• H2o2

    "Uppdaterad"Orosanmälan till Soc efter tackat nej till bvc

    Orosanmälan skickades till Soc. efter att vi tackat nej till bvc.

    Soc. är väldigt bra och till för alla familjer som behöver hjälp:)

    Ringde dit och frågade vad som stod i anmälan .

    De frågade bara om vi kände oss behov

    av stöd, (då bvc är frivilligt)vilket vi inte behöver. Då behöver ni inte komma på besök.

    Tips: Hotar Bvc med Soc. pga att ni inte vill komma på besök. Ring direkt till Soc. familjerådgivning och prata med dem hur det funkar:)

    Det går att väga sina barn hemma med ;)

    Då förra tråden kapades av massa olika Soc./Vaccinförspråkare mm så är denna texten endast till för info för övriga som lever i ett fritt land som Sverige där vi faktiskt har möjlighet att välja ????

    De som vill kan vaccinera sina barn och de som inte vill behöver inte.

    Problemet är dock att informationen som finns är bristfällig..

    De är alltid du som förälder som har yttersta ansvaret för ditt barn oavsett om det är en vaccinskada eller en annan sjukdom som går att vaccinera emot. Jag är för ett öppet samhälle där information ska ges till invånarna från båda sidor, läs på det är era barn, du får ingen försäkring på bvc, gör ett medvetet val.

    Slut

  • Svar på tråden "Uppdaterad"Orosanmälan till Soc efter tackat nej till bvc
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:03:45 följande:

    Kul för dig. Jag skiter inte i barns välmående och överlevnad. Hon är en antivaxxare, vilket grundar sig i enbart konspirationsteorier och i sig självt gör henne till ett konspirationsfreak. En konspirationsteori som skadar och dödar barn och vuxna. 


    Jag har nu kollat den gamla tråden. Ingenstans nämns att ts skulle låtit bli att vaccinera sina barn. Så med detta fakta kanske du kan tona ner din dömande ton mot ts
  • Vanillaextract
    S23 skrev 2020-07-09 20:09:50 följande:
    Vilken konspirationsteori exakt?

    Att inte vaccinera lär knappast döda ts barn. Isf andras som inte kan vaccinera sig av medicinska skäl. Huruvida det är rätt är en annan femma.

    Man behöver inte vara konspirationsteoretiker för att inte vilja vaccinera. Om du inte inser det så har du ocj jag ingenting att prata om.

    Och oavsett så kan man ju faktiskt välja bort BVC utan att för den delen skita i att vaccinera
    Antivaxx är bara en enda stor konspirationsteori jo. Människor som inte kan vaccinera sina barn av medicinska skäl är inte antivaxx, människor som inte ger sina barn varenda vaccin i världen är inte antivaxx, du verkar dåligt påläst om vad du pratar om. 

    Och nej det är inte en annan femma, det är ingen diskussion huruvida det är fel att vara med i en konspirationsteori som skadar och dödar barn och vuxna. Men där råkade du visa dina sanna färger. 
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:03:45 följande:

    Kul för dig. Jag skiter inte i barns välmående och överlevnad. Hon är en antivaxxare, vilket grundar sig i enbart konspirationsteorier och i sig självt gör henne till ett konspirationsfreak. En konspirationsteori som skadar och dödar barn och vuxna. 


    Och JA. Jag vaccinerar MINA barn och så länge bara en litenliten minioritet väljer att låta bli så anser jag att valet kan få vara fritt eftersom det är tillräcklogt för att hålla undan sjukdomarna. Ser man dock en ökning av detta så kanske tbångsvaccin är nödvändigt.

    Som sagt. Själv anser jag, trots att jag faktiskt ser risker med vaccinet, att man bör vaccinera sig
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:14:25 följande:

    Antivaxx är bara en enda stor konspirationsteori jo. Människor som inte kan vaccinera sina barn av medicinska skäl är inte antivaxx, människor som inte ger sina barn varenda vaccin i världen är inte antivaxx, du verkar dåligt påläst om vad du pratar om. 

