• Anonym

    Kiss-sex

    Min pojkvän har filmer med kiss-sex eller vad man ska säga på svenska! Han har sagt till mig att han tycker om något udda, men han ville inte säga vad det var, bara att han inte vill att vi ska göra det. Nu hittade jag filmer undangömda. Många filmer.
    Vad är det egentligen? Jag har ingen lust att titta på dem, men jag undrar vad det är.

  • Svar på tråden Kiss-sex
  • Danbala

    Anonym 4695531:
    Jag skulle välja att tolka det som ett tecken på tillit. Det är svårt att ha känslor för någon/ett förhållande av något slag (Ni är inte ihop men han är kär i dig? Vad kan det tänkas kallas? ) och inte kunna berätta vad man har för böjelser, men det kan också vara svårt att öppna sig, särskilt om man misstänker att den andre kanske ska reagera med ett "EW! Du är ju sjuuuuk!", vilket nog är en mardrömssituation för många.

    Kärlek/dominans/undergivenhet är kanske lite knepigt att förstå om man inte har läggningen. För en del är det ett starkt behov sexuellt, eller känslomässigt och betyder inte att kärlek saknas. För mig är det verkligen ett tecken på kärlek, att vi kommunicerar så bra och litar på varandra och varandras respekt för varandra att vi kan stundtals ta roller som tagna ur sitt sammanhang kan verka helskumma ur jämställdhetsvinkel (för att vi båda tycker om det och går igång som FAEN på det).

    Dessutom behöver det inte ha med förnedring att göra - finns nog många skäl till ens böjelser.

    Men i alla fall, jag skulle nog se det som ett tecken på att han litar på dig, att han vågar berätta om en sådan lite tabustämplad grej.

  • Anonym

    Ni ar sa gulliga som tar er tid att svara. Darfor tankte jag utnyttja era tjanster lite till.

    Forst Danbala, ursakta min troga hjarna, men vad menar du med: "Ni är inte ihop men han är kär i dig? Vad kan det tänkas kallas?"

    Kan ju lika garna beratta om det andra han vill gora ocksa som ar binda mig, ge mig smisk, lack, stovlar och liknande. (vilket ar helt okej med mig) Dessa saker ar ju inte "sa farliga" sa at saga men anda har det tagit honom manga ar att saga detta. (ni forstar sakert ingenting av vart forhallande, men vi har varit goda vanner i en massa ar och periodvis har vi haft sex ocksa. Han har hela tiden sagt att han vill vara med mig/ar kar i mig/alskar mig)

    Jag vill som sagt forsta vad det ar han vill astadkomma med allt det har? Han verkar ju helt klart vilja dominera mig i alla fall, eller? Varfor vill han det? Betyder det att han inte ar kar i mig egentligen, att han tycker jag ar en tont han kan kora med eller vad? Och jag ska inte ta det som en forolampning alltsa att han valde just mig att beratta allt det har for?

  • Danbala

    Anonym 4696818

    Gnah, det enda jag menar med "Ni är inte ihop men han är kär i dig? Vad kan det tänkas kallas?" är att jag är en virrpanna som råkade "få med" mig det från startinlägget. Jag blandade in en bit av TS i det hela, alltså. My bad! Det blir rörigt i min hjärna när "Anonym" inte har något tillägg inom parentes. Så, det var bara det - vet inte vad man ska kalla ett förhållande där åtminstone en är kär men man är "inte ihop" som det står i startinlägget.

    Men som sagt, för mig, och antagligen för en hel del människor med samma läggning handlar dominans/undergivenhet om kärlek. Det finns en massa "spelregler" för det, och man måste lita på varandra och ha respekt för den andres känslor. Vid bindning, smisk etc. är det bra t.ex. att ha ett stoppord, ett udda ord som den ena använder (oftast den undergivne som får behovet) och som betyder totalstopp, hjälp, nu måste jag sluta leka och få lite kärlek på annat sätt, osv. Givetvis finns det de som använder det för att köra med någon också, men det märks nog snabbt, om ni börjar experimentera, om det är så fallet är. Och om han är kär så handlar det nog om att han vill leva ut sina sexuella drömmar och tankar med dig. Vet du om han har erfarenhet av det sedan tidigare?

  • Danbala

    Uj, vad rörigt det blev. Jag menar inte att man använder stoppordet för att "köra med någon", utan dominans. Det jag skrev om stoppord var för att om det i någon situation skulle vara så att stoppordet används, men den andre ändå fortsätter, då brister respekten och kärleken, och då ska man definitivt sluta leka med sådant.

  • Danbala

    Och det skulle jag f.ö. tro är den bästa approachen med wet sex också - testa lite, lite, se om det känns helt fel. Prata mycket, både före och efter, om precis vad som känns bra/konstigt, vilka känslor det väcker och så. Superhyperviktigt. Man kan lätt hitta saker i sig själv man kanske inte är beredd på, och det kan behövas hjälp att acceptera sig själv ibland, eller åtminstone att ha någon somlyssnar och tar en på allvar.

  • Anonym (jag igen)

    Nu ar jag tillbaka! Hur handlar dominans om karlek mer exakt? Kan du forsoka forklara?

    Han har bundit mig ett par ggr, jag sa inte sa mycket under sjalva akten, men han fragade ett par ggr om han skulle slappa loss mig sa jag antar att det betyder att han atminstone har den respekten for mig?

