• inväntande

    Ni med preamturer som drabbats av NEC i tidig vecka.

    Vårat barn fick NEC vid 1,5 dygns ålder (född i 25+3) och oppades då akut och det togs bort 3 cm tarm sen vart den andra komplikationer vid vecka 31 och då togs ytterligare 30 cm bort kirurgen sa att "barnet inte hade kort tarmsyndrom" utan borde klara sig bra.

    Ni med barn som haft nec hur mycket tarm togs och hur funkar magarna idag? Vårat barn är nu korrigerat 2 månader och har nyligen lagt ner dubbelpipig stomi och verkar funka bra i magen peppar peppar men jag undrar 33 cm tarm är ju en del ändå.  

  • Svar på tråden Ni med preamturer som drabbats av NEC i tidig vecka.
  • Cissi 8101

    Hej,

    Ett ganska sent svar men vi har en son som har NEC. Osäker på hur mycket de opererade bort men han har dropp18 timmar om dygnet. Han är idag 7 månader eller 4 månader korr. Han är född i v 27 och vägde då endast 759g. Hur går det för er med maten och allt runt om kring? 

  • inväntande

    Nu när jag räknar våra barn borde var rätt lika i ålder våran son är född november 2012 vid NUS skulle födas februari 2012.

    Du kan begära ut alla journaler på din son det är din rätt. Vi har gjort det men jag har inte orkat läsa dom änn. Men i framtiden när jag är mogen så kanske jag vill läsa dom.
    Gör det och lägg dom åt "mogna" tills du vill läsa.   

  • inväntande

    Fråga gärna jag har massor med "egen lärd kunskap" som kanske kan vara till någon liten form av hjälp! Inboxa gärna jag skriver helst inte så alla kan läsa.

    Säger bara Infatrini suvveränt!!! 

Svar på tråden Ni med preamturer som drabbats av NEC i tidig vecka.