    Och nej det är inte en annan femma, det är ingen diskussion huruvida det är fel att vara med i en konspirationsteori som skadar och dödar barn och vuxna. Men där råkade du visa dina sanna färger. 


    Det får stå för dig. Jag läser forskning som visar att det finns risker med vaccine. Jag tycker dom riskerna är värda att ta.

    Man kan vara emot att vaccinera små barn utan att vara konspirationsteoretiker jo.

    Det finns forskning som visar på risker som inte är gjord av konspirationsteoretiker.

    Du målar upp ts som en galning trots att ts inte ens sagt att hen inte vaccinerar sina barn
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:14:25 följande:

    Antivaxx är bara en enda stor konspirationsteori jo. Människor som inte kan vaccinera sina barn av medicinska skäl är inte antivaxx, människor som inte ger sina barn varenda vaccin i världen är inte antivaxx, du verkar dåligt påläst om vad du pratar om. 

    Och nej det är inte en annan femma, det är ingen diskussion huruvida det är fel att vara med i en konspirationsteori som skadar och dödar barn och vuxna. Men där råkade du visa dina sanna färger. 


    Jag vet inte om du förstår vad jag menar när jag påstår att det finns risker med vaccin. Det finns bevisade risker, risker som jag är villig att ta.

    På samma sätt finns stora risker med antibiotika, risker jag är villig att ta.

    Jag förstår dem som vill undvika dessa risker. Antibiotika räddar liv men förstör vår tarmflora totalt. Tarmfloran har stor betydelse för hela våran kropps mående och sjukdomar. Är jag i läget där jag verkligen beghlver antibiotika så finns inget val. Men att äta det för en urinvägsinfektion som jag istället kan ha koll på ocj hoppas läker ut av sig själv, vilket jag tyvärr aldrig lyckats med, gör jag helst inte. Eftersom det faktiskt finns negativa effekter.

    Personligen tycker jag att riskerna är för små med vaccin för att motivera att inte ta dem, men jag har ändå förståelse för dem som vill låta bli ocj låta sina barn ta det beslutet själva när de är stora nog.

    Men. Som jag sagt tidigare. Detta bygger på att majoriteten vaccinerar sina barn i Sverige. Var vi i ett annat läge skulle jag troligtvis vara för tvångsvaccinering
  • Vanillaextract
    S23 skrev 2020-07-09 20:17:31 följande:
    Det får stå för dig. Jag läser forskning som visar att det finns risker med vaccine. Jag tycker dom riskerna är värda att ta.

    Man kan vara emot att vaccinera små barn utan att vara konspirationsteoretiker jo.

    Det finns forskning som visar på risker som inte är gjord av konspirationsteoretiker.

    Du målar upp ts som en galning trots att ts inte ens sagt att hen inte vaccinerar sina barn
    Vad duktig du är som läst falsk/felaktig forskning på Facebook på nån mammagrupp. Du vet säkert bättre än all riktig forskning, riktigare läkare och andra faktiskt kunniga inom vetenskapsfält som har en enhetlig åsikt om fördelarna med vaccin och hur absolut nödvändigt det är. Nästa inlägg kanske du börjar prata om Big Pharma men ojoj då skulle du råka visa var du står ännu mer. Ta din antivaxx bullshit någon annanstans och sluta bidra till att skada och döda barn. 
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:26:10 följande:

    Vad duktig du är som läst falsk/felaktig forskning på Facebook på nån mammagrupp. Du vet säkert bättre än all riktig forskning, riktigare läkare och andra faktiskt kunniga inom vetenskapsfält som har en enhetlig åsikt om fördelarna med vaccin och hur absolut nödvändigt det är. Nästa inlägg kanske du börjar prata om Big Pharma men ojoj då skulle du råka visa var du står ännu mer. Ta din antivaxx bullshit någon annanstans och sluta bidra till att skada och döda barn. 