    Jag vet att han har haft gruppsex forut (vilket skrammer mig lite) men han sager att han redan har provat och att han kan leva utan det. For gruppsex vagrar jag stalla upp pa. Och nar det galler binda/smisk/stovlar sa sager han att han aldrig har bett nagon om det forut. Fast jag ar inte saker pa att jag tror pa honom eftersom att han har haft gruppsex, varit pa horhus utomlands- han havdar stenhart att han inte gjorde nagot med dom men vad vet jag? Han kan ju inte bevisa det for mig nu flera ar senare. Dessutom ar han runt 40 och har haft en del partners, sa varfor skulle han inte ha gjort det har forut liksom, det ar ju inte sa udda? (forutom kiss-sexet da kanske) Ska jag tro pa honom att han aldrig gjort det forut?

    Jag ar sa forvirrad... och min mardrom ar att han vill gora allt det har med mig for att han tror att han kan "utnyttja" mig till sant har men att han daremot inte skulle vilja/har velat gora det med en riktigt flickvan for att han har varit kar pa riktigt i dom eller nagot. Hjalp mig garna att reda ut mina tankar om ni vill.

  • Älskarlivet

    atminstone har den respekten for mig?

    Men hur kan du tro att han inte har respekt för dig bara för att han vill binda dig? Det har ingeting med respekt att göra... Det är bara en sak som han tänder på....

    Min kille respekterar mig som fan trots att han t ex håller fast mina händer lite ibland... Det tänder jag lika mycket på som han. Men vi har en enromt respekt för varandra ändå.....

  • Danbala

    Anonym (jag igen):
    > Hur handlar dominans om karlek mer exakt? Kan du forsoka forklara?

    Alltså. Det är ju en sexlek (även om det inte alltid behöver involvera det som traditionellt benämns sex), där man dessutom utlämnar sig på ett sätt man kanske inte normalt gör. Givetvis går det att ha ett BD-förhållande utan kärlek, precis som det går att ha sex utan kärlek, men respekt och någon form av känslor för den andra måste ju ändå finnas. För mig är det precis som med vanligt sex - utan kärlek blir det inget. Skulle aldrig låta någon annan än han jag älskar binda och piska mig, och skulle inte heller vilja göra det mot någon annan än den jag älskar, eftersom det är så intimt och man kommer så nära varandra genom att man måste vara fullständigt alert på vad den andre gör och hur h*n reagerar. Jag skulle ha mycket lättare att bara ha lite vanligt in-ut sex med någon jag inte älskar, när jag tänker efter lite.

    Bara för att han haft gruppsex betyder det inte att han haft BDSM-sex, såklart. Att folk är frisläppta på ett sätt innebär inte att de gör allt, ju. Säger han att han inte provat det med någon skulle jag tro honom. Såvida du inte har goda skäl att tro att han ljuger?

    > Jag ar sa forvirrad... och min mardrom ar att han vill gora allt det har med mig for att
    > han tror att han kan "utnyttja" mig till sant har men att han daremot inte skulle
    > vilja/har velat gora det med en riktigt flickvan for att han har varit kar pa riktigt i dom
    > eller nagot. Hjalp mig garna att reda ut mina tankar om ni vill.

    Jag känner honom ju inte alls. Givetvis finns risken att han bara vill utnyttja dig. Precis som med folk och vanligt sex. Risken finns alltid. Du får känna efter om du litar på honom. Isåfall, prata om det mer med honom, läs på litegrann, fundera över under vilka regler ni ska leka - det _är_ jättebra att ha en del överenskommelser, så att ni båda kan känna er trygga i att det inte går för långt. Sedan är det bara att ta risken eller inte.

    Så, jag kan ju bara tala för mig själv - jag kan inte tänka mig att leka sådana lekar med någon jag _inte_ är kär i. Jag vet att det finns andra som inte upllever det hela fullt så intimt som jag gör, och med tiden kanske jag också kommer att ändra mig, men i slutändan så kan ingen avgöra om din "flirt" menar allvar och är seriös eller inte, med det hela. Det får du prata med honom om och komma fram till på egen hand... Och känns det fel, ställ för tusan inte upp!

  • educated ninja

    Bara för att han har filmer på det betyder det inte att han vill göra det.

    Jag har filmer om både det ena och det andra, som jag gillar att fantisera om men som jag aldrig för mitt liv skulle vilja uppleva.

  • Anonym (utövare)

    Som manlig utövare kan jag bara rekommendera dig prova.
    Är själv "mottagare", så att säga. Fantastiskt upphetsande emellanåt!

  • Anonym (Man från Sthlm)

    Han erkänner ju för dig ATT han faktiskt tänder på något som inte är helt ok hos en hel del människor. Det borde du vara glad för!! Ist, så blir du osäker, rotar upp vad han kanske vill titta på, ensam, o ibland. För att han känner dig så pass bra, att han tror att du ska se ned på honom, o vad han tänder på!! Han har väl inte bett dig att utöva detta med honom?! Han kanske är nöjd med ert sexliv, men vill till trots titta på denna fetisch imellanåt?! Och ist för att du talar med honom, om att du misstrodde honom, sökte o fann dessa filmer, är orolig att han ev kommer att fråga dig om du vill testa med honom. Lr bara låta honom ha hans "halv"hemlis, ifred, om du fortfarande tänder på honom, har ett fungerande sexliv??
    Alla har vi små "knäppa" tankar ibland... Vissa, kan vi dela med oss av till dem som står oss närmast. Utan att denne någon DÖMER oss, bara accepterar!! Jag är 100% säker på att du har en egenhet, som du kanske skäms för, inte på några villkor skulle erkänna för honom...helst. Men han har ändå talat om för dig, ATT han har en "udda" grej... Han valde troligen dock att "lägga kuddar" runt allting, då du uppenbarligen, inte kan acceptera det..?? Men var GLAD att han vill berätta för dig!!

Svar på tråden Kiss-sex