• trolliz

    Behöver lokal för 1-årskalas 25-26 oktober!

    Hej, börjar bli lite desperat nu. Födelsedagen närmar sig med stormsteg och eftersom jag inte ordnat dop eller namncermoni vill jag ordna ett stort kalas för det finaste vi har.
    Men först behövs det ju en lokal! Har sökt runt men hittar inte vad jag söker. Har precis fått tips om parklekar och hört av mig till ett gäng, så man får se. Tänkte fråga öppna förskolan med men vad händer om jag inte får tag på något?!

    Sen när jag löst det första dilemmat så vill jag gärna ha en massa bra tips på hur man får ett så lyckat kalas som möjligt, eftersomdet här är min första gång! :)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Behöver lokal för 1-årskalas 25-26 oktober!
  • Harvester

    Hur bor du? Hemma är inte ett alternativ, eller? Om du har lgh, har inte föreningen ngn festlokal?

    Beträffande kalaset är ju barnet så litet att det inte spelar så stor roll. Baka en tårta är väl givet men sen kan ju barnet bara leka med presenterna så är underhållningen fixad :)

    Det är de vuxna som behöver födelsedagsfika..

  • trolliz

    Haha nej hemma är absolut inget alternativ, inte ens vår närmsta familj får plats här! Till nästa år hoppas jag den punkten löst sig.

    Jag är ännu inte skriven här och de har bara öppet när sambon jobbar så gett upp den idén.

    Mailat runt en massor men bara fått ett svar :/ börjar absolut få panik nu!

    Kommer dessutom andra, äldre barn så jo lite kul måste hända! Får inte börja köpa dekoration än för sambon vill veta hur många som kommer och än kan vi inte skicka ut inbjudningskorten osv osv... stressad!

    Nä, förstår ju att barnet inte förstår så mycket bara glad att något händer men vill minnas det så fint. Ta bilder osv.

    Ska verkligen satsa då jag inte hade dop osv!

Svar på tråden Behöver lokal för 1-årskalas 25-26 oktober!