    Du inser att jag faktiskt skriver att jag anser att riskerna överväger nyttan med vaccin? Och att min inställning är att om vi når ett läge där inte tillräcklogt många vaccinerar sig för att hålla sjukdomarna borta så bör vi tvångsvaccinera?

    Jag läser inte forskning i mammagrupper på Facebook. Är inte ens med i någon.

    Riktiga läkare kan visa på risker. Men har i de flesta fall inställningen att nyttan överväger. Vilket jag också anser.

    Det som skiljer mot din inställning är att jag kan förstå dem som är rädda och inte vill ta dessa risker.

    Oavsett vilken forskning du tittar på, oavsett ämne så kommer du kunna hitta trovärdig forskning åt båda håll
  • Vanillaextract
    S23 skrev 2020-07-09 20:25:27 följande:
    Men. Som jag sagt tidigare. Detta bygger på att majoriteten vaccinerar sina barn i Sverige. Var vi i ett annat läge skulle jag troligtvis vara för tvångsvaccinering
    Människor som du är anledningen till varför antivaxx rörelsen i t.ex. USA kunnat växa sig så stor att den nu hotar ännu fler liv och stora utbrott av i princip nedtrampande sjukdomar pga av vaccinering blommar upp överallt. Som att tillåta fascister att frodas fritt för "aja det är ju bara några få". Guess what, tillåter du farliga grupper att frodas fritt kommer de spridas och infektera mer och mer. 
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:26:10 följande:

    Vad duktig du är som läst falsk/felaktig forskning på Facebook på nån mammagrupp. Du vet säkert bättre än all riktig forskning, riktigare läkare och andra faktiskt kunniga inom vetenskapsfält som har en enhetlig åsikt om fördelarna med vaccin och hur absolut nödvändigt det är. Nästa inlägg kanske du börjar prata om Big Pharma men ojoj då skulle du råka visa var du står ännu mer. Ta din antivaxx bullshit någon annanstans och sluta bidra till att skada och döda barn. 


    Oh fortfarande.

    Vi vet inte om ts vaccinerat sina barn. Hen har inte sagt något om det. Men just den lilla biten har du uppenbarligen ingen lust att besvara
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:30:56 följande:

    Människor som du är anledningen till varför antivaxx rörelsen i t.ex. USA kunnat växa sig så stor att den nu hotar ännu fler liv och stora utbrott av i princip nedtrampande sjukdomar pga av vaccinering blommar upp överallt. Som att tillåta fascister att frodas fritt för "aja det är ju bara några få". Guess what, tillåter du farliga grupper att frodas fritt kommer de spridas och infektera mer och mer. 


    Och varför inför då inte usa tvångsvaccinering? Eller gjorde det innan den gruppen vuxit sig så stor?

    Med ditt resonemang kan vi glömma allt det som kallas åsikts och yttrandefrihet. Men visst. Tysta alla dem som inte har samma åsikt som du.
  • Vanillaextract
    S23 skrev 2020-07-09 20:30:19 följande:
    Du förstår fortfarande inte vad du pratar om. Antivaxxers som pratar om vaccinskador pratar INTE om de normala biverkningarna i vaccin precis som man kan hitta i all medicin. De menar saker som autism. 

    Och jag vet att TS tillhör just antivaxxers eftersom jag har en lång erfarenhet av dessa människor och språket de använder. Ordet vaccinskada är just ett sådant ord. Hela nedre halvas av trådstarten är skolboksexempel på deras språk. 
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:30:56 följande:

    Människor som du är anledningen till varför antivaxx rörelsen i t.ex. USA kunnat växa sig så stor att den nu hotar ännu fler liv och stora utbrott av i princip nedtrampande sjukdomar pga av vaccinering blommar upp överallt. Som att tillåta fascister att frodas fritt för "aja det är ju bara några få". Guess what, tillåter du farliga grupper att frodas fritt kommer de spridas och infektera mer och mer. 


