• Jeanette69

    Från PILF till MILF, del 12

    Här samlas alla de bästa mammorna från Göteborgsområdet som känner varandra sedan tidigare och under våren 2007 gick från pilf:ar till milf:ar!

    Vi pratar gärna och mycket och är inte rädda för att dela med oss av allsköns tips och råd eller att ställa alla dumma frågor man alltid undrat över, var skulle man annars få reda på facit?

    Välkomna godingar till världens bästa tråd, nu i version 12.0 - bättre än någonsin!

    Vår listtråd: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m50464213.html


    Världens Bästa Isabelle
  • Svar på tråden Från PILF till MILF, del 12
  • TeDrickaren

    Vilka härliga diskussioner ni har

    Här löper livet sin gång, som ni säkert har fattat har vi fullt upp. Jag plugga matte på kvällarna för att få högskolpekompetens för att kunna söka in till sjuksköterskeprogrammet med sikte inställt på barnmorska om några år. Just nu jobbar jag 65%, och det är superskönt och tur är väl det med tanke på att vi har annat som vi vill hinna med också

    Håkan är superduktig här hemma och renoverar och fixar, jag hjälper där jag kan även om det tyvärr blir smidigast att jag tar barnen o åker iväg så han får jobba ostört. Just nu är vi i fullgång och renoverar köket, köket är inhandlat och ligger i källaren kommer att sätta in det i början av juli, det ska bli skönt att få ett nytt kök igen, var ju van vid hög standard

    Angånde sex, så hinns det också med   Som flerar av er skriver så är det väldigt varierande men samtidigt så är vi båda nöjda. Livet har blivit lite lättare sen Håkan fick veta att han skulle få nytt jobb, han har verkligen vantrivts där och likaså vår familj.

    Jeanette: ta med dig egen mat nästa gång!!!
    Anna: hoppas Niklas får hjälp, Håkan har också mått dåligt under hösten/vintern så jag kan relatera till hur du känner.
    Hoppas också att behandling hjälper lill killen. Kram!!!!

    Vad sägs om att försöka få till någon träff nu i sommarvärmen?


    Älskade,underbara Moa, Livia & Anton
  • Smultrongott
    Jeanette: Behandlingen går ut på att L ska bli helt stammningsfri - vilket känns väldigt avlägset vissa perioder. Jag och L  ska ha "mjuka stunden" 15min/dag. Då ska vi sitta ostört. Vi spelar spel, läser, leker med bilar, målar... Jag fokusera på det mjuka taler dvs. inte då han "studdsar" på orden utan berömmer honom när han pratar mjukt.
    När vi är hos logopeden coachar hon mig och ger mig tips. Först sitter vi och pratar och Maria som logopeden heter räknar antal stavelseroch ord och hur många % L har hoppat. Sedan sitter jag och Maria och pratar. Efter en stund har vi mjukastunden med Maria vilket kan känns väldigt konstigt och sitta och berömma sitt barn när någon annan sitter och tittar på. Sedan pratar jag och Maria igen vad jag ska tänka på till nästa gång och ger mig även lite tips.

    Ang. N så är det ju så krass att han har levt ensam i drygt 30 år med all den friheten. Han har kunnat göra vad han vill, när han vill, utan att behöva ta hänsyn till någon. Och nu de senaste 4 åren är det inte bara sig själv han ska tänka på utan han har faktiskt blivit en familjefar (och väldigt bra sådan om jag får säga det). Nu sedan 2 år tillbaka är det ytterligare en till han ska ta hänsyn till... + jobb.
    Familjeföretaget AB är inte alltid lätt och dra runt så är det bara.

    Själv tror jag att om han får rät sida med sin sömn och en jävligt bra kurator så kommer allt att fixa sig till det bästa. Men vägen dit kan ibland känns j-ligt lång (ursäkta mina svordommar).

    Just nu ser han mycket fram emot att få hämta båten.

    I helgen har vi varit på Gullmanstrand helt underbart. Niklas pappa fyllde 70 för en vecka sedan och bjöd barn och barnbarn. Om jag fattade det hela rätt så var boendet gratis. Han betalade bara för maten - som var helt underbar

    Har idag skickat in en ansöka till en lärartjänst på Kullingsberskolan. Håll tummarna att jag får tjänsten

    Kram kram
  • Jeanette69
    Ulrika: är impad över hur ni orkar renovera (redan boende på plats) och med era relativt små barn! När slutar H nuvarande jobb och börjar nästa?
    Japp, kommer hädanefter att ta med mig mat på svärmors middagsbjudning.
    Tycker verkligen vi måste få till en träff i sommar!!!
    Anna: aha, då förstår jag. Har aldrig hört om behandling mot stamning men det verkar ju superbra att de har kommit på en metod som kan hjälpa. Kan man säga varför någon stammar? Är det nedärvt eller blir det bara så för vissa barn?
    Ang N och så har vi ju alla varit ensamma, mer eller mindre, en lång tid utan familj och barn... Vet inte om jag tycker att det är någon ursäkt. Det är möjligtvis om han tycker att det har gått för fort och/eller inte förväntat sig hur det skulle bli med familj men just singelgrejen känns som en dålig ursäkt (om det nu kommer från honom).

    I helgen åker C till Danmark med jobbet och nästa helg blir det konfirmation i Skövde. Hade planerat att åka till The Reef nästa helg med USA-Helen och hennes familj men nu kom konfirmationen emellan.

