• Anonym man 123

    Om mannen har dåligt stånd

    Hur löser kvinnor det om mannen börja få dåligt stånd eller svårt att få upp den?

  • Svar på tråden Om mannen har dåligt stånd
  • agaton_sax

    Tycker gott och väl att du kan ta upp detta med din kille. Ta dock inte upp det när ni ska komma till och ha sex för då kan det vara ett lätt laddat ämne som lätt orsakar prestationsångest och så blir problemet bara värre. Ta upp det vid ett tillfälle där det passar helt enkelt.

    Jag var ganska ung när jag började få potensproblem, lusten fanns där men kroppen ville inte vara med så att säga.
    Jag drog mig väldigt länge för att ta upp problemet med min sambo och när vi skulle ha sex så brukade jag se till att tillfredsställa henne på alla möjliga sätt förutom just penetrerande samlag för att hålla hennes fokus borta från mitt i mitt tycke väldigt pinsamma problem så att säga, jag körde totalt slut på henne med fingrar och mun så att hon inte orkade engagera sig i mig efteråt. När jag väl vågade ta upp det så var hon väldigt förstående och hade såklart redan fattat vad det handlade om men väntade på att jag skulle prata om detta själv, hade hon tagit upp det så hade vi också hittat lösningar på problemet snabbare.
    Självklart ligger ansvaret på den som har problem men ibland är det lättare om någon annan faktiskt för en fråga på tal först, och om man lever med en partner som har potensproblem så påverkar ju det faktiskt båda två och inte bara personen med kuken mellan benen :)

  • Anonym (A)
    Anonym (.) skrev 2019-09-29 15:45:50 följande:
    Känsligt ämne så det är inget jag som kvinna skulle ta upp först. Jag hade kämpat för att få honom hård såklart, försökt hitta nya/fler/bättre sätt men annars är det upp till honom att ta upp ämnet först.
    +1
  • Anonym (Li)

    Jag skulle hitta en annan man, har inte lust att behöva kämpa i timmar för att få en man hård. Har bara haft män som kunnat bli riktigt hårda utan att knappt behöva göra något, så vill jag ha det i fortsättningen med.

  • Anonym (Piller)

    Det finns jättebra mediciner idag som dessutom blivit billiga då patentet på den ensamme tillverkaren upphört. Jag betalar 17 kr st för piller som hämtas ut på apotek. Finns även en nätdoktor som enbart behandlar potensproblem. Får inte skriva namnet här då blir jag blockerad

  • Anonym (Dåligt)

    Mår tjejer dåligt om Killen inte blir så hård? Lägger ni skulden på er själva I bland?

  • Anonym (Bill)
    Anonym (Li) skrev 2019-10-04 09:08:48 följande:

    Jag skulle hitta en annan man, har inte lust att behöva kämpa i timmar för att få en man hård. Har bara haft män som kunnat bli riktigt hårda utan att knappt behöva göra något, så vill jag ha det i fortsättningen med.


    Det där är nonsens. Du kommer också att bli gammal en gång. Inte så troligt att du kommer att byta man om det är ett långvarigt förhållande och han skulle få dålig potens.. Men i ungdomligt oförstånd är det svårt att tänka sig in i framtiden.
  • Anonym (Känslig)

    Nåt man måste ta upp men ändå ett väldigt delikat ämne.


    Jag personligen skulle börja med att försöka se det som ett gemensamt problem istället för att lägga över allt på mannen, det blir enklare att prata om det och komma fram till en gemensam lösning då.


    Att få stånd handlar först och främst om att bli kåt och sen ska blodet effektivt pumpas in i snoppen, där det kan gå fel på flera ställen på vägen.


    1, Är han ens kåt? Det är inte bara kvinnor som behöver förspel, män behöver också stimuleras mentalt och faktiskt bli kåta för att ha bra sex. Snacka med honom och fråga om det är något han skulle vilja testa eller förändra i ert sexliv, vad gör honom riktigt kåt?


    2. Fungerar hans pc muskel, blodflöde osv? Man kan lätt träna upp sitt stånd genom att träna upp pc muskeln vilken skickar in blod i penis och är viktig för ett hårt stånd. Snacka med honom om att göra kegels och andra övningar, han kanske har en relativt svag pc muskel.

