• Anonym

    Kostnad vid vårdnadstvist?

    Om jag har förstått allt rätt så går en del av den juridiska delen på hemförsäkringen, men hur mycket?

    Ni som harfått  hjälp via hemförsäkringen, hur mycket har ni behövt punga ut med själva?

  • Svar på tråden Kostnad vid vårdnadstvist?
  • Ensam8101

    Hej!
    Jag skaffade en jätte bra advokat och var inne i rätten 3 gånger har tappat bort räkningen men mitt slutade nog på ca 15000:- efter hemförsäkringen tagit resten tror det totala var ca 70000:-. Jag vann mitt mål med ensam vårdnad:) från ett pucko till engelsman. Men vi kämpade i ca 2 år.
    Lycka till

  • Anonym
    Ensam8101 skrev 2010-11-11 11:13:08 följande:
    Hej!
    Jag skaffade en jätte bra advokat och var inne i rätten 3 gånger har tappat bort räkningen men mitt slutade nog på ca 15000:- efter hemförsäkringen tagit resten tror det totala var ca 70000:-. Jag vann mitt mål med ensam vårdnad:) från ett pucko till engelsman. Men vi kämpade i ca 2 år.
    Lycka till
    Tack för ditt svar!
    En till lite udda fråga...Hur får man tag i en bra advokat? Hur vet man att dom är bra? Det är ju inte allt för ofta som man behöver en så det är första gången...*L*
  • Anonym

    Min tvist tog 2,5 år. Hade supermycket kontakt med mitt ombud denna tid, mailade säkert en gång i veckan då hon ville bli informerad om allt som hände rörande pappan och barnet. hon gjorde nog rätt för EV fick jag samt att barnet fick ett umgänge med pappan grundat på barnets bästa!
    Tvisten kostade närmare 100.000 och jag fick betala 20.000 ur egen ficka.
    Har Folksam som försäkringsbolag.
    En bra advokat bryr sig om ditt barn. Vet vad som är rimligt att yrka på och sätter barnets bästa först, ger sig tid att lyssna och försöka lösa problem som även uppstår under tvistens gång.
    Nu vet jag inte i vilken stad du bor i men bor du i Stockholm så rekommenderar jag Gisela Tranchell starkt!

  • Anonym

    Jag tror att tvisten ska hålla på mer en 1år för att hemförsäkringen ska gälla med, så kolla med försäkringsbolaget

  • thee

    får jag fråga om ni först fick betala allt och sen fick tillbaka pengar eller ni inte behövde ligga ute med pengarna?

  • Anonym

    Nej då, jag betalade Min del och försäkringsbolaget stod för resterande 80%.

  • Anonym

    Hej igen och tack så mycket för era svar.
    Jag satt i både telefon och mail med mitt försäkringsbolag igår. Det var lite luddigt ibörjan men nu börjar det klarna.
    Jo jag bor i Stockholm.

    Känns lite som om man står på 10:ans avsatts och ska ta sig modet att hoppa...Måste bara väga risker först
    Det känns som att det kommer att bli mycket, men just nu att bara ta själva klivet är stort.

  • Lusthan

    Kolla på eniro och googla sen namnen för att se om det har skrivits något om advokaterna. Oftast så skrivs det mycket om personen ifråga är dålig på något vis men inte lika mycket om de är bra.

    Jag har än så länge inte betalat mer än självrisken men går jag in i en tvist så kan det ju hända att det blir något mer.


  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-12 09:38:47 följande:
    Hej igen och tack så mycket för era svar.
    Jag satt i både telefon och mail med mitt försäkringsbolag igår. Det var lite luddigt ibörjan men nu börjar det klarna.
    Jo jag bor i Stockholm.

    Känns lite som om man står på 10:ans avsatts och ska ta sig modet att hoppa...Måste bara väga risker först
    Det känns som att det kommer att bli mycket, men just nu att bara ta själva klivet är stort.
    Bra advokater

    Pia tengvall
    Ia Sweger
    Kerstin Sandels
    Djursholmsjuristerna verkar himla vassa de med.

    Ha sparsam kontakt med ombudet.
    Hade en tvist på 3 år, ombuden pratade hela tiden eftersom vi inte pratade alls.
    slutnota över 140.000.
    hade rättshjälp betalade bara 7500.

    Ex hade inte rättshjälp eller rättsskydd.
    Gissar på att han slutade på samma summa dvs 140.000.

    Du kan rådfråga många andra istället för ditt ombud som tar betalt omdu har småfrågor.
    Men ofta behöver man inte fråga så mycket.
    Låt ombudet sköta det.
  • Anonym (Mamma M)

    Säger som så många andra; det beror helt på hur mkt arbete ditt ombud lägger ner på ditt mål, samt hur mkt kontakt du har med honom/henne!

    Min slutnota gick på ca 100 000:-, varav jag betalade ca 20 000:- själv.

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-12 11:49:46 följande:
    Bra advokater

    Pia tengvall
    Ia Sweger
    Kerstin Sandels
    Djursholmsjuristerna verkar himla vassa de med.

    Ha sparsam kontakt med ombudet.
    Hade en tvist på 3 år, ombuden pratade hela tiden eftersom vi inte pratade alls.
    slutnota över 140.000.
    hade rättshjälp betalade bara 7500.

    Ex hade inte rättshjälp eller rättsskydd.
    Gissar på att han slutade på samma summa dvs 140.000.

    Du kan rådfråga många andra istället för ditt ombud som tar betalt omdu har småfrågor.
    Men ofta behöver man inte fråga så mycket.
    Låt ombudet sköta det.
    Tack för tipsen!!
Svar på tråden Kostnad vid vårdnadstvist?