• Anonym (Kaffedraken)

    Ni som är singlar, hur får ni ligg?

    Såhär skrev en tjej i en annan tråd till mig:

    Jag tror jag förstår nu varför du aldrig får ligga. Du måste verkligen gå vidare..

    Hon tycker att jag ältar det som har varit, och att alla gör misstag. Jag svarade henne såhär:

    Jag har försökt träffa andra kvinnor sen dess. Skrivit till jämnåriga. Antingen så blev jag ghostad eller så svarade de inte. Ingen skrev till mig på hela förra året.

    Jag har alltså inte bara suttit och grämt mig för misstag jag gjort, ältat olycklig kärlek. Jag har försökt få kontakt med andra kvinnor, lära känna andra kvinnor. Hur ska man annars göra, om man är man och singel?

  • Svar på tråden Ni som är singlar, hur får ni ligg?
  • Anonym (Kalle)

    Lär känna kvinnor IRL och umgås med dem IRL. Utan intentioner att ligga. Det är steg 1. När du fixat den biten kan vi ta resten.

  • Anonym (?)

    Tillfällga senaste åren:
    Nätet
    Jobbfester
    Krogen
    Privata fester

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-04-04 15:01:55 följande:

    Lär känna kvinnor IRL och umgås med dem IRL. Utan intentioner att ligga. Det är steg 1. När du fixat den biten kan vi ta resten.


    Ja, det kan man göra om man är social och har vänner. Jag har inga vänner och är arbetslös, går hemma. Så jag träffar inga kvinnor. Därför så är jag med på dejtsidor. Finns många som träffas på nätet. Både för ligg och för nåt seriöst. Min syster sa att man inte träffar nån så. Hon träffade en mycket yngre man på nätet.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (?) skrev 2024-04-04 15:02:51 följande:

    Tillfällga senaste åren:
    Nätet
    Jobbfester
    Krogen
    Privata fester


    Imponerande. Jag har bara träffat en kvinna som jag hade sex med, på nätet. På jobbfester, krogen och hemmafester så blev det inget ligga.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-04 15:06:26 följande:
    Ja, det kan man göra om man är social och har vänner. Jag har inga vänner och är arbetslös, går hemma. Så jag träffar inga kvinnor. Därför så är jag med på dejtsidor. Finns många som träffas på nätet. Både för ligg och för nåt seriöst. Min syster sa att man inte träffar nån så. Hon träffade en mycket yngre man på nätet.
    Ingen som bara går hemma och är osocial träffar någon för att ligga. Absolut ingen. Kan du inte få bukt med det kommer du aldrig att ligga igen. Åtminstone inte med en kvinna.
  • Anonym (?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-04 15:07:49 följande:
    Imponerande. Jag har bara träffat en kvinna som jag hade sex med, på nätet. På jobbfester, krogen och hemmafester så blev det inget ligga.
    Man får jobba lite och vara aktiv. Inte så att på varje jobbfest så blir det något.

    Sen lära sig lite av när det går bra och dåligt. I början var det sämre, sen lärde jag mig och då blev det bättre.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (?) skrev 2024-04-04 15:09:53 följande:
    Man får jobba lite och vara aktiv. Inte så att på varje jobbfest så blir det något.

    Sen lära sig lite av när det går bra och dåligt. I början var det sämre, sen lärde jag mig och då blev det bättre.
    Ja, många säger att man måste anstränga sig. Och en del säger att den uppmärksamhet, vänskap eller kärlek du måste kämpa för att få, är aldrig värd att kämpa för ändå.
  • Anonym (Beror på...)

    Senaste var på swingerklubb i helgen och jag blir lätt vald med tanke på att jag är i bra form fysiskt för min ålder. 
    Har en lekkompis som tar med mig på klubb ibland där han gärna lånar ut mig och det är liksom kö för att få låna...
    Lekkompisen var från början en dejt, men det slog väl inte direkt några berömda gnistor, men vi kom fram till att vi kunde ha sex ändå och sedan kröp det fram om hans klubbliv osv och det är något jag velat prova på länge - många år, men inte fått med någon på tidigare...

    För några veckor sedan var det en bekant som hängde med hem från krogen och så har vi haft sex några gånger efter det och kommer nog fortsätta med det då det var attans bra sex.

    Har ett par stycken som gärna skulle "ställa upp" bara jag sa till...

  • Anonym (?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-04 15:13:34 följande:
    Ja, många säger att man måste anstränga sig. Och en del säger att den uppmärksamhet, vänskap eller kärlek du måste kämpa för att få, är aldrig värd att kämpa för ändå.
    Klart man måste anstänga sig! Det gäller att jobba på sitt marknadsvärde, och sina social kompetens. Det kommer inte av sig själv, 

    Men å andra sidan, bra med alla killar som sitter hemma, tycker synd om sig själva och är kränkta över kvinnor. Enklare för oss som i alla fall kan uppföra oss i möblerade rum.

    En anledning att det blir så mycket ligga är att konkuransen är så usel.
Svar på tråden Ni som är singlar, hur får ni ligg?