    Jag säger det igen.

    Ingenstans skriver ts att hen inte vaccinerat barnen.

    Det enda hen skriver är att de valt bort BVC.

    Du kan inte anta att de som väljer bort BVC inte vaccinerar sina barn.

    Och uppenbarligen är det det största problemet. Faktumet att de inte går på BVC i övrigt har du inte haft några vettiga argument gällande.

    Så bortse från ditt agg mot mig och inse att ts kanske inte är en sådan stor idioti till människa som du bestämt dig för
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:35:56 följande:

    Du förstår fortfarande inte vad du pratar om. Antivaxxers som pratar om vaccinskador pratar INTE om de normala biverkningarna i vaccin precis som man kan hitta i all medicin. De menar saker som autism. 

    Och jag vet att TS tillhör just antivaxxers eftersom jag har en lång erfarenhet av dessa människor och språket de använder. Ordet vaccinskada är just ett sådant ord. Hela nedre halvas av trådstarten är skolboksexempel på deras språk. 


    Jag kan säga att det finns forskning som visar att tex tarmfloran påverkar autism. Så i min värld är det inte orimligt att det skulle kunna påverkas av vaccin.

    Sedan är ju fortfarande frågan. Hur stor är risken? För mig alldeles för liten. Men utifrån det jag läst kan jag absolut inte garantera att vaccinen inte skulle kunna påverka autism. Eller andra effekter av vaccinet heller för den delen.

    Just att tarmfloran förstörs av antibiotika tror jag inte du förstår vidden av. Jag syftar inte på det som eventuellt orsakar dig diarré utan att tarmfloran påverkar hela din kropp i längden. Det finns som sagt kopplingar både till autism och alzheimers och diverse andra sjukdomar
  • Vanillaextract
    S23 skrev 2020-07-09 20:41:27 följande:
    Jag kan säga att det finns forskning som visar att tex tarmfloran påverkar autism. Så i min värld är det inte orimligt att det skulle kunna påverkas av vaccin.

    Sedan är ju fortfarande frågan. Hur stor är risken? För mig alldeles för liten. Men utifrån det jag läst kan jag absolut inte garantera att vaccinen inte skulle kunna påverka autism. Eller andra effekter av vaccinet heller för den delen.

    Just att tarmfloran förstörs av antibiotika tror jag inte du förstår vidden av. Jag syftar inte på det som eventuellt orsakar dig diarré utan att tarmfloran påverkar hela din kropp i längden. Det finns som sagt kopplingar både till autism och alzheimers och diverse andra sjukdomar
    HAHAHA jaha du är en antivaxxer, varför försöker du så ihärdigt dölja det om du sen ändå bara ska erkänna att du tillhör galningarna som kopplar vaccin till autism? Dina åsikter är irrelevanta. Människor som du är farliga och nej när ens åsikter om de får fullföljas leder till att miljontals barn och vuxna skadas och dör så förtjänar de inte att få frodas. Jag bryr mig inte om ifall fascister, rasister eller barnmördare blir lite ledsna i ögon och skriker yttrandefrihet för att de inte får sprida sina farliga idéer. 

    Och nej, det finns NOLL jävla kopplingar till autism från vaccin. Det har studerats noga av riktiga forskare, NOLL. Och nej dina mammagrupper på Facebook som berättar att de minsann läste någon fakta räknas fortfarande inte som forskning. 
  • S23
    Vanillaextract skrev 2020-07-09 20:46:33 följande:

    HAHAHA jaha du är en antivaxxer, varför försöker du så ihärdigt dölja det om du sen ändå bara ska erkänna att du tillhör galningarna som kopplar vaccin till autism? Dina åsikter är irrelevanta. Människor som du är farliga och nej när ens åsikter om de får fullföljas leder till att miljontals barn och vuxna skadas och dör så förtjänar de inte att få frodas. Jag bryr mig inte om ifall fascister, rasister eller barnmördare blir lite ledsna i ögon och skriker yttrandefrihet för att de inte får sprida sina farliga idéer. 

