• Lennart777

    Svenska journalister har börjat inse vilken katastrofal invandringspolitik Sverige har, varför vaknar de nu? TVÅ EXEMPEL

    Alla vet att Sverige har en katastrofal invandringspolitik och med 400.000 flyktingar och ännu mer anhöriginvandrare och arbetskraftsinvandrare de kommande 4 åren så vet vi att katastrofen knappat börjat även om läget är akut redan nu och det saknas bostäder.

    Två nyliga exempel ni aldrig trodde svensk media skulle kunna eller våga skriva nedan:

    Ex 1. Chefredaktör: Nästa statsminister i Sverige kan heta Jimmie Åkesson
    http://www.dagenssamhalle.se/kronika/taenk-om-jimmie-akesson-blir-statsminister-2018-11913

    "I valet 2014 chockades vänstern och högern av att SD fick 13 procent och medierna började omedelbart trycka upp ?vi gillar olika?-knappar och basunera att ?87 procent? röstade inte på SD. Nej, men betydligt fler än på V, MP, C, FP, KD och FI."

    Ex 2 från IDAG och Expressen!
    Nivån kan inte vara tabu i flyktingdebatten
    http://www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/nivan-kan-inte-vara-tabu-i-flyktingdebatten/

    Ni får läsa artiklarna själva men en sak är säkert, innan valet 2014 hade dessa artiklar varit helt omöjliga att skrivas i Svensk media. Börja även en del inom etablissemanget att vakna? Självklar är inte alla inom etablissemanget så korkade så de inte inser vad som kommer att hända, men att de vaknar så sent som nu är riktigt skrämmande.

    Vad tror ni, kommer fler inom etablissemanget att vakna eller måste vi se en total kollaps av Sverige först?

  • Svar på tråden Svenska journalister har börjat inse vilken katastrofal invandringspolitik Sverige har, varför vaknar de nu? TVÅ EXEMPEL
  • Gert
    Anonym (försent?) skrev 2014-11-09 13:28:58 följande:
    Att bli kallad PK är det vanligaste mothugget från er sd:are
    Vilket är värst; bli kallad PK eller rasist?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Meningslöst..)
    Anonym (försent?) skrev 2014-11-09 13:28:58 följande:
    Att bli kallad PK är det vanligaste mothugget från er sd:are
    Ja något måste vi väl kontra med när många av oss blir kallade rasister trots att vi inte är det? Då är "PK" ganska oskyldigt i jämförelse.

  • Anonym (Meningslöst..)
    Lennart777 skrev 2014-11-09 13:25:53 följande:
    Fast nu kommer man kunna gå tillbaka och visa alla tusentals varningar de haft innan de vaknar och då kan man fråga de hur de tänkte, om de tänkte och om de verkligen är så korkade som de verkar.
    Det är rent känslomässiga reaktioner från deras sida. Många av t.ex Aftonbladets och Expressens krönikörer är uppväxta på 80-talet med "We are the world", "Rör inte min kompis", solidaritet och TV-bilder på de svältande barnen i Afrika (vilket inte utgör ens en promille av de som kommer hit). Och på den nivån ligger deras argument fortfarande. De tyckte de stod på de godas sida då och tycker det nu också. Samma personer är oftast ateister och "hatar" Jesus kärleksbudskap, bara för att det kommer från den förhatliga Bibeln (motsägelsefullt?)

    Uppvaknandet sker som sagt när de vaknar ur sin 80-talsdröm.

  • Anonym (Seriöst!)
    Lennart777 skrev 2014-11-09 12:28:06 följande:
    Om folk är så korkade så de inte kan tänka själva så är det deras problem. 

