• backatFL

    Slut på trams-/trolltrådar??

    Hej forumvänner.

    Idag har jag skrivit ett mail till Familjeliv.

    Och vänligen föreslagit att forumet börjar rensas hårdare på rena trams- och trolltrådar.

    För det här forumet håller på att bli fullkomligen nerlusat av tråd efter tråd om:

    - kukstorlek
    - för kort tjej
    - ung man självömkar

    Jag hoppas Familjeliv tar till sig dessa vänliga, konstruktiva förslag. Så forumet får tillbaka den kvalitet det hade. För jag hoppas och tror att Familjeliv vill hålla en högre nivå än Flashback...

    Och till alla er vettiga forumanvändare, och vi är flertalet, vill jag säga:

    1) Svara inte i tramstrådarna.
    2 Anmäl tramstrådarna. Så får Familjelivs forumansvariga se hur många som tycker detta är högst irriterande.

    Tack för idag! :)

  • Svar på tråden Slut på trams-/trolltrådar??
  • i-o
    Dumbledore skrev 2017-01-28 21:02:25 följande:

    Ha! En av trådarna jag anmälde togs bort!


    Säkert för du själv är längdtrådspostaren! Erkänn nu!
  • Dumbledore
    i-o skrev 2017-01-28 22:18:17 följande:

    Säkert för du själv är längdtrådspostaren! Erkänn nu!


    Hur lång är du?
  • i-o
    Dumbledore skrev 2017-01-28 22:33:22 följande:
    Aj fan. Ja, det är jag.
    Haha. Jobbigt läge.
  • Kasperina
    Pripps Vichy skrev 2017-01-28 17:56:18 följande:
    Beror kanske på att Flashback har mer engagerade moderatorer. Här är det angiveri som gäller. Ibland undrar jag om mod. ens granskar inlägget som blir anmält, eller tar bort det godtyckligt,
    Jag blev avstängd en vecka för att jag citerade ett inlägg som bröt mot reglerna.
    Den som tog bort inlägget jag citerade fick för sig att det var jag som hade skrivit det (tror jag, det var iaf den förklaring jag fick)
    När jag försökte överklaga gick inte det för de hade tagit bort inlägget...
    Så nej, alla moderatorer läser iaf inte alla inlägg som anmäls ordentligt.
  • Dumbledore
    Kasperina skrev 2017-01-28 23:04:54 följande:

    Jag blev avstängd en vecka för att jag citerade ett inlägg som bröt mot reglerna.

    Den som tog bort inlägget jag citerade fick för sig att det var jag som hade skrivit det (tror jag, det var iaf den förklaring jag fick)

    När jag försökte överklaga gick inte det för de hade tagit bort inlägget...

    Så nej, alla moderatorer läser iaf inte alla inlägg som anmäls ordentligt.


    Jag fick ett par tramsiga och Ot-inlägg anmälda. Fick först en kopia på det senaste jag skrivit, med en "varning" (varningen betyder alltså att det står typ "alla har ansvar för hur man uttrycker sig i forumet"). Sen kom en kopia på inlägget fem inlägg tidigare, och i och med det blev jag spärrad 24 timmar. När jag ifrågasatte så fick jag till svar att jag först blev varnas och sen fortsatte. Och sen bemöttes jag med tystnad. Suck.
  • Kasperina
    Dumbledore skrev 2017-01-28 23:10:52 följande:
    Jag fick ett par tramsiga och Ot-inlägg anmälda. Fick först en kopia på det senaste jag skrivit, med en "varning" (varningen betyder alltså att det står typ "alla har ansvar för hur man uttrycker sig i forumet"). Sen kom en kopia på inlägget fem inlägg tidigare, och i och med det blev jag spärrad 24 timmar. När jag ifrågasatte så fick jag till svar att jag först blev varnas och sen fortsatte. Och sen bemöttes jag med tystnad. Suck.
    Som sagt...

    Men om man alltid läser trådarna baklänges så går ju tiden baklänges, och det kanske är så det är på FL?
  • Dumbledore
    Kasperina skrev 2017-01-28 23:16:08 följande:

    Som sagt...

    Men om man alltid läser trådarna baklänges så går ju tiden baklänges, och det kanske är så det är på FL?


    Men guuvd vad bra! Bråk blir aldrig för jobbiga, de blir ju lugnare och lugnare ju mer tiden går?
  • i-o
    Dumbledore skrev 2017-01-28 23:07:52 följande:
    Men du säger inget va? Schyssta?
    Säger något om vad? Det är ingen som gör något åt det ändå, för det är uppenbarligen jag som felar för att jag opponerar mig. Får döda någon irl istället.
  • blajblah

    FL har ju öppnat upp för mer spam, trolltrådar, näthat osv genom att man kan posta som gäst 

    Vad bryr dom sig om nätklimatet, bara klick räknas tydligen Kräks

  • i-o
    blajblah skrev 2017-01-29 04:27:17 följande:

    Vad bryr dom sig om nätklimatet, bara klick räknas tydligen Kräks


    Verkar inte bättre. Inte direkt kvalificerat att driva en sajt på det viset. Fast så är det ofta med inkompetent ledning och personal.
  • Rafael90

    Anmäler alla "kort tjej"-trådar för spam men får alltid till svar att de inte bryter mot forumets regler...

  • Dumbledore
    Rafael90 skrev 2017-01-29 14:43:55 följande:

    Anmäler alla "kort tjej"-trådar för spam men får alltid till svar att de inte bryter mot forumets regler...


    Nej, en och en bryter de ju inte mot några regler...
  • Påven Johanna II

    Sex och samlevnadsavdelningen består snart enbart av längdtrådarna. Just nu 11 stycken på sidan ett.

  • Pripps Vichy
    Påven Johanna II skrev 2017-01-29 17:57:38 följande:

    Sex och samlevnadsavdelningen består snart enbart av längdtrådarna. Just nu 11 stycken på sidan ett.


    Undrar vem det är som har sådana problem med tjejers längd, verkar nästan sjukligt..

  • i-o

    Rö. regler ser inte jag ens en lista på dessa när man klickar på fliken, så det är konstigt att de påstår att det ö.h.t. finns några om de nu inte listar dessa.

Svar på tråden Slut på trams-/trolltrådar??