• Anonym

    Mäns analfixering - bisexualitet?

    Vet att teorin är gammal men:

    En viss del av befolkningen sägs ju vara bisexuell. Det förefaller som att det gäller fler kvinnor eftersom de är öppna med att de tänder på tjejer och vill testa tjejsex o.s.v.

    Få män skulle erkänna, kanske ens för sig själva, att de skulle vilja testa killsex.

    Däremot tänder väldigt många män mycket på analsex. Jag misstänker att det är killarnas sätt att få utlopp för sin bisexualitet. Varför annars denna fixering vid analen? (Som är killarnas knullhål, män emellan).

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Mäns analfixering - bisexualitet?
  • Trust me

    Dom säger bara så för män har sagt att dom ska tycka om det.


    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • PrimitivMan
    Trust me skrev 2012-05-04 16:37:20 följande:
    Dom säger bara så för män har sagt att dom ska tycka om det.
    Ja just det för att män är så porrskadade givetvis.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (nej tack)

    Jag tänker som så att män har faktiskt en g-punkt i analen, det har inte vi kvinnor så egentligen är det inget som ska in där! Då är frågan varför män vill köra in snoppen i analen, där det kan finnas rester av bajs, e-coli bakterier mm. Och frågan varför kvinnor ens vill ha nått där alls är sjukt i mina ögon. Det finns inget naturligt glidmedel, stor risk för bristningar och skada, smärta... och risken för att det finns bajsrester. Om min sambo skulle vilja analsex så skulle jag bli väldigt besviken, räcker det inte med vaginan!? Är det så att männen tycker det är skönt för att det är trångt? Om man nu ska bortse helt från att kvinnan nu skulle njuta av det och mannen går igång på det, så vad ger det mannen egentligen? Det kan ju bara handla om att det är trångt, eller??

  • Anonym
    Anonym (nej tack) skrev 2012-05-04 20:40:05 följande:
    Jag tänker som så att män har faktiskt en g-punkt i analen, det har inte vi kvinnor så egentligen är det inget som ska in där! Då är frågan varför män vill köra in snoppen i analen, där det kan finnas rester av bajs, e-coli bakterier mm. Och frågan varför kvinnor ens vill ha nått där alls är sjukt i mina ögon. Det finns inget naturligt glidmedel, stor risk för bristningar och skada, smärta... och risken för att det finns bajsrester. Om min sambo skulle vilja analsex så skulle jag bli väldigt besviken, räcker det inte med vaginan!? Är det så att männen tycker det är skönt för att det är trångt? Om man nu ska bortse helt från att kvinnan nu skulle njuta av det och mannen går igång på det, så vad ger det mannen egentligen? Det kan ju bara handla om att det är trångt, eller??
    Det går inte att bortse från en så viktig faktor som kvinnans njutning, det är ju de fantastiska orgasmerna hon får som är så läckert. Om inte kvinnan njuter av det så gör inte jag det heller, det skulle kännas som en våldtäkt. Och det finns ingen stor risk för bristningar, skada och smärta om man tar det lugnt, använder glidmedel och är samspelt med sin partner. Om man däremot kör på som idioterna i porrfilmer så lär både det ena och andra gå sönder, vilket det också gör på porrskådisar.
  • Scarlet 0007
    Anonym skrev 2012-05-03 09:48:54 följande:
    Vet att teorin är gammal men:

    En viss del av befolkningen sägs ju vara bisexuell. Det förefaller som att det gäller fler kvinnor eftersom de är öppna med att de tänder på tjejer och vill testa tjejsex o.s.v.

    Få män skulle erkänna, kanske ens för sig själva, att de skulle vilja testa killsex.

    Däremot tänder väldigt många män mycket på analsex. Jag misstänker att det är killarnas sätt att få utlopp för sin bisexualitet. Varför annars denna fixering vid analen? (Som är killarnas knullhål, män emellan).

    Vad tror ni?
    Jag blir helt förbryllad av att det fortfarande finns människor som tror att homosexualitet/ bisexualitet hängen på vilket kön man har sex med. Man är INTE gay bara för att man har sex med/ vill ha sex med någon av samma kön. Jag, som är tvärhetero, skulle säkert kunna tänka mig en tjej ändå om jag trodde att hon skulle kunna göra det ovanligt skönt för mig i sängen. Det åsido.

    Att vara gay handlar om vem man blir kär i. Inte vem man ligger med. Att det finns killar som gillar att ha analsex med sina tjejer betyder bara att det finns killar som gillar att ha sex med sina tjejer. Inget annat. Sen om de gillar analsex, bondage, gå i blöja eller hångel. Det kvittar.

    Dessutom - alla homosexuella män har inte analsex. Bara för att man är bög så betyder det inte att man måste gilla just analsex. Precis som det finns många tjejerpar där analsex är vanligt.

