brister och de blir bara fler ju äldre vi blir. Någonstans i huvudet sätter man naturligtvis upp små filter där man väljer att bortse ifrån dessa brister och istället fokuserar på något annat i sin partner som man älskar och tänder på. Men för att du ska kunna bli sexuellt upphetsad på din kvinna, måste du ladda upp 100% med fantasibilder. Det är ett lika stort negativt beroende som alkoholism eller spelmissbruk. Det är inte bra och jag förstår att din kvinna känner sig otillräcklig och ledsen. På sikt riskerar du att helt förlora henne helt. 

    Jag tror inte att lösningen är att du helt slutar med porren på egen hand, det har jag tyvörr svårt att tro att du kan klara av. Eftersom det låter som att du verkligen är fast i ett missbruk, tror jag att du behöver kraftfullt stöd utifrån. Jag skulle rekommenera dig att du kontaktar din vårdcentral, förklarar att du har ett missbruksproblem och vill prata med en terapeut. Där kan du sedan berätta vad du känner. Får du inte hjälp där, så finns det privata psykologer som du kan prata med.
  • Freddie K

    Jag kan spontant tänka att behöver man porr för att ligga med någon då är det något fel. Hade jag haft en partner så hade jag ägnat mig åt den. Kanske att vi tittar på porr tillsammans om hen vill det.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Hmm)
    Freddie K skrev 2024-01-19 09:39:04 följande:

    Jag kan spontant tänka att behöver man porr för att ligga med någon då är det något fel. Hade jag haft en partner så hade jag ägnat mig åt den. Kanske att vi tittar på porr tillsammans om hen vill det.


    En mycket klok inställning.
  • Anonym (Porrskada)

    Detta är ju definitionen av porrskada.


    vill du ha en sund sexuell relation med din sambo? isåfall behöver du sluta titta på porr helt, då du inte verkar kunna ha det som ett "ibland godis" utan snarare som "huvud föda"

    respektlöst och använda porr som din motor och smörjmedel för att sedan tömma dig i henne. Visar ju tydligt att du inte tänder på henne utan föredrar porren

  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Porrskada) skrev 2024-01-19 10:32:25 följande:

    Detta är ju definitionen av porrskada.


    vill du ha en sund sexuell relation med din sambo? isåfall behöver du sluta titta på porr helt, då du inte verkar kunna ha det som ett "ibland godis" utan snarare som "huvud föda"

    respektlöst och använda porr som din motor och smörjmedel för att sedan tömma dig i henne. Visar ju tydligt att du inte tänder på henne utan föredrar porren


    Jag använder 'porr-inspirerad' istället. Mycket trevligare! Solig
  • Freddie K
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-19 10:18:15 följande:
    En mycket klok inställning.
    Tack! Jag försöker vara klok i alla fall, även om det inte alltid är så lätt.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Skogstokig)

    Fast jag tänker, att om man måste titta på andra i porrfilmer eller fantisera om någon annan för att kunna ha sex med sin partner, så är det något fel. Jag menar inte det på något anklagande sätt, utan det kan vara så att det är partnern som har låtit sitt utseende förfalla, också. Och ibland blir det så ändå - även om inte utseendet ändrats märkbart - att man bara inte tänder på sin partner längre. Det där magiska man kände är borta, och där står en alldeles vanlig, tråkig person...

    Då är det i de flesta fallen bättre att separera. Jag skulle bli skogstokig om jag plötsligt insåg, att min man hade varit tvungen att titta på porr innan för att kunna vara med mig...

  • Anonym (Free use?)

    Jag tror det kan ha att göra med att du får stoppa in den lite när du känner för det och det är kul i kanske 3 månader men sedan kommer du sakna ett normalt sexliv med förförelse, förspel, att hon tar initiativ, att ibland behöva vänta litegrann och inte bara stoppa in den sådär.

    Fördröjd gratifikation jämfört med omedelbar gratifikation påverkar psyket och beteendet över tid och man utvecklar en väldigt påfrestande personlighet av att konstant få omedelbar gratifikation och kräver mer och större gratifikation och blir agiterad när inte den är omedelbar.

    Så lägg ner det där, eller kör freeuse i begränsade perioder.

  • Anonym (90dagar)

    Du har uppenbara och stora problem. Du behöver ta en 90 dagars paus från porr och utlösning. Det kommer bli svårt och räkna med bakslag. 

    Lyckas du kommer du däremot må mycket bättre på många olika sätt och du kommer troligtvis kunna ha sex utan porr. 

    Läs på om porrberoende och vad det gör med hjärnan och dopaminet. Det finns tekniska hjälpmedel som låser porrsidor så du inte kan porrsurfa om du inte har tillräcklig disciplin. Lycka till 👍

  • Anonym (Em)
    Anonym (Free use?) skrev 2024-01-19 23:56:13 följande:

    Jag tror det kan ha att göra med att du får stoppa in den lite när du känner för det och det är kul i kanske 3 månader men sedan kommer du sakna ett normalt sexliv med förförelse, förspel, att hon tar initiativ, att ibland behöva vänta litegrann och inte bara stoppa in den sådär.

    Fördröjd gratifikation jämfört med omedelbar gratifikation påverkar psyket och beteendet över tid och man utvecklar en väldigt påfrestande personlighet av att konstant få omedelbar gratifikation och kräver mer och större gratifikation och blir agiterad när inte den är omedelbar.

    Så lägg ner det där, eller kör freeuse i begränsade perioder.


    Håller med .. Aldrig hört talas om uttrycket freeuse men håller med om att det kanske inte låter helt 100. Jag och min partner kan också typ väcka varandra genom att ta på varandra och jag har väckt honom med en avsugning nån gång men han skulle inte stoppa in den och faktiskt ha sex med mig när jag sover? Varför vill man det?  


    TS, är det inte bättre att ni testar ett mer normalt sexliv med förspel typ att hon suger eller runkar innan och du tar på henne? Så kan du bli kåt på det sättet istället för att kolla porr och bara stoppa in den? 


    Och jag har också varit med porrskadade/ porrberoende killar. Jag tror det är normalt att kolla porr ibland även om man är i ett förhållande men det blir inte bra om det går ut över sexlivet 

Svar på tråden Behöver porr för att knulla henne