    Jag kommer inte tystas och kommer fortsätta sprida sannings så länge jag lever. Folk måste vakna nu även om det redan är försent.
    Igen, du förstår inte: folk kan tänka själva, men det du gör Skadar ditt mål. Det är kontraproduktivt. Människor tittar på dig och tänker "Jag är inte sådär" och "Jag vill inte vara sådär" - och då gör de tvärtemot vad du vill.
    Släpp den personliga stoltheten, inse att du skadar dina mål, och sluta därmed skada den situation du vill uppnå. Om du är tyst så kommer fler vakna och inse. Men så länge du framstår som en idiot så kommer de vägra se, för de vill inte vara som du. 
    Du är skadlig för ditt mål. Människor vill inte vara som du, så de kommer streta emot och vägra inse sanningen enbart för att inte behöva förknippas med dig och dina likar. Ingen vill vara en intolerat skit. Om människor står för att de tycker lika som du så framstår de som intoleranta skitar. Har du någon som helst hjärnkapacitet så börjar du tänka taktiskt istället. 
  • Lennart777
    Anonym (Seriöst!) skrev 2014-11-09 14:56:35 följande:
    Igen, du förstår inte: folk kan tänka själva, men det du gör Skadar ditt mål. Det är kontraproduktivt. Människor tittar på dig och tänker "Jag är inte sådär" och "Jag vill inte vara sådär" - och då gör de tvärtemot vad du vill.
    Släpp den personliga stoltheten, inse att du skadar dina mål, och sluta därmed skada den situation du vill uppnå. Om du är tyst så kommer fler vakna och inse. Men så länge du framstår som en idiot så kommer de vägra se, för de vill inte vara som du. 
    Du är skadlig för ditt mål. Människor vill inte vara som du, så de kommer streta emot och vägra inse sanningen enbart för att inte behöva förknippas med dig och dina likar. Ingen vill vara en intolerat skit. Om människor står för att de tycker lika som du så framstår de som intoleranta skitar. Har du någon som helst hjärnkapacitet så börjar du tänka taktiskt istället. 
    VI ser redan nu vad som händer. Sveriges invandringspolitik håller på att gå åt skogen på riktigt denna gång. Folk kommer vakna. Om det tar längre tid för de att vakna för att jag skriver spelar ingen roll. Det är nästan bra att invandringen är så enorm så den är då folk kan se hur allvarligt läget är.

    Då inser man att man inte kan lita på media eller politiker.
  • Anonym (*****)

    Stackars lilla människa. Du kan skriva hur mycket skit du vill men invandrare kommer fortsätta komma. Inget du eller den andra lilla rasisten Åkesson kan göra åt det Cool

  • Gert
    Anonym (*****) skrev 2014-11-09 16:32:52 följande:

    Stackars lilla människa. Du kan skriva hur mycket skit du vill men invandrare kommer fortsätta komma. Inget du eller den andra lilla rasisten Åkesson kan göra åt det Cool


    Jag hoppas verkligen att invandrare kommer fortsätta komma. Men i en mer begränsad upplaga. Cool
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (*****)

    Och förresten du som är så välutbildad och då borde kunna läsa så lär dig lite om flyktingfonden och bidrag som Sverige får från EU för flyktingar och asylsökande. Problemet i Sverige är integrationen.   

  • Lennart777
    Anonym (*****) skrev 2014-11-09 16:32:52 följande:

    Stackars lilla människa. Du kan skriva hur mycket skit du vill men invandrare kommer fortsätta komma. Inget du eller den andra lilla rasisten Åkesson kan göra åt det Cool


    Det är inte jag som kommer att gråta mest ska du se;)
  • Lennart777
    Anonym (*****) skrev 2014-11-09 16:45:04 följande:

    Och förresten du som är så välutbildad och då borde kunna läsa så lär dig lite om flyktingfonden och bidrag som Sverige får från EU för flyktingar och asylsökande. Problemet i Sverige är integrationen.   


    ahh berätta mer, vet du inte hur mycket Sveriges invandringsindustri kostar? Dessutom betalar vi betydligt mer än vad vi får då vi i Sverige har så höga skatter.
  • Anonym (Nilla)
    Lennart777 skrev 2014-11-09 11:57:46 följande:

    Alla vet att Sverige har en katastrofal invandringspolitik och med 400.000 flyktingar och ännu mer anhöriginvandrare och arbetskraftsinvandrare de kommande 4 åren så vet vi att katastrofen knappat börjat även om läget är akut redan nu och det saknas bostäder.

    Två nyliga exempel ni aldrig trodde svensk media skulle kunna eller våga skriva nedan:

    Ex 1. Chefredaktör: Nästa statsminister i Sverige kan heta Jimmie Åkesson

    www.dagenssamhalle.se/kronika/taenk-om-jimmie-akesson-blir-statsminister-2018-11913

    "I valet 2014 chockades vänstern och högern av att SD fick 13 procent och medierna började omedelbart trycka upp ?vi gillar olika?-knappar och basunera att ?87 procent? röstade inte på SD. Nej, men betydligt fler än på V, MP, C, FP, KD och FI."

    Ex 2 från IDAG och Expressen!

    Nivån kan inte vara tabu i flyktingdebatten

    www.expressen.se/ledare/anna-dahlberg/nivan-kan-inte-vara-tabu-i-flyktingdebatten/

    Ni får läsa artiklarna själva men en sak är säkert, innan valet 2014 hade dessa artiklar varit helt omöjliga att skrivas i Svensk media. Börja även en del inom etablissemanget att vakna? Självklar är inte alla inom etablissemanget så korkade så de inte inser vad som kommer att hända, men att de vaknar så sent som nu är riktigt skrämmande.

    Vad tror ni, kommer fler inom etablissemanget att vakna eller måste vi se en total kollaps av Sverige först?


    japp
Svar på tråden Svenska journalister har börjat inse vilken katastrofal invandringspolitik Sverige har, varför vaknar de nu? TVÅ EXEMPEL