    Det är bara homofober som tillskiver det kvinnliga anuset någon form av värdering som ska ligga till grund för hennes mans önskan om att vara med en annan man.
  • Scarlet 0007
    Anonym (nej tack) skrev 2012-05-04 20:40:05 följande:
    Är det så att männen tycker det är skönt för att det är trångt? Om man nu ska bortse helt från att kvinnan nu skulle njuta av det och mannen går igång på det, så vad ger det mannen egentligen? Det kan ju bara handla om att det är trångt, eller??
    Allvarligt? Om man ska bortse från att kvinnan njuter av det och mannen går igång på det (eftersom det ju är heeeeelt ovidkommande när man har sex) varför då ha någon form av sex öht?
  • lykantrophona
    Scarlet 0007 skrev 2012-05-04 21:15:37 följande:
    Jag blir helt förbryllad av att det fortfarande finns människor som tror att homosexualitet/ bisexualitet hängen på vilket kön man har sex med. Man är INTE gay bara för att man har sex med/ vill ha sex med någon av samma kön. Jag, som är tvärhetero, skulle säkert kunna tänka mig en tjej ändå om jag trodde att hon skulle kunna göra det ovanligt skönt för mig i sängen. Det åsido.

    Att vara gay handlar om vem man blir kär i. Inte vem man ligger med.
    Nej, det är du som har fel.
    Ifall du kan uppleva sexuell attraktion till båda könen, men bara är romantiskt/känslomässigt intresserad av motsatta, är du bisexuell men heteroemotionell. Ett annat exempel, jag har en vän som är panemotionell men asexuell (kan bli förälskad i vem som helst, oavsett kön, men känner inte sexuell attraktion till andra människor).

    I allmänhet så hänger förälskele och sexuell attraktion ihop, och därför brukar man prata om sexuell läggning på det sättet att det handlar om vem man blir kär i. Helt enkelt för att majoriteten av heterosexuella även är heteroemotionella/romantiska.

    Alltså: -sexuell beskriver vem du upplever sexuell attraktion till, -emotionell/romantiker beskriver vem du vill ha ett romantiskt förhållande med. Men för det flesta så brukar dessa hänga ihop.
  • Scarlet 0007
    lykantrophona skrev 2012-05-04 21:24:26 följande:
    Nej, det är du som har fel.
    Ifall du kan uppleva sexuell attraktion till båda könen, men bara är romantiskt/känslomässigt intresserad av motsatta, är du bisexuell men heteroemotionell. Ett annat exempel, jag har en vän som är panemotionell men asexuell (kan bli förälskad i vem som helst, oavsett kön, men känner inte sexuell attraktion till andra människor).

    I allmänhet så hänger förälskele och sexuell attraktion ihop, och därför brukar man prata om sexuell läggning på det sättet att det handlar om vem man blir kär i. Helt enkelt för att majoriteten av heterosexuella även är heteroemotionella/romantiska.

    Alltså: -sexuell beskriver vem du upplever sexuell attraktion till, -emotionell/romantiker beskriver vem du vill ha ett romantiskt förhållande med. Men för det flesta så brukar dessa hänga ihop.
    Jag förstår hur du menar (du verkar väl insatt i ämnet). Nu har det kanske inte med TS att göra, men jag menar att man inte nödvändigtvis måste kunna bli kär i någon för att kunna ha sex med denne. Och på så vis måste man inte kunna bli kär i någon av motsatt/ samma kön för att vilja ha sex. T ex så finns det par som väljer att ta in en extra part i sängkammaren. Det behöver inte göra någon av dem till bisexuell i grunden.
  • goodtimes718

    Analsex har inget med sexuell läggning att göra. Enligt vad jag hört så har hetrosexuella mer analsex än homosexuella. 

  • Anonym (Man23)

    Jag känner att jag är i lite konstig sits här. Jag är en bisexuell man, men har inget intresse av rövsex varken med kvinnor eller män. Jag ligger gärna med kvinnor och med män har jag gärna oralsex eller liknande. Men som sagt inget analt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är inte fixerad, men jag upptäckte att jag gillade det, det är upphetsande och tänder på fantasier att bli tagen av en annan man.

  • Anonym (S)

    Det är inte en analfixering eller latent bisexualitet. Den enkla sanningen är att det är så man når prostatan som ger väldigt mycket njutning när den stimuleras.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (S) skrev 2024-05-01 11:46:19 följande:

    Det är inte en analfixering eller latent bisexualitet. Den enkla sanningen är att det är så man når prostatan som ger väldigt mycket njutning när den stimuleras.


    Så är det inte för mig, jag gillar bara känslan av att bli penetrerad.
  • Anonym (M)

    Det måste väl inte vara analt mellan homosexuella män, finns andra sätt att ha sex på

    gör du samma koppling med män som gillar avsugningar? För det kan ju också en annan man göra på mannen

Svar på tråden Mäns analfixering - bisexualitet?