• 0fia

    Hjälp med monogram

    Hej!

    Jag skall gifta mig om några få mån och det börjar bli hög tid att få ut inbjudningarna. Vi har tänkt att ha ett monogram på trycksakerna och en kompis har hjälpt mig att ta fram ett men jag är inte helt förtjust. Finns ngn här som kan hjälpa mig? Våra bokstäver är S och O. Jag skulle även vilja ha med ett litet hjärta men det är inte ett måste.

    Hoppas hoppas och håler tymmarna för att någon tycker sånt här är kul

  • Svar på tråden Hjälp med monogram
  • 0fia
    She is Me skrev 2011-03-09 13:44:04 följande:
    www.monogramstudio.se/  kika här, finns massor förslag, plus att man kan göra själv.  Lycka till
    Jag har kollat där men lyckas inte få ihop ngt som jag verkligen gillar...
  • H  NA
    0fia skrev 2011-03-10 11:22:30 följande:
    Hmm har hittat ett jag gilla rmen det är fel ordning på bokstäverna. Kanske kan få hjälp med ett liknande?!

    www.monogramsidan.se/cgi-bin/homepage/sw/Mono... Andra monogrammet på första raden...
    Kanske inte likadant, men jag hade inte detta teckensnitt, tyvärr, det kostar ca 30$ att ladda ner det. Men, nu har jag suttit och pilat så slänger jag in det ändå.


  • 0fia

    Hej igen! Nästan......

    Allt är jättefint förutom att jag skulle vilja att S:et var lite längre upptill.... Hjärtat är jättefint! Var har du hittat det? Kan du lägga in bara det så kan jag testa lite jag med.....

  • H  NA
    0fia skrev 2011-03-10 15:33:46 följande:
    Hej igen! Nästan......

    Allt är jättefint förutom att jag skulle vilja att S:et var lite längre upptill.... Hjärtat är jättefint! Var har du hittat det? Kan du lägga in bara det så kan jag testa lite jag med.....
    Typ så där? Härtat har jag ritat själv i Ilustrator, kan maila i PSD om du vill.


  • 0fia
    H NA skrev 2011-03-11 15:18:26 följande:
    Hej nu har jag fått tag på teckensnittet och gjort monogramet som du önskat dig. Tycker dock att det blir inte lika snyggt när man vänder på bokstäverna, men men här kommer det. Har den också i lite större format så jag kan maila om du vill ha den.

     



     


    Det lutar åt att det blir det här. Kul! Men jag har en sista fråga. Vad händer om man rätar upp allt lite? Om man typ tar bort det kursiva. Alla delar placerade där de är men är lite mer uppräta!?

    Måste bara säga att du är supersnäll som hjälper oss så!!!
  • H  NA
    0fia skrev 2011-03-13 11:01:29 följande:
    Det lutar åt att det blir det här. Kul! Men jag har en sista fråga. Vad händer om man rätar upp allt lite? Om man typ tar bort det kursiva. Alla delar placerade där de är men är lite mer uppräta!?

    Måste bara säga att du är supersnäll som hjälper oss så!!!
    Återkommer sen
  • 0fia
    H NA skrev 2011-03-11 15:22:12 följande:


    Hoppsan det blev fel bild... Det är det här jag menar förstås...
Svar på tråden Hjälp med monogram