    Och nej, det finns NOLL jävla kopplingar till autism från vaccin. Det har studerats noga av riktiga forskare, NOLL. Och nej dina mammagrupper på Facebook som berättar att de minsann läste någon fakta räknas fortfarande inte som forskning. 


    Jag ger upp.

    Jag är inte antivaxxer. Mitt barn har fått alla vaccin i vaccinationsprogrammet. Vill du inte tro på det så gör inte det. Du har uppenbarligen inte förmågan att se något från annat perspektiv än ditt eget. Antar att det är därför du inte vill tro på att jag faktiskt vaccinerar mitt barn

    Och fortfarande. Vi VET inte om ts vaccinerat sina barn
  • 100wfs
    S23 skrev 2020-07-09 18:25:20 följande:
    Nej det tror jag inte alla har kompetens för helt ärligt. Dessutom finns absolut mer att hämta från BVC än pratkitiska saker såsom mätning av vikt för den som är intresserad. För många är stödet därifrån superviktigt. Uppenbarligen inte för ts dock.

    Ts klarar troligtvis av att väga, mäta och ha koll på barnets utveckling själv då de inte ser några andra fördelar med BVC.

    Läkarbesöken hoppas jag dock att ts löst på annat sätt.

    Jag väljer som sagt själv att gå på BVC då jag personligen har nytta av det. Men förstår att andra kanske inte har det. Ts har i sin andra tråd beskrivit hur BVC hos dom är. Och helt ärligt hade jag kanske också valt bort det i deras fall. Åtminstone allt som inte involverade läkarbesök
    Jag ironiskt :D Men orkade inte skriva ut OBS! IRONI!

    Klart BVC fyller en funktion. Det är ju inte som att alla föräldrar har nog med kunskap och utbildning för att veta vad för stöd ens barn kan behöva eller tecken på fysiska/psykiska åkommor.
  • S23
    100wfs skrev 2020-07-10 01:32:08 följande:

    Jag ironiskt :D Men orkade inte skriva ut OBS! IRONI!

    Klart BVC fyller en funktion. Det är ju inte som att alla föräldrar har nog med kunskap och utbildning för att veta vad för stöd ens barn kan behöva eller tecken på fysiska/psykiska åkommor.


    Lite svårt att förstå tyvärr med tanke på hur kritiska de flesta här är till dem som väljer bort BVC. Och också betydligt svårare att förstå ironi i text där man inte kan höra tonläget
  • S23
    100wfs skrev 2020-07-10 01:32:08 följande:

    Jag ironiskt :D Men orkade inte skriva ut OBS! IRONI!

    Klart BVC fyller en funktion. Det är ju inte som att alla föräldrar har nog med kunskap och utbildning för att veta vad för stöd ens barn kan behöva eller tecken på fysiska/psykiska åkommor.


    Jag tolkade ditt svar som ett ironiskt sätt att säga att jag är dum i huvudet som tycker att man kan mäta hemma. Att Isf behövs ju inte BVC. Vilket som sagt inte var vad jag menade. Min poäng är att alla inte behöver BVCs hjälp ocj att de som få aktivt väljer bort det inte dka anklagas för att inte sköta barnens hälsa, eftersom det mesta går att kontrollera själv hemma, även om inte ALLA har förmågan att klara av det
  • Giraffeeen

    Idioti att INTE vaccinera sitt barn. Barnet kan dö, men så långt tänker inte föräldrarna. Skyll er själva då.


    You can lock the door, pretend your safe, but the evil is out there, waiting...
Svar på tråden "Uppdaterad"Orosanmälan till Soc efter tackat nej till bvc