    Och vi har blivit med friggebod!!! C har länge jobbat i en villa här i Sävedalen och jag har varit där några gånger för att se hur tillbyggnaden blir. De har en friggebod på 10 kvm på tomten med söt liten veranda som de vill bli av med så vi har tjingat den! Har länge tänkt fixa en lekstuga till I (jag hade en när jag var liten som jag älskade) men tyckt att de varit så dyra så nu när vi får en gratis (får dock betala transporten hem) så kunde jag inte motstå.

    Sist men inte minst ska vi få tillökning i familjen. Min lillebror och hans fru väntar sitt tredje barn i början på oktober så I ska få en liten kusin till! Roligt att de vågar med tanke på Irma och hennes sjukdom.
    Världens Bästa Isabelle
  • Smultrongott

    Jeanette: Vad man vet idag är det inte ärftligt - varken jag eller N har det i släkten. Men jag vet att jag hade problem med mitt tal ( och då inte bara min härliga dialekt ) som liten och gick til en logoped. Och även innan L föddes kom jag på nu.


    Kul med friggebo/lekstuga. Jag hade också en när jag var liten


    I helgen har vi haft premiärturen med båten. Det gick kanon bra lite för fort vissa gånger men det blir nog bra när vattenskidorna kommer på


    Om 2 veckor firar jag och Niklas att vi har varit förlovade i 5 år och jag tänkte att jag skulle överraska honom med en barnfrihelg och en övernattning på något msyigt ställe. Någon som har något att rekomendera????? Mycket tacksam för tips och ideér på vad vi kan hitta på Mer än att ha älgskog


     


     


     

  • Kaniin

    Anna: Vi bodde nyligen på Marstrands Havshotell. Spaavdelning och fina rum! Tog färjan över till Marstrand på dagen och sedan middag på hotellet.


    Lycklig mamma till Elisia och Siri
  • Jeanette69

    Anna: blev det någon resa för att fira förlovningen?

    Vi firar 7-årig bröllopsdag idag! Jag har börjat dagen med sovmorgon och löprunda. Maken och liten är ute och cyklar. Har inga planer för dagen men hoppas på en god middag på någon trevlig restaurang!


    Hoppas alla haft en fin pingsthelg!


    Världens Bästa Isabelle
  • Smultrongott

    Jeanette: Jag bokade men bokade av i sista minuten. Kom ju på att eftersom Niklas har varit tjänstledig i en månad så hade vi inte dem pengarna riktigt Men vi hade det mysigt hemma! Barnen var i H-ljunga så det var lugnt och skönt hemma. Vi la i båten och åkte en tur med den och lite annat småpyssel.

    Hur var eran bröllopsdag?

  • Smultrongott

    Hur har ni det i semestern? Själv är jag inne på min sista - N började jobba idag. Så jag och barnen tog tåget till Växjö idag och där hämtade mina föräldrar oss. Sedan åkte vi ut till Kronobergs Slottruin och åt. Efter maten gick vi en runda i ruinen och där hittade de en stor stubbe där de sjöng Popular tillsammans. Såg helt magiskt ut . När vi kom till Blötan badade barnen.

    Lise: Hur har det gått för dina vänner?

    Hade varit väldigt trevligt att träffas. Äta hemma hos någon/ i Alingsås eller kanske gå på Lades Night.

    Kram kram

  • Jeanette69

    Jobbar min andra vecka redan. Det blev en kort semester i år för oss men vi hoppas ta igen det i vinter med en ny långresa. Anna: låter som om ni haft det bra på semestern! Mår N bättre nu?
    Lise: undrar också hur det gått för dina vänner?
    Ida: har du börjat jobba än?


    Världens Bästa Isabelle
  • Smultrongott

    Jeanette: Det är till och från. Men tack för att du frågar.
    Vart ska ni resa?

  • Jeanette69
    Anna: hoppas kunna åka till Australien och Nya Zeeland. Cs kusin med fru har köpt ett stort hus i Brisbane och de väntar dessutom sitt andra barn nu i december. Väl där är det ju lätt att flyga över till NZ för att hälsa på Cs pappa och halvsyskon. I har där två halvkusiner som hon aldrig har träffat (inte vi heller). Ska bara få ihop det med mitt jobb men håller tummarna för att det går!
    Hoppas det stabiliserar sig så småningom för N!

    Usch, ligger och ältar saker jag inte kan förändra men som trots allt tar upp mycket tid för mig. Somnade till en kort stund förut, vaknade för att gå på toa och ligger sedan och inte kan somna. Tröttsamt. Har ju en kollega som är allt annat än trevlig mot mig och jag blir så trött på att jag själv reagerar, och på att hon gör som hon gör. Försöker ju bli bättre på att hantera sånt här men det tar längre tid än jag trodde... Har uppdrag hos dessa till sista september och sen ber jag till Gud att jag får ett nytt jobb! Söker själv samtidigt som Proffice har många uppdrag just nu. Håll tummarna för mig!!!
    Världens Bästa Isabelle
  • Smultrongott
    Jeanette: Låter helt underbart tycker jag! När ni åker så kanske ni kan packa ned mig i en resväska oxå . Vi har ju grannar som bor halva året här och andra halvan i USA - skulle hemskt gärna åka över och hälsa på. Men vi ska nog vänta ett par år så att Malva kan få lite behållning av resan också.

    Tråkigt med kollegor som inte är bra! Jag bytte jobb och har fått det så mycket bättre. Detta var inte på mitt förra jobb utan det jag hade i Ingared. Det tar verkligen på krafterna och iaf jag hade en olust känsla i magen varje dag när jag skulle jobba och jag visste att jag skulle jobba med henne. Men som sagt nu har jag kanon kollegor Håller tummarna för dig att du får nya uppdrag hos någon annan!!!! KRAM KRAM
Svar på tråden Från PILF till MILF, del 12