    3. Mental blockering. Efter att ha misslyckats med att få stånd några gånger är det lätt att hjärnan sätter en block i liknande situationer och även om mannen är kåt och har en stark pc muskel så vill inte kuken upp. Det är en platå som man behöver ta sig förbi. Många använder sig av potensmedel som finns att köpa i sverige (på tex ortensapotek.com eller liknande sidor där dom har vetenskapligt testade produkter) dom första gångerna för att få tillbaka självförtroendet och blåsa förbi platån.

    Det viktigaste är att ni kommunicerar och förstår att det är inget fel på dig eller honom, men ni har ett gemensamt problem.


    Hoppas dehär hjälpte någon, har själv vart i samma sits...

  • Anders 386

    Vi har hittat en annan lösning som funkar för oss, vi är äldre, 60+.
    Min partner har fått en inlagd ring p.g.a. framfall - den ska egentligen tas ut vid samlag, men hon har lite svårt för att få ut den. Det är inte skönt att knulla med ringen inne, den spänner ut fittan och det är inte skönt att komma emot den med kuken. Samtidigt har jag fått sämre stånd dom senaste åren.

    Vi skippar numera samlag - istället leker jag med en dildo i henne samtidigt som jag slickar eller smeker samtidigt. Då kan hon samtidigt runka åt mig.
    Funkar bra - hon får njuta av en grövre och uthålligare "kuk" än min samtidigt som jag stimulerar klittan. Hon hade lite svårt i början av att njuta av dildon men det var nog lite mentalt - men nu tror jag att hon njuter mer när hon får känna en rejäl kuk som är betydligt grövre än min normalkuk, och hon vet att jag också njuter av att se henne njuta.. (Hon har aldrig kommit av enbart samlag - men nu får hon känna både kuk o tunga samtidigt - jag upplever att hon njuter mer nu än av ett vanligt samlag.)

    Och jag slipper den mentala pressen av mitt försämrade stånd, det är ett stort plus.

  • Anonym (HalleJuliaa!)
    Anonym (Wiklund) skrev 2019-09-29 17:09:01 följande:

    Ring är värdelöst på mig.
    Däremot - ett tunt rep eller snöre ....
    Sug upp ett stånd och lägg en ögla runt 
    kuk och pung. Bind snöret i vardera handled 
    bakom ryggen - ju mer man rör sig desto mer
    drar det åt runt "paketet". 
    Till slut sitter fan ådrorna UTANPÅ!!!!
    Hårdare kan den inte bli!!


    UNDERBART!!!!
  • Freddie K

    Jag har då i alla fall inget problem med att få stånd. Däremot att jag kanske kommer lite för fort ibland.


    Jag trodde jag kunde flyga, men jag hade fel.
  • Anonym (N)
    Anonym (HalleJuliaa!) skrev 2021-02-19 14:18:27 följande:
    UNDERBART!!!!
    Har du bytt namn till Julia, Thedåra? =)
  • Anonym (HalleJuliaa!)
    Anonym (Dåligt) skrev 2019-10-04 09:56:41 följande:

    Mår tjejer dåligt om Killen inte blir så hård? Lägger ni skulden på er själva I bland?


    Nej jag mådde inte dåligt men väldigt besviken för jag förstod att här blir det inge knulla av.... Simple as that. 

    Han var kåt, njöt men noll stånd så jag sög av den mjuka kuken för att få det överstökat. Vågade inte prata om det med honom. Jag förstår det var en biverkan på hjärtmedicin, googlade en del men vi kom inte så nära att det blev ett samtal om det. Jag lät det rinna ut i sanden...trist. 
  • Anonym (HalleJuliaa!)
    Anonym (N) skrev 2021-02-19 14:21:23 följande:
    Har du bytt namn till Julia, Thedåra? =)
    Ha ha.. nej det är inte hon. Men jag vet vem du menar. 
  • Anonym (N)
    Anonym (HalleJuliaa!) skrev 2021-02-19 14:24:46 följande:
    Ha ha.. nej det är inte hon. Men jag vet vem du menar. 
    Haha okej. Tog väl lite fel då, sorry...xD
  • Anonym (HalleJuliaa!)
    Anonym (N) skrev 2021-02-19 15:08:43 följande:
    Haha okej. Tog väl lite fel då, sorry...xD
    Det är lugnt Skrattande 
  • Anonym (N)
    Anonym (HalleJuliaa!) skrev 2021-02-19 15:11:27 följande:
    Det är lugnt Skrattande 
    ;D
Svar på tråden Om mannen har dåligt stånd